heupdysplasie en spreidbroek...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nie82, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

hallo,

vandaag heeft onze dochter een spreidbroek gekregen. Ze heeft heupdysplasie in de matige tot ernstige vorm.
    Graag zou ik wat ervaringen van mede moeders horen over hoe jullie de praktische zaken zoals vervoeren e.d. aanpakten.
    Verder ook graag verhalen hoelang jullie er uiteindelijk zoet mee zijn geweest en hoe jullie kindje de spreidbroek eheft ervaren ( tot nog toe is het hier drama met krijsen en huilen....).

groetjes, Nie

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hoi,
    heb je hyves??
    ik heb een pagina bij mijn hyves staan heupdysplasie en luxatie hyves
    daar kan je veel lotgenoten vinden

wij hebben een lange weg bewandeld
    tractie opname ziekenhuis 12 weken gipsbroek en daarna 24/7 spreidbroek(met uitzondering badje)
    tot 1 jaar heeft ze vast gezeten vanaf 5 maanden
    maar het is goed gekomen

voor ons was een opname natuurlijk best heftig
    en was ik blij dat ze ingegipst mee naar huis mocht(heb zelf 1 maand lang in ziekenhuis geslapen bij mijn dochter)
    en toen ze spreidbroek kreeg was dat voor ons appeltje eitje
    die kan tenminste af
    gips niet...

ik hoop dat je meisje snel zich overgeeft aan de spreidbroek

als je hyves hebt geef me maar een pb

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.597
    1.052
    113
    Hier
    onze meid heeft 4 maandjes een spreidbroekje gehad. ze had geen heupdysplasie, maar zehad schreef in de buik gelegen dus ze was wat krom door haar spieren.
    de eerste dag was een hel. het bleek ook dat het gedeelte op haar rug irriteerde en toen heb ik daar vakkundig een washandje omheen gedaan. de 2de dag ging het stukken beter en verder geen last gehad.
    zekon gewoon in de maxicosie en in de kinderwagenbak paste ze ook gewoon.
    wat ik alleen jammer vond was de kleding. ik deed haar voornamelijk leggings aan wat dat zat het lekerste.

succes

4. nie82

nie82 Niet meer actief

@mirell: jee wat heftig zeg!!! Uiteindelijk doen we het voor het goede doel en weet ik dat ze dr profijt van gaat krijgen, mijn hart breekt als ik mijn kleine popje zo zie huilen.... Ik heb geen hyves helaas....

@vlindermoeder: dat van dat washandje is inderdaad nog een idee, had zelf ook al bedacht dat het wel een heel hard ding is in haar rug.

Ik heb gister gebeld met Maxi cosi, want mijn meisje past er dus niet meer in... zij hebben en superservice, ik kan een aangepast autostoeltje gratis lenen!! hopelijk komt dat volgende week enkunnen we ook weer de deur uit....

bedankt voor jullie reacties.

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Sinds vandaag heeft mijn dochter ook een spreidbroekje aan.
    Ze is wel extra mopperig en ben benieuwd hoe de nacht gaat.

Ze heeft een lichte afwijking, moet nu eerst 3 maanden 23 uur per dag dat ding aan. Dan foto maken en kijken hoe het eruit ziet.

Wat ik zelf vind wennen is dat ik haar zo onnatuurlijk beet moet houden en met voeden (borstvoeding) vind ik het ook niet fijn maar ja dat is ook gewoon allemaal wennen.

Mijn dochter heeft de dr. visser spreider en past gelukkig nog wel in de maxi cosi zelfs zonder opvulling.
    Deze spreider is geloof ik wat flexibeler als anderen.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Onze dochter zit nu al in een spreidbroek, vanaf dag een al.. Mijn andere dochter is geboren met een knieluxatie, dus waren ze er erg alert op. Nu afwachten in welke vorm ze het heeft..

7. nie82

nie82 Niet meer actief

@moontje28: zo da's wel heel snel, je dochter is nog geen week oud lees ik? Nou ja, misschien is het juist een voordeel dat ze dan niet anders gewend is??
    @spriet: hier verliepen de eerste nachten niet zo soepeltjes, veel huilen, nu gaat het langzaamaan beter maar is nog steeds niet helemaal in dr hum.....

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter heeft een half jaar in een spreidbroek gezeten. De eerste 3 maanden zat ze 23 uur per dag in een pavlik bandage. Hiermee paste ze gelukkig nog gewoon in de maxicosi en in de wagen. Hierna kreeg ze een camp spreider, maar die hoefde ze alleen nog maar tijdens de slaapjes aan.
    Bij mijn dochter duurde het een klein weekje voordat ze helemaal gewend was. Maar mijn dochter kon al op haar buik draaien toen ze erin ging, dus dat was extra frustrerend natuurlijk.

Nu gaat het heel goed met haar, we moeten nog 1x een controle foto laten maken als ze goed kan lopen. (mijn dochter had trouwens een luxatie en ernstige dysplasie)

Deel Deze Pagina