Ja hoor, het is weer zover...Ryan zit weer middenin een sprongtje! Tot afgelopen zaterdag sliep hij s'nachts lekker door tot in de ochtend, maar sinds zaterdag nacht dus is het hopeloos s'nachts. 3x wakker is nog niks. Zijn fles drinkt hij ook niet meer helemaal leeg, meestal blijft er zo'n 50 cc inzitten. Vooral de laatste avondfles is drama. Hij zit meer met de speen te spelen dan 'ie drinkt. Ook kan hij zich amper zelf vermaken. Als dat wel zo is duurt hiet hooguit niet langer dan 10 minuten en begint ie weer te jengelen wat overgaat in huilen. Zoals nu ook...heb hem een paar minuten geleden op de speelmat gelegd en heeft er nu alweer genoeg van. Ja en dat huilen, dat doet 'ie natuurlijk ook altijd als er nét visite is. En dan krijg je die goedbedoelde adviezen; 'Heeft hij het niet te koud'?... 'Volgens mij heeft hij honger'. 'ZUCHT NEE hij zit in een sprongetje'. 'Een wattus'? Laat ze maar lullen, ik weet wel beter. Ook heeft hij nu ontdekt dat hij handen heeft...zit er constant naar te kijken en stopt ze dan allebei maar even in de mond om te kijken of je ze kan eten. Dat is dan wel weer leuk Ach, zo'n sprongetje is mischien even vervelend (voor zo'n baby is het ook zeker geen pretje, zijn hele wereld staat op zijn kop.) Maar hij is dan weer bezig met de volgende stap en dat is alleen maar vooruitgang. Eigenlijk zouden we ons zorgen moeten maken als ze geen sprongetjes zouden hebben.
Ik vond (vind) die sprongetjes geweldig. Niet zo leuk voor mijn dochter natuurlijk maar het merken dat er verandering aankomt vind ik super spannend. Wat zal ze nu weer voor leuks hebben ontdekt en kunnen? hihi Het word ook steeds leuker voor je kleintje na zo een sprong en dat terug naar mama is ook heerlijk. Sommigen geloven niet in zo een sprong maar ben zeker van mening dat ze bestaan, wel erg opvallend anders he haha. Houd me niet vast aan de richtlijnen van de oei ik groei boek want de 1 is sneller dan de ander en allemaal weer met andere ontwikkelingen. Groetjes
Ja inderdaad het is ook super natuurlijk zo'n sprongetje, maar af en toe dan is hij radeloos en mama ook een beetje . Dat terug naar mama vind ik ook zo schattig, lekker zo'n beebje tegen je aan, lekker veilig. Dit sprongetje hoort volgens het 'Oei ik groei' boek pas bij week 12 plaats te vinden maar dat is natuurlijk ook maar een richtlijn. Had die ook nog niet gelezen want ik dacht hij is pas 10 weken, dat komt over een poosje wel, maar toen dit allemaal zo begon dacht ik dat dit wel weer eens zijn volgende sprongetje kon zijn...en inderdaad. Het klopt ook allemaal precies zoals het er in staat. Ben opzich niet zo van de boeken maar ik vind het wel grappig dat het echt klopt allemaal en het maakt me weer wat geruststellender dat het 'normaal' is deze periode.
hier ook eentje die midden in z'n sprong zit.... word er af en toe knetter van maar ja hoort er allemaal bij. hopelijk duurd het niet te lang.
Ons meisje had laatst ook een sprongetje. Is 3 weken voor uitgerekende datum geboren en dan moet je die drie weken er ook bij optellen, dus hier met ong 11 weken de 8 weken sprong. Klopte precies. Ze had het toen echt niet goed zitten (alleen mama of papa waren goed) en nu merk je ook dat ze steeds meer dingen gaat doen dus dat is wel heel erg leuk. Hier is het nu 2 keer een paar dagen geweest dat ze er echt last van had, dat ze alleen maar bij mama wou zijn. Bij de 2e sprong wilden mama en papa ff met haar gaan shoppen, was niet zo'n heel strak plan na een half uur konden we ons weer omdraaien, dame was het er niet mee eens.
Hier middenin de 6 maanden sprong...pffff kan heel vermoeiend zijn, maar inderdaad ook spannend om te zien wat er nu komt. Merel had ook zo ontzettend veel last van sprongen, duurden lang en waren heel heftig. Bij Anouschka iets minder heftig, maar wel net zo lang. Inderdaad de reacties die je krijgt van sommigen....ze zit in een sprongetje."Een waaaaat? Dat bestaat toch helemaal niet, ze zal vast wel........honger, dorst, tanden, poep, slaap enz. hebben"! En als je dan bv. oma zelf alles laat onderzoeken, luier verschonen, fles geven enz, "tja..... zou het dan toch een sprong zijn, want ze heeft alles gehad"! Ik ben er heilig van overtuigd dat ze bestaan. Hier nu dus voor de 2e keer precies volgens het boekje, de tijden, de vooruitgang ineens, de huilerige, hangerige perioden alles erop en eraan. De onzekerheid die je dan af en toe kan hebben: ze zal toch niks mankeren, want ze gaat zo ontzettend tekeer.....maar na alles standaard onderzoekjes (tempen, honger of poepluier uitsluiten enz) toch weer een sprongetje aan de gang.
Hier zitten we ook midden in een sprong! Alleen al te weten dat het een sprongetje is, maakt het voor mij gemakkelijker ermee om te gaan. Hij is hangerig, wil niet drinken, of toch wel... Zit maar wat met de tepel te spelen, draait z'n hoofd alle kanten op, behalve die van de borst. Ik geef me er maar een beetje aan over. Hij doet wel alles volgens het boekje tot nu toe. De regeldagen waren op de dag af precies! Ben wel benieuwd wat hij na dit sprongetje weer kan! Kan haast niet wachten!
misschien wel stom wat ik zeg maar hoe weten jullie dat ze dan een sprongetje maken? ik heb nog geen 1 keer gehad van dit kan wel een sprongetje zijn ofzo.. en wat houd een sprongetje eigenlijk in?
de sprongen gaan uit van de uitgerekende datum. dus als je kindje 2 wkn te laat is geboren, betekend dat in het boekje 'oei ik groei' dat je kindje bijv. 8 wkn oud is terwijl het kindje 6 wkn is. op de wereld is. volg je het nog
ik volg m dank je wel mijn dochter is 5 maanden en 2 weken, dus dan is het 5 maanden en 4 weken oftewel 24 weken maar wat houden de sprongen in?
Je kunt hier een kijkje nemen maar pin je niet vast op de aantal weken want de 1 zit eerder in zo een sprong dan de ander en de 1 heeft het heftig en de ander walst er met gemak door heen. www.oeiikgroei.nl
Ik vind het altijd zo apart om te lezen over de sprongetjes.Ik heb er nooit iets van gemerkt of hij heeft er nooit last van gehad?Iig is Bradley altijd even vrolijk! Alleen toen hij 7 maanden werd "verdacht " ik hem ervan ,maar toen werd hij gewoon niet zo lekker.
O dus Juliën heeft over 3 á 4 weken zijn eerste sprongetje. Hopelijk springt hij dan over zijn nachtflesje heen en slaapt hij lekker door... Nee even serieus. kan niet wachten tot hij zijn handjes gaat ontdekken.
Sprongetje - Oeiikgroei.nl Hier kun je je aanmelden voor zo een sprongenwekker Aanmelden - Oei, ik groei!