Inbakeren, wanneer merkbaar effect?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Puppy78, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Voor de inbakeraars onder ons; wanneer merkte je duidelijk een verbetering? Ik heb vandaag een swaddle me gekocht omdat mijn dochter vaak te onrustig is om in slaap te kunnen vallen en ze zichzelf dus wakker houdt. Ik ben erg benieuwd of dit gaat helpen, vooralsnog lijkt er vanavond niets veranderd en is ze onrustig. Ik probeer ook een regelmatig dagritme toe te passen maar dat valt nog niet mee met een loslopende peuter ;).

2. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Hier echt dezelfde dag nog. voor het eerst sliep ze 11 uur achter elkaar. Ben wel tig keer bij dr gaan kijken of ze wel echt sliep en of ze ademde.

3. Ik merkte eerst niks eigenlijk. Maar dat kwam doordat hij reflux had dus het inbakeren kon ook geen effect hebben :(.

Later weer geprobeerd toen hij inmiddels losec kreeg en toen vond hij het gelijk fijn en sliep makkelijker in. Sloeg zichzelf ook niet meer wakker.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    11 uur? dan was ze vast wat ouder dan mijn dochter :). Ik ben al blij met 2 uurtjes in de avond ;).

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier met ca 6w begonnen met de puck. meneer sliep gelijk vrijwel door (ik meen van 10-6 ofzo)

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik ben mijn dochter gaan inbakeren vanaf dat ze ongeveer 2 maanden was omdat ze zoveel huilde overdag en maar niet in slaap kwam.
    Ik gebruikte Paco inbakerdoeken.
    En gelijk merkte ik verbetering! Ze sliep gelijk een paar uur achter elkaar overdag!
    Ik moet zeggen dat ik daarnaast ook de Ria Blom-methode ben gaan volgen door een duidelijk ritme in te voeren van wakker worden-eten-"spelen"-slapen.
    Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat niet meevalt nu met nog een dreumes erbij!

In ieder geval liggen de doeken hier alweer schoongewassen klaar in de kast van ons 2 meisje! :)

7. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Ze was 4 weken oud toen ik begon met inbakeren. De eerste 4 weken was hier geen sprake van slapen ;), hazeslaapjes zowel overdag als in de nacht.

8. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ook ik heb de swaddle me en merkte meteen verbetering.
    Ze weet nu dat ze 'mag' slapen als ik haar erin leg, en geeft dan bijna meteen toe aan de slaap.

Misschien moet je dochter er wel eventjes aan wennen. Ik zou het in ieder geval een paar dagen proberen ;)

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dat ga ik ook zeker doen, ik geef het nog niet op. Maar doordat ik vaak lees dat men onmiddelijk verbetering merkt, hoopte ik daar nu ook op ;). Wel huilde ze minder lang achter elkaar volgens mij, maar dat kan ook wishful thinking zijn :D. Ze slaapt nu sinds een uur of half 8, ik ga haar zo nog een flesje geven. Ben benieuwd hoe ze het vannacht gaat doen.

10. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Wij hebben de Puckababy aangeschaft en deze werkte eigenlijk direct. Onze kleine heeft hem niet lang nodig gehad want heeft hier door geleerd zelf rustig te gaan slapen. Soms, wanneer hij nog eens last heeft van maaiende armen, leg ik hem er nog wel eens in. Ik vind het ideaal!

11. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben een echte bakerdoek en een puckababy en we merkten zowel bij m'n zoontje als bij m'n dochtertje meteen verschil. Maar het kan zo zijn dat je kindje er een paar dagen aan moet wennen natuurlijk

12. SannyN

SannyN Lid

22 jan 2011
    32
    0
    0
    Hoi hoi,

Bij de meeste kindjes werkt het meteen en sommige kindjes hebben inderdaad wat meer tijd nodig. Maar je moet het wel de kans geven.
    Zelf ben ik niet zo van de Swaddle me, mijn nichtje kroop er steeds uit en kreeg het klittenbad los. Nu heeft ze de Woombie en deze werkt heel goed bij haar.
    Ze kan hier ook onmogelijk uit komen.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Nou, ik durf nog niet echt hardop te juichen maar het lijkt er sterk op dat het helpt! Vanmiddag heeft ze zonder eerst lang morren een paar uur geslapen en vanavond (dat was het grootste drama) heeft ze hooguit 5 minuutjes in haar wiegje gehuild en nu slaapt ze!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar heeft ze echt met 4 weken ook 11 uur geslapen achter elkaar?! Want dat moet je wel in de gaten houden hoor, ze mogen maar maximaal 10 uur zonder voeding.
    En dat kreeg ik te horen bij 10/11 weken, dus volgens mij is met 4 weken maar maximaal 6 uur.

Over inbakeren, vanaf de eerste dag ging het super. Maar er kwam wel een dip (1 of 2 daagjes) dan is het echt volhouden, maar het is het waard!

Liefs

15. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga het nooit meer vergeten: Ik bakerde haar voor de eerste keer op ons bed in om te 'oefenen', ze draaide haar hoofdje opzij en sliep.... uren!
    Ik hoop dat het bij jouw kindje ook zo goed gaat helpen, ook al duurt het misschien wat langer, succes!

Deel Deze Pagina