Mijn zoontje is 10 maanden en slaapt al 10maanden in de puckababy, de grootste maat, dus niet die tot 6 maanden, maar deze kan zelfs tot anderhalf a 2 jaar gebruikt worden. Snap niet zo goed waarom iedereen maar belt naar het cb, ga op je eigen gevoel af, als het aan het cb ligt mag je kind niks. Ga er alleen nog heen als hij z'n inentingen moet hebben, heb ik ook met mijn andere 2 zoons gedaan, waarvan de oudste nu 15 is, toen hadden ze al overal commentaar op, is nog niks veranderd. Ga en doe wat je gevoel je ingeeft en zegt, en niet op het cb advies afgaan.
Hoi meiden, mwjalloh: die negatieve dingen met inbakeren en borstvoeding gaan over de eerste week he, dat geldt voor ouders die hun kind direct na de geboorte inbakeren... Jouw kind heeft zolang vrij kunnen bewegen al, dat inbakeren is geen enkel probleem dan en het advies is om je kind niet ingebakerd te voeden... Ik zit er nu ook over te denken om Thirza overdag in te bakeren, toch maar wel. Heb er eerder over gedacht, maar toen we de krampjes onder controle hadden, ging het slapen veel beter. Een aantal weken geleden ging het slapen echter steeds slechter. Nu zijn we wel bezig met de osteopaat ook, in verband met kiss-syndroom, maar slapen blijft vooralsnog even een ramp en schijnt een goeie tussenoplossing te zijn naar normaal slapen toe. Ik heb echter wel eens gehoord van inbakerdoeken waarbij ze wel op hun handjes kunnen sabbelen. Thirza zuigt namelijk graag op haar duimpje, lijkt haar rust te geven, dus ik wil het liefste inbakeren met doeken waarbij ze bij haar duim kan. (En niet teveel geld kwijt zijn aan die doeken: we hebben al zoveel extra dingen geprobeerd dat ik me helemaal arm koop ). Iemand een idee?
Ik denk niet dat er inbakeren bestaat dat de duim vrij is... De puckababy is de manier van inbakeren die nog de meeste vrijheid geeft.. ze kunnen dan wel op hun handjes sabbelen! Doet K. ook, met als gevolg een doorweekte puckababy hihi
Dat zou me niet uitmaken... al zou ik dat ding elke avond uit moeten wassen, als me dat overdag meer vrijheid geeft doordat Thirza eens langer dan een half uur gaat slapen, heb ik dat er graag voor over. Maar die dingen zijn wel duur als je ze nieuw moet kopen Maar eens op zoek naar een tweedehandse dan...
Rozemarijke: ik herinner me wel een manier van inbakeren waarbij ze haar duimpje kan pakken, maar weet ff niet meer hoe wat en waar maar het is er wel. Google? Verder gaat het goed tussen de 2 opgerolde handdoeken, ze slaapt al 3 nachten door. Vannacht zelfs van 23.00 tot 09.30! Ik heb ook een puckababy liggen maar tot nu toe vind ze dat maar niks!
Ik had de puckababy piep, alleen was K. daar best wel snel uit doordat hij lang is... heb toen pacco doeken gekocht maar omdat hij daardoor niet bij zijn handjes kon werd hij heeeeel chagerijnig! Toen de maat 2 puckababy gekocht en hij doet t weer heerlijk Als je wil heb ik dus wel een puckababy piep, nauwelijks gebruikt.. 0-3 maanden
voor ons ventje heb ik de Swaddle Me. De puckababy werkte niet, die was te los voor hem. De Swaddle Me is echt een superding, je kunt ook zelf bepalen hoe strak je hem doet. Ons kleintje slaapt er heerlijk mee, deed ook alleen maar hazeslaapjes, maait heel veel met zijn handjes/armpjes en huilde snel. Maar nu als ie na de fles moe is, hup naar bed. Hij vind het inbakeren heerlijk, weet dat ie dan lekker kan slapen. Hij slaapt dan meestal zo'n 2 uurtje. En snachts de hele nacht! Dus inbakeren kan echt een hele goed oplossing zijn!