Hallo dames, Ik zit met het volgende, Ik heb al 2 jaar loopbaanonderbreking vanaf de geboorte van mijn zoon. Dus hij is al 2 jaar alleen met mij en komt zelden of nooit in contact met andere kinderen. We hebben enkel elkaar zeg maar. Ik heb geen auto, wij wonen ergens in the middle of nowhere zeg maar. Zonder overdrijven. Hier is echt niks te doen. Nu zou ik hem 3 dagen in de week naar een kdv willen doen om toch een beetje sociaal contact te hebben tegen dat hij naar school moet. Ik kan niet zeggen 1 dag in de week, het is verplicht die 3 dagen van het kdv uit. Nu voel ik mij dan ook tegelijk wel een beetje schuldig, want ik ben thuis en stuur hem dan nog ergens anders heen. wat denken jullie? doe ik er goed aan of ben ik dan een slechte mama?
Je bent zeker geen slechte moeder, als ik het zo lees wil je het beste voor je kindje. Naar kdv is vaak ook erg leuk voor die kleintjes als ze eenmaal gewend zijn, en erg goed voor hun sociale ontwikkeling. Maar ik kan we wel voorstellen dat je 3 dagen per week teveel vindt als je gewoon thuis bent, dat zou ik persoonlijk ook erg moeilijk vinden en niet doen denk ik. Maar een slechte moeder omdat je je kind naar het kdv wil doen, nee hoor! Heb je geen vriendinnen of familie met kleine kinderen die wel een auto hebben? Misschien dat je hen dan wat vaker uit kan nodigen, zo leert je kleintje ook samen spelen.
Het is wel jammer dat je hem minimaal 3 dagen moet brengen. Anders zou ik zeggen 1 á 1 1/2 dag is toch lekker, ook even tijd voor jezelf en Jelle kan lekker spelen met anderen. Is er anders geen peuterspeelzaal in de buurt? dat zijn wat minder lange dagen en is wat goedkoper. En nee, ik vind je daardoor geen slechte moeder Je overweegt dit vanwege het welzijn van je kindje!!
Je zoontje heeft bijna de leeftijd om naar de peuterspeel zaal te gaan. Ik zou hiervoor kiezen, is vaak toch goedkoper dan het kdv. Ik ben ook thuisblijfmama, en heb gelukkig 2 vriendinnen met kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd. Die zie ik om de week, en mijn buurvrouw heeft een dochter van dezelfde leeftijd en die zie ik elke week. Dus Valerie speelt zeker 2x per week met leeftijdsgenootjes. Nu scheelt het ook dat ik een auto heb, en dus overal naar toe kan.
Ik zou ook voor de PSZ gaan; is vaak voor 2 ochtenden. Wel vreemd dat je 3 dagen MOET afnemen; zu ik ook niet zo snel doen.... Je bent helemaal geen slechte moeder; je doet dit toch voor je kindje....
Ik vind je geen slechte moeder hoor, vind het heel logisch, maar ook ik vind 3 dagen wel erg veel als je niet werkt. Ik zou ook denken aan een peuterspeelzaal. Ben natuurlijk ook niet op de hoogte van jullie financien, maar 3 dagen naar het kdv kost je zo'n 800 euro per maand. Je krijgt namelijk geen vergoeding als je niet werkt.
Misschien kun je een gastouder regelen die meerdere kindjes in huis heeft? Zo krijgt je zoontje wel wat sociale contacten, maar dan in huiselijke kring. Gastouders zijn meestal flexibeler dan KDV, daar kan je wrs ook 1 of 2 dagen? Enne... vind je geen slechte moeder hoor, anders zou je hier toch ook niet over nadenken?
Jaja, een hele slechte, ontaarde moeder Snap je gevoel hoor. Normaal gaat Lena naar het kdv omdat ik werk, drie dagen in de week. Nu zit ik ivm zwangerschapsverlof natuurlijk thuis en ondanks dat die rust heerlijk is, voel ik me wel een beetje schuldig tegenover haar. Heb niets om handen en toch breng ik mijn meisje weg... En dat terwijl ze het geweldig vindt bij de andere kindjes. Maar je doet het toch voor hem? Denk dat je hem er uiteindelijk alleen maar een plezier mee doet als hij nu al een beetje went aan andere kinderen om hem heen. Maar is er geen andere oplossing? Drie dagen kdv is een dure grap, wat Suus1983 ook zegt. Wij zijn zonder belastingteruggave ook bijna 900 euro per maand kwijt voor drie dagen.
IK zou ook voor de peuterspeelzaal gaan. Lang niet zo lang is dat , heeft hij toch sociale contacten en jij wat vrije tijd. 3 dagen kdv vind ik persoonlijk erg veel. Vond het voor mijzelf ook helemaal niks om mijn kinderen naar het kdv te sturen en heb dat in mijn zwangerschapsverlof ook nooit gedaan, want ik was toch thuis.En dus was het niet nodig. De peuterspeelzaal is veel korter en ook meer gericht op voorbereiding op de basisschool.
