Voor, tijdens of na de fles verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cinderellea, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wanneer ik haar moet verschonen. Deed het eerst altijd voor de fles zodat ze goed wakker was om te drinken, maar dan kan ik vaak na de fles weer verschonen.
    Hoe doen jullie dit?
    En verschonen jullie 's nachts ook?

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij verschonen voor de fles. Ze valt vaak in slaap als de fles bijna op is en ik hou haar vaak nog even rechtop anders spuugt ze een beetje. Wij verschonen niet 's nachts omdat ze al doorslaapt (22.30 - 07.00).

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Eerste paar weken voor de voeding verschoond net zoals in het ziekenhuis. Maar mijn beweeglijke mannetje trapte en schreeuwde dat het een lieve lust was, hij wilde niet zo lang wachten op de fles.
    Dus nu is het eerst drinken, op schoot 10 minuten uitbuiken en daarna schone luier. Heb wel aan het hoofdeind van het waskussen een handdoek om het iets op te hogen. En wat melk teruggeven doet hij altijd wel een beetje. Eigenlijk vindt ie verschonen nu best leuk, hij kletst wat af. Ik verschoon hem recht tegenover me (kussen ligt dus niet dwars, maar recht) en heb zo goed oogcontact.

'S Nachts (bij één voeding) verschonen we niet tenzij we iets ruiken ;)

4. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Wij verschoonden toen ze nog zo klein waren ook voor de fles. Omdat ze na de fles vaak spuugden als we ze dan neerlegden. Dus wij deden: wakker worden - verschonen - fles - boertje/korte knuffel - naar bed.

Het maakt niet zoveel uit of je voor of na de fles doet, als je uk poept tijdens de fles, zou ik het erna doen. Belangrijker is dat je de volgorde hetzelfde houdt, baby's houden van deze voorspelbaarheid. We hebben dit pas losgelaten toen ze geen bv meer kregen en een ander poeppatroon kregen :D

's Nachts deden we in begin wel omdat elke luier echt vol zat. Maar zodra ze iets langer sliepen en minder vaak poepten, deden we het alleen als ze gepoept hadden. Nu slapen ze van 19.30-6.30/7.00 en poepen ze (gelukkig!!) 's nachts niet ;) Dus naar bed met frisse luier en 's ochtends een nieuwe na de nacht.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er voor en indien nodig daarna...

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij deden het in het begin na de fles omdat hij altijd zijn pamper volduwde na de fles, of tijdens haha

In het ziekenhuis zeiden ze dat het beter was voor de fles maar toen moesten we dus 2 pampers verwisselen in 20min tijd dus na enkele dagen maar na de fles gedaan

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier verschonen we na de fles; en dan om de vier uur ofzo. 'S nachts verschonen we vaak niet omdat hij door slaapt. Als hij wakker wordt en een flesje wilt, verschonen we hem wel. Als hij blijft slapen worden we alle drie gelijk wakker met de wekker en verschonen we hem dan.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier voor de fles. Voeding on 22.00 uur ook verschonen. Slaapt hierna door tot 08.00 uur en dan is de luier ook echt heel nat.
    Heb er wel aan gedacht om om 22.00 niet te verschonen (behalve bij poep natuurlijk) maar ben bang dat de luier het van 19.00 Tot 08.00 uur niet red( en haar billetjes ook niet ;))
    maar wat een gedoe om 22.00 verschonen. Huilen (want ik wil verder slapen), slaapzak uit, verschonen, slaapzak aan, max 100 ml drinken en weer verder slapen. ...

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier wordt hij rond 22:30-23:00 altijd nog even goed wakker voor een half uurtje voor de fles en de luier... En anders helpen we hem wel een handje met wakker worden. Is dat geen optie?

Soms slaapt hij door op de slaapkamer en dan verschonen we hem al slapend :)

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik verschoonde altijd voor de voeding.
    Ook wel eens geprobeerd tussen borst 1 en 2 in.Een vriendin deed dat altijd zo bij haar kids.
    Maar dat stelde men hier dus niet op prijs (lees:krijsen)...

S'nachts echt alleen indien noodzakelijk

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij deden het ervoor maar dat kwam omdat I. heel snel spuugde na de fles dus daar moesten we dan zo min mogelijk mee bewegen als ze de fles op had.

12. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden. Denk dat we inderdaad dan ook voorlopig nog even voor de fles blijven verschonen en indien nodig erna.

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    altijd voor de fles

14. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Na de fles, dat komt mede omdat mijn dochter vrijwel altijd tijdens de eerste fles poept :p

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ervoor en erna.
    Liv heeft de fijne gewoonte om tijdens de fles te poepen ;)

Deel Deze Pagina