Inbakeren: wanneer werd dat een succes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe snel werktehet inbakeren?

1. Direct

2. Na 2-3 dagen

3. Na 4-5 dagen

4. Na 6-7 dagen

5. Langer dan een week

6. Het werkte niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ja, maar de kans dat een kindje begint met draaien als het 10 weken oud is, is natuurlijk veel groter dan wanneer een kindje 1 week oud is. Maar goed, ik ben hoe dan ook geen voorstander en zou persoonlijk op deze leeftijd zeker niet het risico nog willen lopen. Als je kindje ook nog eens in een eigen bedje slaapt kun je dat toch niet goed in de gaten houden? Het lijkt mij gewoon erg gevaarlijk.

2. misa

misa Niet meer actief

Suus, ik vind ook dat eerst andere dingen uitgesloten moeten worden hoor. Maar dat hebben wij dus al gedaan. Op de buik slapen, naar een osteopaat, naar de ha, naar de ka, reflux en medicijnen, kma voeding, nu naar een manueel therapeut. Dus nu is inbakeren (met een puckababy) aan de beurt..

Maar vandaag heeft ze een heeeel goede dag..! Dus we kijken het nig een paar dagen aan en anders moet het maar. :)

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Lisa was 7 weken en had reflux omdat ze steeds schrok van de pijn zijn ze begonnen met inbakeren in het ziekenhuis en dit had gelijk effect

4. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    @suus, er zijn echt wel meer signalen dan sabbelen aan het vuistje om te zien of je kindje honger heeft. Mijn dochter sliep bij ons in de kamer en dan ben je bij de eerste onrust signalen wakker, van alleen sabbelen aan een vuistje word ik echt niet wakker hoor. Omdraaien is ook bovendien niet eens zo heel gemakkelijk als ze ingebakerd zijn en dus is de kans groter dat ze al een keer omgedraaid zijn als ze wakker zijn voordat ze voor het eerst ingebakerd omdraaien. Vaak kun je ook wel eerder al afbouwen. Maar goed, als het voor jou niet gewerkt heeft wil dat niet zeggen dat het voor een ander geen wondermiddel kan zijn. Mijn dochter sliep niet eerder dan dat ze ingebakerd was en werd ondanks haar diepe slaap gewoon op tijd wakker en groeide als een tierelier.

5. misa

misa Niet meer actief

Nou we hebben alweer twee aardig goede dagen gehad..! Zul je altijd zien he! ;)

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nee ik ben gestopt met 2 maanden en in die tijd genoot hij ervan en ik ook, en ging hij spontaan doorslapen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een buikslapertje inbakeren is levensgevaarlijk!

8. Onje

Onje Niet meer actief

Doet ze toch ook niet?

9. sjak

sjak Niet meer actief

He Misa,

Ik ben begonnen met De Puck toen Nine 5 weken oud was, het werkte gelijk de eerste avond en ze sliep 8 uur achter elkaar! (van 19.00 tot 03.00).
    Na het warme weer van vorige week (en dat De Puck aan de kleine kant wordt) heeft ze zonder geslapen en ze sliep net zo lekker als met Puck. Dus wij zijn nu gestopt. Maar hier heeft het absoluut geholpen!
    Misschien heb je het maar kort nodig, zodat ze leert 'zelf' te slapen?!

10. misa

misa Niet meer actief

@ Dirksmama: nee ik ga zeker niet inbakeren en op de buik leggen. Maar mijn probeleem is: ga ik inbakeren, danvraag ik me af of ze nog wel gaat slapen (op de rug dus). Omdat ze op de buik slaapt normaal. :)

@ sjak: super dat het jullie geholpen heeft!

We hebben hier alweer een paar goede slaapdagen gehad. Dus wie weet zijn we zo al op de goede weg!
    Ik blijfook erg het gevoel houden dat we al te laat zijn om nog in te bakeren.

Zijn er meer mensen laat begonnen met inbakeren? Na 2,5 maand bijvoorbeeld?

