inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mwjalloh, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    60 cm ongeveer

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ai.. afbellen die puckababy en gaan voor de pacco.. principe is zowat t zelfde als de puckababy!

3. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    pacco is toch meer inbakeren dan pucka? en heb jij het wel in overleg met CB gedaan?

4. LovelyDK

Ik heb het wel gezegd op het bureau gister, ze reageerde eigenlijk heel losjes, dat ik het gewoon mocht proberen als ik wilde..

Het is niet echt meer inbakeren vind ik, ja de armpjes pak je 'extra' in met een dekentje, maar die armpjes zitten er bij de puckababy ook heel strak in dus dat verschil zie ik niet echt... en de beentjes zijn gewoon vrij

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    pacco is idd veel meer inbakeren als de pucka, pucka is er toch ook in verschillende maten? Tim is een flinke boy (zie onderschrift) en wij hebben de pucka gebruikt tot hij zeker 6 maanden was

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    mijn ervaring is dat de armpjes in de pucka nog naar boven kunnen (zowat naast het mondje) en dat kan bij de pacco zeker niet!

7. LovelyDK

de pucka tot 6 maanden? Dat kan sowieso niet, of hij moet kleiner dan 60cm zijn?

Ooooh wacht eens even ikz ie dat er 2 zijn, piep en minie.. ik ga eens even kijken welke ik dan heb

8. LovelyDK

Citroetnje nee dat klopt.. de handjes kunnen niet bij de mond komen, maar dat vind ik wel fijn want hij wil dan alsnog op zn handen bijten met als gevolg een hele natte puckababy haha

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    haha die natte pucka klopt, hadden wij ook last van maar het heeft Tim wel geholpen na de pacco om te wennen aan wat meer ruimte, dan maar elke dag wassen. We hadden wel het geluk dat vrij goed weer hadden en de pucka dus snel droog was, wij zijn ook pas bij 2 maanden de pacco gaan gebruiken en ik heb idd de grotere packo gekozen omdat Tim dus groot is

10. LovelyDK

Oooh shit ja.. ik had dus de kleine pucka.. hahaha nou ja.. heb de pacco vanmiddag gehaald, net voor het eerst ingelegd en hij slaapt al 2.5 uur (dit is héél veel voor hem savonds, want normaal slaapt hij dus NIET savonds) dus ben nu weer een beetje bang dat die vannacht niet slaapt haha maarja dat zien we dan wel weer ;)

11. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    o.k. ik heb de puckababy afgebeld (schaam me rot want had al 1x afgebeld en toen toch maar weer gedaan en nu weer afgebeld) de pacco wil ik wel, maar ik vind hem best prijzig. Nu doe ik haar in een lakentje op ong. dezelfde manier maar weet niet of dit wel veilig is? Het Cb raadde het me sowieso af, ook de pacco. Maar ze slaapt nu zo goed de laatste 3 dagen............

12. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    daar zou ik niet bang voor zijn, die kleintjes hebben veel slaap nodig!

13. LovelyDK

mwjalloh, waarom raadde het cb het af? weet je dat of..? hier maakte ze er geen woorden aan vuil, reageerde er niet echt op toen ik zei dat ik hem ging inbakeren in de pacco doek..

14. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    ik moest het eerst proberen met rust en regelmaat. Op internet zie ik veel negatieve reacties over inbakeren. Ik geef BV en het kan Bv belemmeren, geen bewegingsvrijheid, je herkent de signalen niet meer van de baby enz.... ben best bang dat ik het fout doe zoals ik het nu doe... vooral omdat ze nu heel veel slaapt en ze is veel rustiger, ze slaapt door en vannacht zat er zelfs 8 uur tussen een voeding (normaal 4-5 uur) of spreek de ongeruste moeder nu :)

15. LovelyDK

Ooh oke maar meer omdat je bv geeft dus?
    Ja ik geef al vanaf dag 1 kv dus daar kan ik niet over meepraten...

Rust en regelmaat krijg ik er niet in zonder hem in te bakeren, want hij slaat zichzelf echt constant wakker, is onwijs druk!

16. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    mijn meisje wordt ook sinds maandag ingebakerd maar is tussendoor vaak wakker.... frustrerend !
    vooral omdat dag 1 echt kij goed ging en ze heerlijk door sliep 2/3uurtjes en nu dus niet meer.... ik heb een pacco

17. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

hey Mwjalloh,

Wat heerlijk dat jullie meisje nu zo goed heeft geslapen, waarschijnlijk was ze over vermoeid en heeft ze nu wat in te halen!

Wij hebben onze dochter vanaf 3 weken oud ingebakerd, na 3 uitputtende weken kwamen we nu allemaal tot rust, was voor ons echt een top keuze!
    Ik gaf toen nog borstvoeding en dat is heel goed blijven gaan in de tijd dat ze ingebakerd sliep. Ze ging inderdaad ook langer doorslapen bij ons maar kwam echt vanzelf als ze hongerig was.
    De eerste dag inbakeren heeft ze trouwens zo'n 18 uur geslapen, zo moe was ze!

Met 4 maanden zijn we in 1 keer overgestapt naar een gewone slaapzak en dat ging goed. We hadden dit ook al met 3 maanden geprobeerd, maar toen leek ze er nog niet aan toe.
    Wij gebruikten de pacco, ideaal vond ik hem. Let er op dat als je met gewone doeken inbakerd, ze niet omhoog kunnen schuiven. Veel mensen bakeren met een hydrofiel en maken die gewoon met tape aan de achterkant vast, dat kan natuurlijk ook!

Oh, ja, heb je vast al gelezen, maar toch..let er op dat als je kleintje koorts heeft of krijgt (na inenting) dat ze dan niet ingebakerd mogen worden i.v.m. warmte stuwing.

Veel succes ermee!

Groet Snoozie

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

oh, ja, mocht je in de buurt wonen (ik woon in Leiden) dan zou je mijn doeken wel mogen lenen om uit te proberen of je het wat vind, de pacco. Ik heb ze zelf via marktplaats gekocht voor een leuke prijs, gelijk 2 zodat als er 1 in de was zit je altijd nog een extra hebt!

19. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi mwjalloh,

Wij hebben ons kindje ook ingebakerd en ik heb al die tijd borstvoeding gegeven en dat was geen enkel probleem! Hij meldde zich gewoon, het enige wat ze niet meer kunnen doen is op hun handjes sabbelen, maar de andere hongersignalen komen gewoon door hoor. Het is hier nooit een probleem geweest.

Over het doorslapen, als je kindje boven een bepaald gewicht is, kan je gewoon een langere tijd tussen de voedingen laten, anders moet je daar even op googlen.

Er zijn inderdaad veel negatieve verhalen te vinden over inbakeren, maar die komen vooral van bepaalde borstvoedingsdeskundigen. Er zijn echter ook heel veel positieve ervaringen te vinden (waaronder die van ons!).

Ik snap wel dat het CB zegt dat je het eerst met rust en regelmaat moet proberen en dat is sowieso goed. Dat gaat trouwens uitdrukkelijk niet over vaste tijden he! Dat is wel belangrijk om te benadrukken want dat wordt vaak verkeerd begrepen. Het gaat erom dat je je kindje een voorspelbare volgorde van gebeurtenissen aangeboden krijgt. Wij hebben wel meteen erbij ingebakerd en precies om de reden die jij schrijft, ons kindje wapperde zichzelf ook wakker als ie dan eindelijk sliep......

Hier overigens ook de Pacco doeken gebruikt, hele goeie ervaringen ermee.

Succes ermee! Ik denk altijd maar zo: in de baarmoeder zaten ze ook lekker klem, dus dat ingebakerde gevoel moet juist heel vertrouwd voor ze zijn...........

Groetjes, Sellie

20. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    dat is heel aardig maar ik ben inmiddels gestopt met inbakeren. Na zo een 2 weken proberen kon ik de twijfels niet uit mn hoofd zetten, ik voel me er gewoon niet goed bij. Nu slaapt ze tussen 2 opgerolde handdoeken in.

Deel Deze Pagina