Ik ben zwanger van ons 2e kindje en mijn zoontje is bijna 1 jaar. Als de kleine geboren wordt is hij dus 20 maanden. Ryan krijgt dus een andere kamer en moeten we dus een 2e kinderkamer kopen en nou vraag ik me af wanneer hij eigenlijk in een peuterbedje kan. Anders moet ik er nog een ledikant bijkopen. Ik zag bij de Ikea dit bed staan hieronder. Ik zou dan het open stuk tegen de muur aan kunnen zetten zodat hij er niet uit kan vallen. Wat zouden jullie doen? Bekijk bijlage 92338
mijn dochter lag er met 13 maanden al in maar was er ook echt aan toe. kon al erg goed lopen en in en uit bed klimmen. zonder veiligheidshekje is ze er nog nooit uitgevallen. ze deed het ook meteen vanaf dag een goed en bleef netjes liggen om te slapen. mijn kinderen verschillen ook ruim 20 maanden. dit was niet de rede dat we overgingen op een peuterbed. meer omdat ze elke keer uit der ledikant klom en vond dat levensgevaarlijk mijn zoontje zie ik nu nog niet in een peuterbedje slapen maar loopt ook net 2 weken los. denk dat ik bij hem over een maan dof 4 het ledikant inruil voor een peuterbedje. een kijken hoe het gaat.
Ik zou denk gewoon een goedkoop baby bedje kopen waar de zijkant van kan(hebben ze ook bij de ikea) , en als hij er aan toe is de zijkant er af halen. Als je het bedje van je plaatje tegen de muur zet met de openkant ben je dan niet bang dat hij er over heengaat klimmen en hard kan vallen?
Denk dat hij tegen die tijd ook wel uit een ledikantje gaat klimmen. Hij probeert het nu al. Dan kan hij 'beter' uit zo'n bed vallen dan uit een ledikant, die is hoger.
dat was hier dus ook de rede, vond het inderdaad een fijner idee dat ze uit haar peuterbedje zou vallen dan uit der ledikant. ze heeft zich toen der tijd zo vaak goed bezeerd. uit het peuterbedje echter helemaal niet, mischien omdat ze niet meer kon klimmen en het dus niets meer aan vond om er uit te gaan