Opzien tegen kraamtijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mamasu, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Misschien een rare vraag hoor. Maar ik ben zwanger van ons derde kindje. Beide vorige kraamperiodes heb ik vrij zwaar gevonden. De eerste was mede door vroeggeboorte van mijn zoontje. De tweede keer vond ik het allemaal ook weer behoorlijk zwaar en vermoeiend. Het zoeken naar een ritme en ondertussen zorgen voor genoeg aandacht voor de oudste etc.
    Ik moest ook beide keren herstellen van een keizersnede. Hormonen en nachtvoedingen werkten ook niet bepaald mee. Al met al vond ik het beide keren zeker geen roze wolk, eerder een nogal donkere periode. Het zal wel geen echte PPD geweest zijn maar gemakkelijk was het zeker niet. Gelukkig ging het steeds na een week of 6 weer beter.

Nu zie ik dus stiekem best een beetje op tegen de kraamperiode. Ik ben gewoon een beetje bang dat ik het weer zo zwaar ga vinden. En ik wil er juist zo graag optimaal van genieten, zeker omdat het hoogstwaarschijnlijk de laatste keer is dat ik zwanger ben! Ik krijg trouwens een geplande keizersnede.

Kan ik dingen doen of juist laten, bijvoorbeeld met voeding of zoiets, die ervoor zorgen dat deze keer wel echt kan genieten, in plaats van die somberheid en zware vermoeidheid?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou het vooral bespreekbaar maken met je partner en hulp. Zowel in het ziekenhuis als thuis met de kraamhulp.
    Geef op tijd aan als je je weer zo voelt. Op dat moment kan er bekeken worden wat te doen.

Ilja

Deel Deze Pagina