Ik heb nog een vraagje... Sinds Emma kan draaien van rug naar buik (maar nog niet terug) gebeurt het dus dat ze ook op haar buik in slaap valt. Nou draait ze haar hoofdje wel opzij, dus dat is goed, maar mijn vraag is, kan dit kwaad, en hoe kan ik het eventueel voorkomen als het niet goed is... ( ik vraag dit omdat ik aan het twijfelen werd gebracht door het kdv, waar ze min of meer om toestemming vroegen om haar zo te laten liggen in de box...)
Mijn zoontje ging ook op de buik zodra hij kon draaien. Je kunt proberen terug te draaien, maar weet niet of dat werkt (wakker worden of wellicht net zo snel weer terug draaien) Hier werkte dat niet, dus hij bleef lekker op zn buik slapen. Ons meiske sliep met 2 weken al op de buik. Niet omdat ze kon draaien, maar omdat ze dan tenminste slaapt En nu nog steeds (ze is 1.5 jr) Ik heb wel een aerosleep gekocht, vond ik een prettig idee. Meiske is erg sterk en draaide hoofd al goed. En sommige kinderen zijn buikslapers, doe je dan weinig aan. Ik heb trouwens idd wel toestemming moeten geven voor buikliggen bij de opvang. Protocol is rug ivm wiegendood, wil/mag dat toch anders dan willen ze dat wel graag op papier hebben.
Hier slaapt Lucas ook op zijn buik sinds hij kan draaien (met 6 mnd ongeveer). Als ze sterk genoeg zijn om te draaien, zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen en zo te draaien dat ze goed kunnen ademen. Ik vond het in het begin wel spannend, maar het is altijd goed gegaan. Ik heb geen aerosleep-matrasje enzo. Mijn zoontje gaat overigens niet naar het KDV, dus daar kan ik je niet mee helpen
Mijn dochter slaapt ook al vanaf dat ze kan draaien op haar buik. Ik draaide haar in het begin steeds terug, met het gevolg dat ze zich, voordat ik haar kamer uit was, al weer terug gedraaid had. Inmiddels is ze 2 jaar en slaapt nog steeds op haar buik. Ik werk op een kinderdag verblijf en alle ouders van "buikslapers" moeten voor akkoord tekenen. VOlgens mij is dat heel normaal.
ik heb ook en buikslapertje en ben inmiddels zo erg dat ik hem savonds zelf op zn buik leg als hij op zn rug legt omdat ik geen zin heb om snachts wakker te worden van hem, en dat gebeurd als hij op zn rug ligt. Als hij op zn zij ligt laat ik hem wel leggen maar dan draait hij zelf nog snachts
hier ook sinds dat ze 6 weekjes was een buikslapertje,. anders slaapt ze gewoon niet... ja hooguit 45 minuutjes... zodra ze zelf goed hun hoofdje op kunnen tillen om te draaien,.. moet het kunnen dan hoor... ik heb wel een aerosleep eronder liggen.
Mijn oudste ging ook op zijn buik slapen zodra hij kon draaien (met 6 maanden). Ik heb dat zo gelaten. Mijn jongste hebben we zelfs bewust op zijn buik gelegd vanaf zijn geboorte. De oudste kreeg namelijk een afplatting door het liggen op de rug. Iedereen weet het (kraamhulp, vk, CB, kinderarts) en niemand heeft ons proberen te overtuigen vooral niet te doen. De kinderarts zei wel dat het belangrijk is dat ze hun hoofdje goed omhoog kunnen houden en dus zelf kunnen draaien.