Slapen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lore, 30 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    Ik heb een vraagje normaal slaapt de baby de eerste weken (maanden) overdag beneden maar als je dan s'avonds gaat slapen hoe gaat dat dan in zijn werk? heb je dan twee wiegen nodig om hem/haar in te laten slapen ???
    groetjes Lore
    xxx
     
  2. weijman

    weijman Nieuw lid

    21 nov 2005
    3
    0
    0
    grafisch ontwerper
    zwolle
    Mijn zoontje is 15 weken oud. Hij slaap s'nachts niet door. Hij krijgt om 10 uur een fles met een schepje rijstebloem, om half 2 wordt hij weer wakker, weer de fles en om 6 uur/half 7 is hij weer wakker. Heeft iemand tips zodat hij iets langer doorslaapt. Of is het gewoon afwachten?
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Misschien de fles van tien uur geven en dan rond 12 uur nog een keer?
    Bij ons was het toen altijd zo dat ik een voeding deed als ik naar bed ging, en als mijn vriend naar bed ging ( die gaat altijd later dan mij naar bed) nog een fles, en dan sliep onze dochter de hele nacht door.
    Misschien de fles nog wat dikker maken met de rijstebloem.

    Groetjes
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wanneeer is het de bedoeling dat ze de hele nacht doorslapen?? jasper sliep vaak de hele nacht door maar nu die overdag beter slaapt komt hij telkens rond half 4 s nachts en dan om 8 uur weer vooor de voeding.

    groetjes bianca
     
  5. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik had bij mn eerste die gelijk de nachten doorsliep maar bij de 2e was het een ramp 'snachts. Na 6 maanden kwamen we erachter dat hij koemelkalergie heeft. hij had overdag ook dat ie begon te huilen als ie de fles ophad dat ie meer wou hebben we zagen dat het geen blije gelukkige baby was en zijn naar het consultatiebureau gestapt. je kunt voeding voor hongerige baby's proberen. misschien dat je het probeert met koemelkvrije voeding. je kunt dit bespreken met de consultatiebureau. je moet de eerste zelf kopen. (is vrij duur) Ik weet natuurlijk niet of ie verder krampjes heeft. of blij is. maar toen onze zoon over ging op koemelkvrije toen begon hij echt te schateren en was ie echt gelukkig.
     
  6. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Jasper huilt geregeld nu,als ik hem naar bed breng begint ie gelijk erg te huilen.Nu ga ik sinds gisteren middag ff bij hem zitten ik stop zijn armen onder de deken en die hou ik daar met 1 hand en met de andere had zorg ik ervoor dat de speen er niet uitvalt want die speen helpt heel goed bij hem en ik aai hem over zijn bol in de hoop dat ie in slaap valt.Ik hoop dat dit werkt.Hij slaapt nog in een wieg met een licht dekentje en slaapt in een trappelzak.

    Nou is mijn vraag zou het helpen om hem in een ledikant te leggen want daar heb ik een zwaardere deken erin(winter deken).zou dat mijn hand nabootsen??
    Wanneer ik hem in een ledikant zou leggen zou die dan heel erg moeten wennen aan een nieuw bed of gaat dit erg snel

    Tips zijn welcome :)

    groetjes bianca
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Het zal mij niet verbazen dat het een fase is waar die even door moet, want hij heeft natuurlijk ook het nodige mee gemaakt de laatste tijd in het ziekenhuis. Mijn zoon was 10 weken toen die voor een week naar het ziekenhuis moest omdat ze dachten dat hij hersenvliesontsteking zou hebben. Toen hij thuis kwam, hebben we ook de nodige problemen qua slapen gehad. Mijn zoon lag alleen al die tijd al in een ledikant en bij ons was het juist zo dat hij dat heel groot leek te vinden. Wat wij toen hebben gedaan is een poosje hem in de kinderwagen bak laten slapen en die vervolgens in het ledikant zetten, zodat hij wel ging wennen aan zijn eigen bedje alleen eerst nog wat kleiner dan dat ie uiteindelijk zou zijn. Ik ben altijd vrij snel bij hem weg gelopen en niet te lang bij hem blijven zitten, want ik had het idee dat het dan alleen maar moeilijker werd voor hem. Ik ging dan alleen even weer heen als ik dacht dat het nodig was, dat hoorde ik wel aan zijn soort huiltje wat hij dan had, dan gaf ik hem even de speen weer en een dikke kus en ging dan weer rustig weg. Bij mijn zoon heeft dit goed geholpen, en heeft er later ook nooit meer moeite mee gehad als ik hem naar bed breng en dan hem een dikke kus en knuffel geef, nog een klein beetje aandacht en dan lampje uit en lekker slapen.
    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook voor Jasper zal werken, en je moet het natuurlijk doen zoals het voor jou goed voelt als mama. Er zijn zoveel mensen die zeggen laat hem maar even huilen, maar als dat niet goed voelt moet je dat ook zeker niet doen. Dit was mijn ervaring met mijn kleine lastige slapertje (Mike heeft tot 2,5 jaar ook zeker niet door geslapen, maar heeft nooit moeite gehad met het naar bed gaan gelukkig) Ik wens je heel veel succes met je mannetje en dat hij maar snel weer de oude mag zijn!!

    Liefs Carry
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik laat hem altijd eerst ff huilen dan valt ie vaak zelf weer in slaap maar dat is vaak van korte duur.Ik doe nou de speen erin en ga dan weer het is wel zo als die speen er maar in blijft dan slaapt ie goed en anders komt ie geregeld.als ik er ff bij blijf zitten dan is het puur om de speen erin te houden :D hij huilt al vanaf de 3 weken vanaf de krampjes zeg maar de voeding helpt wel erg goed voor de krampjes maar ik weet soms niet waarom die huilt ook met de fles begint ie zo te huilen dat ik eerst ff rondje kamer moet lopen dat ie rustig wordt hahahha zoals jullie merken heb ik weinig kaas overal van gegeten :oops: ik hoop dat het snel over gaat na de 3 maand. slapen voor de nacht gaat altijd wel goed en hij slaapt bijna altijd door daarom vind ik het ook zo vreemd waarom overdag zoveel huilen en snachts niet (ben er wel heel blij mee)natuurlijk ;) volgende week mag ie in het ledikant en dan zullen we zien hoe het gaat ;)

    gr. bianca
     

Deel Deze Pagina