Mijn zoontje is zó verkouden! Dat neuspompje vindt hij vreselijk, neusspray ook maar dat komt er dan wel in.. Ui vind ik zó stinken, ga ik echt over mijn nek van! Iemand andere tips?
Wat hier hielp de twee keren dat hij verkouden was is eerst de douche 10 minuutjes lekker heet laten stomen, dan op normale tempratuur en zoontje laten zitten. Als je een speeltje ofzo neerlegt voor hem zit hij een beetje voorovergebogen en kan het snot mooi weglopen. Ik doe af en toe beetje in zijn nehs knijpen alsof hij snuit, dan komt het snot goed los. Dan wassen met zwitsal ademvrij. Na een kwartiertje douchen eronder vandaan, aankleden in de douche zelf, neusspray geven als hij een beetje achterover ligt en dan fles en naar bed. Debk dat het hier ook weer raak is, dus vanavond wordt dit ook ons ritueel . En oja, wij hebben het bedje al schuiner ivm reflux, maar dat lijkt me ook lekker bij verkoudheid.
Haha, m'n meisje heeft ook een hekel aan die spray. Ik gebruik hem nu ook maar niet meer. Ik leg idd voor ze gaat slapen een handdoek onder het hoofdeind van haar matras, zodat ze een heel klein beetje schuin ligt. Verder doe ik eigenlijk niks. Uitzuigen heb ik wel eens geprobeerd, maar dat vond ze ook niks. Ze lijkt overigens minder last van al dat snot te hebben dan een volwassenen zou hebben. Het scheelt natuurlijk ook dat ze het zelf nog niet vies vindt .
Hier ook eentje die regelmatig verkouden is. de douche op zijn allerheetst. Je kan er dan echt niet meer onderstaan. Een min of tien aan, dan staat de badkamer vol stoom. lekker op de wc zitten (of gewoon op een stoel/badrand) en even een spelletje doen, liedje zingen. Het loopt hier er dan gewoon uit en kan hij er weereen halve dag tegen aan. Soms doen we dit drie keer per dag.... Succes