Slechte mama? Nee hoor! Het lijkt me juist fijn voor je zoontje dat hij wat andere kindjes heeft en hij ziet jou nog genoeg! Bovendien gaat hij over een tijdje 5 dagen naar school! Ik dacht ook aan een peuterspeelzaal, dat is ook wat gericht op het stimuleren van de kindjes en zijn veel kindjes van zijn leeftijd. Een gastouder kan ook, maar dan is t maa een klein clubje kids en vaak niet dezelfde leeftijden. Verder dacht ik nog aan peuterzwemmen, dan ontmoet je andere ouders met kindjes, of soms zijn er ook van die cursussen muziek op schoot. Maar geen idee of dat daar is waar jij in de buurt woont..... En als alleen het kdv een optie is en je kunt de dagen wel financieel missen, dan kun je hem toch ook minder lange dagen laten gaan? Ik vind t wel gek dat ze 3 dagen willen, 2 kan ik me nog wat bij voorstellen ivm het gewend raken voor een kind, maar 3.... Succes ermee!
het kost 18 per dag, dat zou dan op 200 in de maand komen. Alles inbegrepen van eten behalve pampers. Nee, heb echt geen vriendinnen of familie die tot hier wilt komen, ik meen dat echt. ze laten me al mijn hele leven links liggen, weet ook ni waarom. ik ben altijd goed geweest voor hen, maar die vriendinnen profiteren van mij. dus ben ze liever kwijt dan rijk. het is echt niet om mijn zoontje kwijt te willen zodat ik er niet meer moet naar omkijken, tuurlijk niet. wil hem gewoon ook ni opsluiten zoals ik opgesloten zit. ik weet dat voor niemand van jullie deze situatie duidelijk is, maar geloof mij, ik kan nooit buiten ofzo. heb niemand die ons de moeite waard vindt om ons te bezoeken.
Oh, dat zal het verschil zijn. Zal ook verklaren waarom je min. 3 dagen moet afnemen. Is het anders geen optie voor je om wel 3 dagen af te nemen, maar je kindje gewoon maar 2 dagen te brengen? Je betaalt dan natuurlijk wel voor een dag teveel, maar toch.
Ik vind je inderdaad een slechte en ontaarde moeder omdat je je kindje graag met andere kindjes laat spelen Ff zonder dollen, hardstikke leuk toch? Maar wat raar van het kdv dat het minimum 3 dagen is? Wij hebben om dezelfde reden als jou ons zoontje op het kdv gedaan maar wij konden gewoon 1 dag doen. Misschien is een peuterspeelzaal wat voor je?
Als je die 200 euro per maand kan opbrengen, kun je hem dan niet gewoon 1 of 2 dagen brengen, en voor 3 dagen betalen?
Christy, Vind het echt heel erg voor je dat niemand je/jullie komt bezoeken. Heb je ook geen familie? En heb je wel hulp met de kleine? een man of vriend? Kan me voorstellen dat je de kleine lekker met andere kindjes wilt laten spelen maar ook voor jezelf is het goed dat je even iets voor jezelf kunt doen..want geloof me, dat heeft IEDEREEN nodig!!!!!!!!!!!!!!!!! dus jij ook! Ook al houd je nog zoveel van je kleintje. Dus geen schuldgevoelens hebben hoor. Is heel normaal dat je dit overweegt. Ik zou zeggen; gewoon doen! Als je drie dagen te veel vindt kun je ook 2 dagen overwegen en dan gewoon voor drie dagen betalen. Heel veel sterkte. Groetjes Claudia
een peuterspeelzaal daar zou ik voor gaan. mijn dochter gaat nu 2 middagen en 1 ochtend. zelf werk ik 5 ochtende. mijn dochter vind het geweldig en denk ook dat het erg goed is voor kinderen om met leeftijdgenootjes te spelen en zo te leren samen spelen en zich sociaal te ontwikkelen. een peuterspeelzaal is ook meer gericht op spelen en een kinderdagverblijf is meer overnemen van een groot deel van de opvoeding. een peuterspeelzaal is een soort voorschool dat speciaal gericht is om kindjes van 2 tot 4 jaar speelgewijs te leren praten, samen spelen en delen, gezellig knutselen en zingen etc. als ik vrij ben zijn de kinderen ook thuis dat is altijd zo geweest. de peuterspeelzaal had echter enkel 2 middagen en 1 ochtend waardoor ik haar op maandag en dinsdag niet tot weinig zie omdat ik zelf smorgens werk (zijn ze bij de oppas) en smiddags zit ze dus daar. ik heb er meer moeite mee dan mijn dochter en wil dolgraag naar school. vandaagwilde ze zelfs niet meer naar huis toe
de knoop is doorgehakt. vanaf 1 december gaat mijn kleine man naar het kdv en ik zoek terug naar werk. hoop dat ik snel werk vind, ik heb er zo een zin in, in de contacten met andere mensen. en nee, heb echt niemand die wil langskomen, echt niemand, ik overdrijf jammer genoeg niet en ik meen het jammer genoeg wel. altijd al zo geweest trouwens.
Is voor jezelf misschien ook wel goed, om een of meerdere dagen te werken, je klinkt namelijk alsof je het wel kan gebruiken Niet vervelend bedoeld hoor! Je had anders ook eens kunnen overwegen om briefjes op te hangen in supermarkten etc, om een speelgroepje op te starten!!! Met mama's met jonge kindjes gezellig thee drinken, en de kindjes met elkaar spelen. Kun je een of meerdere dagen per week doen. Je kunt het bij iemand met een groot huis doen (jezelf?), of anders wisselend bij iedereen.