reflux en slapen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hummeltje2009, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    Mijn dochtertje is nu ruim een maand en gister is er eindelijk een reflux vastgesteld. Ik liep er al een tijdje mee en had dit ook vermeld. Het cb kon niets vaststellen of medicijnen geven, want dat mogen ze neit. Mijn HA zei dat dit niet een reflux kon zijn (alleen telefonisch gesproken) want daar was ze te jong voor.

Gister wilde we de kleien meid in de maxi cosi leggen omdat we weer weggingen, en daar kwam het. spugen, geen lucht, groen en geel aanlopen, ogen draaiden weg. Dus wij met spoed naar het ziekenhuis, zat de dienstdoende arts al op ons te wachten. We konden gelijk medicijnen krijgen en daar zijn we ook gelijk mee begonnen. Ik heb zelf al de hele week bedje omhoog, nutriton bij de voeding en zo lang mogelijk rechtop na het voeden gedaan. Maar mijn vraag is nu: Tijdens het slapn zakt ze behoorlijk naar beneden en ligt ze ds niet goed meer. Hoe moet ik haar nou hogerop houden zodat ze wel recht ligt???? en niet meer naar beneden zakt? Ik heb al iets onder haar oksels gelegd, maar ze kruipt er toch onder vandaan 's nachts...
    kan iemand mij helpen?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier ook een baby met zware reflux

kan je je dochter niet helemaal beneden in het bedje leggen.met haar voetjes tegen het voeteneind, en dan zo strak mogelijk instoppen
    en evt haar handjes heel strak onder de deken erbij doen
    als het goed is kan ze dan niet meer naar beneden
    en anders evt een slaapzakje dan hoef je eigenlijk geen dekentje te gebruiken

maar ik herken het wel hoor .mijn zoontje ligt ook schuin,maar hij is zo druk dat hij altijd anders ligt!
    hier moeten wij gaan inbakeren

3. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik heb deze tip over het inbakeren ook gehad... gister heb ik haar helemaal beneden neergelegd maar madam weet het toch voor elkaar te krijgen dat ze supersnel overdwars ligt bijna! dus ik denk dat ik nu maar het inbakeren ga proberen. vannacht met het slapen wel heel erg strak inggestopt en helemaal naar beneden, maar ze zakt toch wel nog. ze sliep wel rustiger hierdoor en heeft ze helemaal doorgeslapen. dus nu maar vanaf het begin van de avond proberen, als ik zelf ook nog gewoon wakker ben.

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

heb weleens het eea gezien waarmee je de baby "vast" kan leggen. Tijdens het zoeken kwam ik dit tegen. Misschien een idee?

Delta Cocoon Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump

Maar ik zocht dus iets anders...

aaaaah gevonden:
    Snoozzz Grijs | Inbakeren | Baby-Dump

Mijn dochter heeft ook last van Reflux, maar met Zantac gaat het redelijk goed. Ik weet niet welke voeding je erbij geeft? De Omneo is dikker en kan minder makkelijk omhoog komen.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    #5 Sarah84, 21 okt 2009
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
    Finn heeft ook reflux en zn bedje staat ook schuin...hij hing in het begin ook naar 1 kant...nou kwam dat achteraf dus doordat het scheef liep en hij naar die kant "rolde" Ik heb namelijk handdoeken onder zn matrasje liggen...nu liggen die recht en blijft hij ook gewoon zelf recht in het midden liggen!

Misschien dat het bij jullie ook zoiets kan zijn...hij werd daarvoor echt standaard met zn voeten en hoofd tegen de spijlen wakker!

Hij ligt trouwens in een slaapzakje en dan onder de dekens

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ligt ze in een wiegje of ledikantje?
    Mijn dochter heeft ook reflux. Ten eerste zou ik je aanraden bij een osteopaat langs te gaan!
    Werkt goed bij mijn dochter.
    Ik heb ook handdoeken onder haar matras gelegd. eerst in haar wiegje en nu sinds kort ook weer in haar ledikant.
    IK zou niet gauw gaan inbakeren (meen ergens gelezen te hebben dat dat wordt afgeraden bij refluxkinderen) Maar eerder zoiets als de snoozz gebruiken!
    Ikzelf gebruik ARvoeding van Nutrilon. Dat werkt voor mij beter dan zelf de nutriton toe te voegen.
    succes meid!

7. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik gebruik de voeding gewoon nog van nutrilon standaard 1. wel met nutriton er doorheen. ik heb idd in het wiegje nu handdoeken gelegd, en daarmee blijft ze wel beter liggen, tenzij ze echt heel druk is. Neem haar dan ook vaak bij me tot ze slaapt. met het inbakeren gaat hel wel beter, ze is er rustiger door. Alleen de een zegt dus dat het neit goed is en de ander zegt het weer wel, juist voor kindjes die veel spugen. wat is nou juist?

de zantac slaat ook goed aan, haar witte tong is weer roze! maar we zijn er natuurlijk nog lang niet.
    @ pinquin72: Naar de osteopaat gaan heb ik ook vaker gehoord, wat is jouw ervaring ermee? en misschien een stomme vraag, maar wat doen ze daar precies?

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Liam heeft oowk zware reflux vast gesteld toen hij 2 maand was,,
    Hier staat het bedje oowk schuin en heeft hij een hoeslaken tussen de benen,, zeg maar de ene kant onder de matras en de andere kant oowk zodat hij niet naar beneden kan schuiven,, verder ligt hij in een zijligkussen zodat als er wat omhoog komt het er makkelijk uit loopt,,

@inbakeren; ik heb Liam de eerste 2 maanden oowk ingebakerd gehad omdat hij heel onrustig sliep,, toen er reflux vast gesteld was mocht ik van de ka niet meer inbakeren,, vanaf dat hij dus in het ziekenhuis gelegen heeft baker ik hem niet meer in,,

@medicijnen; hier geen medicijnen,, Liam kan niet tegen zantac of losec werd alleen maar erger,, hij krijgt 6 a 7 schep nutriton door de fles heen,,

Succes!

Liefsz:)

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn ervaringen bij de osteopaat zijn geweldig.
    Ik had haar helemaal van de medicijnen af maar doordat ze een buikvirus of zoiets heeft gehad heeft ze nu een terugval.
    De osteopaat voelt of er ergens blokkades zitten. Bij mijn dochter waren die duidelijk voelbaar bij haar slokdarm.
    Mijn dochter is behoorlijk druk van zichzelf maar bij de osteopate zie ik haar helemaal ontspannen.
    Kijk anders op Osteopathie.
    Bij reflux is het echt aan te raden!

Mijn dochter krijgt nu trouwens weer Nexium.
    succes meis!

Deel Deze Pagina