Onze kleine man hoest al een hele tijd zonder daarbij echt ziek te zijn. Nu heeft de huisarts hem een paar weken terug ventolin voorgeschreven (4 keer per dag 2 pufjes) Omdat dat niet genoeg helpt, hebben we daar vandaag flixotide bij gekregen (een ontstekingsremmer, oranje puffer) Nu moeten we dus 2 keer per dag 2 pufjes ventolin geven en daarachteraan een pufje flixotide. De huisarts vertelde me dat hij na die flixotide water moest drinken. Eigenlijk moet hij zijn mond spoelen, maar dat is wat lastig met een baby van 9 maanden. Hoe doen jullie dit? Ik heb hem dus met de fles een paar slokjes water gegeven.
De mond spoelen is ivm het gevaar van een schimmeltje oid in de mond, niet omdat het medicijn anders niet werkt.. een paar slokjes water uit de fles is dus prima!
Mijn zoontje kreeg deze zelfde combinatie en ik gaf hem ook altijd even een paar slokjes water. Dat was volgens mijn huisarts voldoende.
en mag je dat drinken ook uit de fles geven? hier lukt een gewone beker nog niet echt en een tuitbeker al helemaal niet
Ja hoor, het maakt niet uit of ze water uit een fles of uit een beker drinken. Ik hoop dat het gauw gaat werken voor je zoontje!
Ons mannetje moet 2x per dag de oranje puffer. Hij krijgt de puf nu 's ochtends en 's avonds en daarna de fles. Gaat al een halfjaar prima. (al hoop ik wel dat het binnenkort over/minder is)
Ons zoontje krijgt ook twee keer per dag flixotide. Wij geven het vaak voor een fles melk (die krijgt hij nog steeds voor het slapen gaan). Of we poetsen zijn tandjes na die tijd. Hij krijgt het nu al bijna 1,5 jaar en hij heeft nog nooit een schimmeltje gehad.
gewoon wat te drinken geven, hier ook nooit schimmeljes gehad. Wel heesheid, is een bijwerking van Flixotyde