Al drie dagen last van diarree en overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MomToBe, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Mijn dochter heeft sinds zondagmorgen al last van overgeven en diarree, dit begon in de nacht van zaterdag op zondag... nou had ze zondagavond donperidon gekregen voor 't overgeven, dit heb ik maar 1x gegeven.

Het overgeven leek gestopt, gisteren avond echter weer overgeven, veel slijm... en de diarree blijft.

Ook wil ze niets eten... alleen flesvoeding dat nog wel, maar niet helemaal.... maar zondags wilde ze helemaal niets qua drinken...

Ze had zondag ook de hele dag koorts ca. 39.5... dit was sinds gisteren wel terug naar ca. 38... vandaag is de koorts weg.

Moet ik nu nog naar de dokter of is ze nu wel aan de betere hand ondanks de diarree etc.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als het niet goed voelt moet je gewoon naar de dokter gaan. Die buikgriep heerst ontzettend en het is een hele vervelende. Merel is er net vanaf en het duurde een week.

Je moet sowieso ors gaan geven tegen het uitdrogen, maar dat zal de dokter dan wel tegen je zeggen. Er zijn al heel wat baby's opgenomen (geweest) vanwege uitdrogingsverschijnselen. Wij zijn ook in het ziekenhuis geweest en een opname was nog net niet nodig. Maar als je kindje diarree heeft en niets wil eten dan zou ik zeker naar de huisarts gaan! Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.

Merel spuugde de eerste dagen, daarna zo'n 15 diarree luiers op een dag. Ze dronk wel aardig, maar net niet genoeg. Ors wilde ze niet, maar dat hebben we dankzij het ziekenhius naar binnen gekregen door het door de melk te mengen.

Dus ja....ga maar gerust naar de dokter. Beter op tijd dan te laat....Uitdrogen bij die kleintjes kan heel snel gaan!

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hier ook het geval
    wesley heeft het al vanaf vrijdag avond
    ben zondag bij de hap geweest en die heeft dompirodon voor geschreven maar de diaree blijft
    heb net toch de huisarts gebeld ivm uitdrogen.
    krijg nu ors.
    zal als ik jouw was ook even contact opnemen met je huisarts.
    kleintjes drogen nl snel uit.
    als het na een week nog niet over is moet ik immodium drank geven.

sterkte

4. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Maar ik heb niet het idee dat ze aan het uitdrogen is, omdat ze ook nog wel haar flesvoeding nu drinkt... alleen eten, fruit, brood en warme hap wil ze niet....

Er is mij verteld dat je het velletje van de buik omhoog moet trekken als het dan meteen weer in zijn oude vorm terug schiet is er niets aan de hand. Als het even blijft staan,dan is dat een teken van uitdroging.

Dit heeft mijn dochter dus nog niet.

Ik wil eigenlijk niet overkomen als of ik voor elk kleinigheidje naar de huisarts ga.. ben er laatst ook al geweest omdat ze heel erg hoeste...

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als dat velletje blijft plakken dan ben je dus al te laat! Dan is je kind al uitgedroogd en moet je sowieso naar het ziekenhuis, maar ja het is jou keus...als jij denkt dat het niet hoeft, moet je het niet doen. En voor een kleinigheidje naar de huisarts.....nou en? misschien is het wel geen kleinigheid?

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik dacht ik bel gewoon beter te vroeg dan te laat maar aan jouw de keuze.
    ik heb nu ors gekregen.( tegen uitdrogen)
    en de assi. zei dat het goed was dat ik belde omdat het al 4 dagen zo was en dat is bij de kleintjes erg lang.
    moet donderdag/vrijdag weer terug bellen als het niet over is.
    zou morgen echt even bellen als ik jouw was.

kleintjes hebben snel uitdroging en dan ben je idd al te laat.

wij zijn maar 1 daagje eerder begonnen aan deze ellende dusse gewoon even bellen ik vind het geen kleinigheidje
    maar je kan ook alleen even bellen voor informatie, wat moet ik doen, waar moet ik op letten.

succes!

groetjes susanne

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja hoor, hier ook een opname achter de rug ivm dezelfde klachten.
    Hij is nu weer thuis maar we moeten hem goed in de gaten houden.
    Beterschap voor de kleintjes!

8. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hoe kwamen jullie er achter?
    hoe lang had hij overgegeven/diarree?

sterkte verder

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij kwamen erachter doordat Merel suffer werd, niet zo actief als anders.
    Ingevallen fontanel, keek wat wazig uit haar ogen....

10. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ga erg allert zijn dus...
    hij wil al niet meer eten en nauwleijks extra drinken
    de opvolgmelk neemt hij nog wel.

sterkte allemaal

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze hebben Ruben uit voorzorg overgenomen. Meer dan 24 uur spugen (echt heeeeel veel spugen, hele dikke stralen) en verminderde plasluiers.
    Toen kwam ook de diaree om de hoek kijken...

Kinderarts besloot meteen Ruben op te nemen.
    Na drie nachten mocht hij naar huis (net 1 nachtje thuis).

Elmo

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben was trouwens wel "vrolijk".
    Veel minder aktief, niet bewegelijk, weinig drinken. ALs je een beetje best deed kreeg je nog wel een lachje...maar dat was het ook.

13. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    tjee...
    heel veel succes en hoop op snelle verbetering voor iedereen

14. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Dat had lynn ook niet, maar het had bij ons geen dag langer moeten duren. Ze heeft ook vanaf vrijdag in het ziekenhuis gelegen. Vandaag weer thuis. Geef haar aub ORS. Zorg dat je het voor bent.

15. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik zou even langs de dokter gaan

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ik zou even langs gaan, als het velletje blijft staan ben je al te laat hoor! Jesper heeft 2 week geleden ook 24 uur in het ziekenhuis moeten doorbrengen met een sonde in zijn neusje, omdat hij al 2 dagen aan het overgeven was met diarree. Nou dat wil je niet hoor. Kun je beter thuis ors geven even in overleg met je huisarts!

17. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ors geven hoeft niet eens in overleg. Geloof me,je wil niet dat die kleine in het ziekenhuis komt met uitdrogingsverschijnselen. Echt niet. Wij zijn 3 dagen door een hel gegaan.

Ga of naar de dokter of geef haar ORS.

18. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ze is vandaag naar de kinderopvang gegaan... ze heeft gisteren wel weer een beetje gegeten (rijst met soep) en een half broodje tussen de middag... drinken ook een paar slokjes. Maar nog wel steeds diarree. Vanmorgen was haar hele bed weer vies en zat de diarree tot aan haar oksels zo ongeveer. Zielig he... Dus ik heb 't vanmorgen gezegd bij 't KDV, ze zouden extra opletten, en mocht het niet gaan dan bellen ze mij. Dus ben benieuwd.... tot nu toe ben ik nog niet gebeld.

19. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het is ontzettend besmettelijk hoor!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Idd: na Jesper heb ik het gehad, daarna mijn vader en daarna mijn moeder. Alleen mijn vriend is de dans ontsprongen gelukkig, net begonnen met zijn nieuwe baan namelijk.

Zou ik er zeker even erbij vermelden, want je wil ook niet dat je kleine andere kindjes besmet.

Deel Deze Pagina