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste met 3 weken begonnen en met 3 maanden gestopt.
    Ik deed haar tussen de voeding door in de puckababy en dan viel ze aan de borst in slaap. Hier werkte het gelijk maar het inslapen was ook geen probleem, ze werd alleen wakker van haar maaiende armpjes.
    Overigens had ik haar misschien op haar buik moeten laten slapen, met 4 maanden kon ze rollen en ging ze ook op haar buik slapen en nog meestal.

Jongste heb ik het het geprobeerd, tja... je probeert wat maar hier is het geen succes. Overigens had ik haar er hier bijna gelijk weer uit. Kon het ook eigenlijk wel aanvoelen dat het niet ging werken.

12. misa

misa Niet meer actief

Nog steeds niet mee begonnen. Ze heeft steeds meer goede dagen eigenlijk. En we lopen nu bij de manueel therapeut. Ze heeft allerlei symtomen van het kiss syndroom. Dus ze gaat dat proberen te verhelpen.
    Dus inbakeren zal het denk ik niet meer worden.
    Maar bedankt voor jullie reacties en ervariingen!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fijn dat je mogelijk weet wat het is! Hier 2x naar osteopaat geweest en moet nu goed zijn. Gaat ook goed gelukkig :D

14. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Wij hebben ingebakerd vanaf maand 1 tot 7 maanden, de wonder verhalen dat baby rustig word bij zien van inbakerdoek etc hebben wij nooit ervaren maar het was bij ons meisje echt noodzaak anders sliep ze gewoon niet. Ze sliep erin en dat was voor ons de reden om toch door te zetten
    Na 7 maanden heel rustig afgebouwd en ze is inmiddels 1 jaar en 2,5 maand en gaat allemaal super :)

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier na 2 weken weken begonnen met inbakeren.
    Toen hij daar uitgegroeid was werd het een slaapzak en nu hij daar ook niet meer in past is het strak instoppen die lakens :D

16. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Bij de oudste hielp het 2 dagen, hij was ineens muisstil. Daarna begon de ellende weer, maar hij bleek dus een koemelkallergie te hebben en met de pepti was het binnen 2 dagen over. De puckababy heeft hier bij beide kindjes wonderen verricht! De oudste was er met 5 maanden heel snel vanaf, het lukte goed om af te bouwen en hij sliep prima in een gewone slaapzak. bij de jongste van nu 18 maanden dacht ik dat ze nooit meer zonder puckababy zou kunnen..Iedere keer was het gillen als we rustig wilden afbouwen met 1 armpje los.. Totdat we ineens de indruk kregen toen ze ruim 6 maanden was dat ze het niet meer zo leuk vond met die dichte zak. En ja hoor, sliep meteen goed in een gewone slaapzak! Wel moest ik ze heel strak onderstoppen in het begin. De puckababy vond ik ideaal, is toch minder strak als inbakeren en ze kunnen zich niet met de armen wakker slaan.

17. misa

misa Niet meer actief

Fij dat het voor velen goed werkt!

@red88: wat had jouw kindje waar de osteopaat bij kon helpen?

Hier zijn we ook twee keer bij de osteopaat geweest. Hij was alleen op de darmen en maag gericht. Dus erg jammer dat hij dit niet heeft ontdekt.

18. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Oja, eben een toelichting op mijn vorige reactie. Inbakeren hielp niet bij mijn jongste dochtertje. Toen ze zo strak was ingebakerd werd ze echt heel boos, ze kreeg het zelfs voor elkaar haar armpje eruit te wurmen!

19. onskindje

onskindje Lid

3 aug 2011
    23
    0
    0
    Eindhoven
    Hier helpt inbakeren super! Begonnen met 3 weken, inslapen ging goed maar ze werd wakker van maaiende armpjes ;) Wij hebben wel op advies van CB en kinderarts de Pacco- doek gebruikt en niet de Puckababy..de pacco schijnt veiliger en beter te zijn (nee, ik heb geen aandelen ;) Ze is nu 5 maanden en we zijn nu aan het afbouwen met de pacco-afbouwdoek: een armpje eruit...tot nu toe gaat het goed. Het hoort bij het bedritueel, ze wordt helemaal rustig als ze in de doek ligt. In het begin ook wel verzet, boos, wringen en eruit willen, maar na een paar dagen stug volhouden zag je haar tot rust komen!

Deel Deze Pagina