inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mwjalloh, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ik zit er ff doorheen. Mn meisje heeft vandaag welgeteld 30 minuten geslapen en ze is doodop! Niks helpt.... ik pak haar nogal snel op, de 10-minuten regel is niets voor mij, alhoewel ik haar soms even laat huilen als ze overstuur raakt pak ik haar op. Ik ben de hele dag bezig haar in bed proberen te krijgen en ze is denk ik ongeveer 5x in slaap gevallen, maar na 10 minuten is ze weer wakker en is het huilen..... Ik weet even niet wat ik moet doen, ze maait ook met dr armpjes en schrikt heel snel in haar slaap (dan vliegen die handjes in de lucht). Ik ben zelf ook doodop nu. Laatste nachten gingen redelijk, na de voeding ging ze gewoon slapen maar laatste nachten wilt ze ook niet meer slapen na de voeding en blijft gerust 3 uur wakker tot de vlg voeding. Ik voel me inmiddels ongelooflijk onzeker, wat doe ik fout? Heb net ff de auto gepakt en ben een blokje om gereden want ik weet het niet meer.... Tis mn eerste kindje en ik wil het gewoon graag goed doen. Verder is mn meisje erg tevreden, ze lacht heerlijk en groeit goed maar dat slapen pfffff... Is inbakeren misschien een idee, ik heb ookal zitten denken aan de puckababy......

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Kan zeker goed helpen. Mijn zoontje was de eerste weken ook een hele slechter slaper (overdag dan). Wij hebben hem na 1 week ingebakerd in pacco-doek (dus strakker dan puckababy) en alle werd anders. Hij sliep! En wel 3 uur achter elkaar. Ik wist niet wat ik meemaakte. Dus het zou een goede uitkomst kunnen zijn. Met 2,5 maand zijn we er van 1 opa andere dag mee gestopt en dat ging ook meteen zonder problemen.

Succes!

3. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    zo een pacco-doek, zit dat tussen inbakerdoek en puckababy in? Heb je dat gewoon gedaan of eerst overlegd met CB?

4. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Toen mij n zoontje 7 weken was zijn wij ok begonnen met inbakeren. Dat moet wel altijd in overleg met het cb ivm veiligheid. Wij hebben ook de pacco gebruikt en dat is de meest veilige inbakerdoek. Het is idd strakker dan de packababy en werkt met klitteband. Je kunt kijken op www.pacco.nl Het was voor ons echt een uitkomst! Weet wel dat inbakeren vrijwel altijd meteen helpt en dat daarna vaak weer een terugval komt. Dat komt doordat ze dan 'bijgeslapen' zijn en dan moeten ze leren om nu toch echt zelf in slaap te vallen. Door de begrenzing van de doek hebben ze geen last meer van die maaiende armpjes en daardoor slapen ze weer lekker. Succes!

5. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Ik had de miracle blanked gebruikt, werkte super, die kan je lekker strak doen, maar mijn dochter is altijd een slechte slaper geweest, sliep altijd 45 min en was dan wakker, pas met 15 maanden sliep ze 's nachts wat beter. Met inbakeren ging het snel beter gewoon doen. Na die miracle blanket heb ik de puck a baby gebruikt(zit minder strak) en zo langzaam afgebouwd. Als een kind weinig slaapt is voor het kind niet goed maar voor de ouders al helemaaaaaaaaaaal niet. Succes

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, dat is zo'n doek waarbij armpjes strak ingebakerd worden en de rest losjes in het doek. Heb geen overleg met CB gehad. Vond het niet nodig.

Mijn zoontje heeft trouwens nooit terugval gehad. Hij sindsdien altijd goed en toen hij 2,5 maand was en we gestopt zijn met inbakeren hebben wel geen verschil gemerkt. Hij sliep net zo goed. Ik heb het idee dat hij juist o.a. door het inbakerdoek geleerd heeft om te slapen

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben ook de pacco gebruikt en het was een wereld van verschil met slapen. Inge was ongeveer net zo oud als jou kindje nu en wij zijn het gaan doen op aanraden van de VK. Maar ik zou wel altijd even overleggen met je CB of een arts. Want je mag de pacco (of een andere inbakerdoek) niet gebruiken bij bepaalde afwijkingen aan de heupjes of bijvoorbeeld bij reflux. Dus dat moet je wel even controleren.
    De verpleegkundige van het CB heeft ons ook uitgelegd over het ritme en regelmaat wat erg kan helpen bij het inbakeren en goed laten zien hoe je de pacco moet gebruiken. Kan je allemaal wel uit een gebruiksaanwijzing halen of van internet maar het is toch fijner als iemand het voordoet.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hoi,

kan mij voorstellen dat je op je tenen loopt op dit moment, snap helemaal hoe je je voelt!

Ik heb zondag in allerijl een inbakerdoek gehaald bj de prenatal, ik zat er helemaal doorheen. ik kon de kleine ook niet neerleggen dus sliep altijd op mij en laten huilen, geprobeerd maar werd er zelf echt niet lekker van.

die inbakerdoe..ja doet wonderen (naar mijn mening), de eerste 2 x slapen niet maar diezelfde nacht heeft hij gewoon geslapen, ik wist niet wat ik meemaakte..en trust me ik was er echt ff doorheen..dus er is echt wel een oplossing voor hoor! soms is het even goed zoeken naar de goede oplossing en waar je je goed bij voelt.

liefs

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  10. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Noatje, het is kiezen tussen 2 kwaden, borstvoeding vind ik heel belangrijk maar goed slapen ook. Ik zal goed letten op de signalen, bedankt dat je me er even op hebt gewezen! Ik heb geen doek gekocht, ik wikkel haar in een lakentje. het CB raadde het ook af, maar vannacht en vanmiddag heeft ze geslapen, vanmiddag zelfs 3 uur! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

11. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ook ik heb de Pacco-doeken gebruikt, al vanaf 2 weken, wel in overleg met het CB. Echt een uitkomst!
    Bij 8 weken alleen nog 's nachts ingebakerd en bij 9 weken helemaal niet meer. Iris slaapt nu prima (sinds we gestart zijn met inbakeren ben ik 's nachts alleen m'n bed uit geweest om te voeden, en dat hoeft sinds een week ook niet meer :D )

Succes!

12. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Ook hier een Pacco inbakerdoek gebruikt, vanaf 6 weken tot 15 weken! Ideaal, zou het zo weer doen. Wel idd in overleg met CB.

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk dat je er goed aan doet, dat inbakeren. Wij hebben het bij beide kindjes gedaan, al veel eerder dan dat jij nu bent begonnen. Onze kleinste slaapt nu sinds een paar dagen niet meer ingebakerd en het gaat prima. Ik heb mijn oudste ook tot ongeveer 3 maanden ingebakerd en heb hem 11 maanden borstvoeding gegeven. Respect voor waar je ons op wijst Noatje, maar voor mij geldt zeker dat wanneer ik doodvermoeid ben door een kind dat niet slaapt, mijn productie onwijs achteruit loopt, dus daar heeft niemand iets aan. Voor mij gaat het dus niet helemaal op. Inbakeren was bij beide kindjes echt een must omdat ze zich constant wakker sloegen met hun armpjes. Ik geef ook nu gewoon nog volledige bv.
    @mwjalloh: hopelijk blijft het goed gaan!

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hier ook de paccodoek en sindsdien geen problemen meer, afbouwen hebben wij gedaan mbv de puckababy en 1 slaapje per keer, ging dat goed dan weer een volgende slaapje zonder pacco met pucka, zo ook de pucka afgebouwd
    Hier wel in overleg met cb gedaan, ik zou er ook niet zelf zomaar aan beginnen.

15. mariska19815

15 jan 2009
    7
    0
    0
    Tiel
    Hallo, inbakeren kan je altijd proberen, ik doe het bij mijn zoontje vanaf dat hij twee weken oud was omdat hij maar kort sliep, en veel huilde. Toen de swaddle me geprobeerd en hij sliep langer en rustiger. De swaddle me is heel makkelijk in gebruik. Probeer het gewoon.

Groetjes Mariska

16. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    de afgelopen 3 nachten gingen super! Ze slaapt zelfs overdag. Omdat het CB er niet achterstaat en ik op eigen gelegenheid heb ingebakerd ben ik toch maar meer info. gaan zoeken op het internet en ben hierdoor erg gaan twijfelen. De nadelen van inbakeren lijken zo veel! Afgelopen nacht zat er zelfs 8 uur tussen een voeding en sliep ze van 23.30 tot 07.00. Lekker voor ons maar ik hoorde haar om 5 uur wakker worden en vervolgens viel ze weer in slaap. Nu ben ik dus bang dat het nadelig is voor haar. Verder drinkt ze wel goed overdag maar ik wil niet dat haar natuurlijke reflex onderdrukt word door het inbakeren. Maak ik me te druk, heeft iemand ervaring hiermee?

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    heb zojuist de puckababy besteld......

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

mwjalloh, daar zou ik me niet te druk over maken als ik jou was.. als ze honger heeft meldt ze zichzelf écht wel, of ze nu ingebakerd ligt of niet!

Mijn kleine heeft eerst altijd in de puckababy geslapen maar is hier helaas uitgegroeid... nu heb ik de pacco doeken en t gaat prima.. de rust heeft hij af en toe gewoon nodig, maar hij kan dan niet slapen doordat hij constant met zn armen door zn gezicht blijft wrijven

19. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    ja hier dus hetzelfde, ik hoop dat ze de puckababy ook zo fijn vind!

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Inderdaad hoop het ook.. hoelang is je meisje? Want ze zijn er onwijs snel uitgegroeid vind ik :(

Deel Deze Pagina