inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diesel82, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Even een vraagje: Heb m'n kleine meid vanmiddag voor het eerst ingebakerd met geïnproviseerde doeken. Ze ligt hier heerlijk op te slapen en ligt nu al drie uur achter elkaar te slapen, wat al een aantal dagen niet meer is gebeurd. Wil dus nu gaan inbakeren en een echte inbakerdoek gaan kopen.
    Waarom hebben jullie voor bijv. de puckababy gekozen of losse inbakerdoeken of de pacco doek of iets anders??
    Graag jullie mening en ervaring hierover.

2. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ikzelf heb voor mijn dochtertje de Pacco gebruikt. Hier ligt ze helemaal strak ingebakerd, ook met de armpjes strak tegen het lijfje. Bij de Puckababy is dat geloof ik niet zo.
    Ik ben erg te spreken over de Pacco. Vond het handig in gebruik en het heeft ontzettend veel geholpen het inbakeren.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier hetzelfde!!

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hadden losse inbakerdoeken, we wisten niet dat er ook kant-en-klare dingen waren om in te bakeren..:). Het werkte geweldig, maar erg gebruiksvriendelijk was het niet. Ik zou dus gaan voor zo'n inbakerzak, maar welke, daar heb ik geen ervaring mee..

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

#5 Chrissie, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2010
    Ik heb de swaddle me gebruikt bij mn manneke. Beviel supergoed!
    Edit: ff uitleg waarom ;)
    De swaddle me is een soort van zak om de beentjes waardoor wel beweging mogelijk blijft bij beentjes en heupjes en de armen 'vouw' je achter lap met klittenband. Grote voordeel vond ik dat je zelf de strakte kan bepalen. Ook vond ik deze beter betaalbaar dan de pacco. Ik heb er een tevreden slapertje van gekregen.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben de puckababy gebruikt. Hier kon mijn zoontje zich iets meer in bewegen en dat vonden wij wel fijn. Het is echt een uitkomst die dingen. Hier heeft hij er tot een half jaar ingelegen, en daarna zijn we gaan afbouwen.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    pacco en met 3 mnd afgebouwd naar de puckababy. ging super goed!

8. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Heb ook de swaddle me gebruikt.
    Beviel ons ook prima. Lars sliep toen in ieder geval een stuk rustiger. Vond t wel een nadeel, dat het rekstof was. Als ik hem strak wou in bakeren, dan kwam in klittenband te kort.
    Verder een prima ding.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier hebben we Pacco gebruikt. Superspul vind ik dat. Mijn zoontje had bij baat bij strak inbakeren. Puckababy was te los waardoor hij toch nog geen rust kon vinden. Met 2,5 maand hebben wij het ook van een op andere dag het doek weggelaten. Ging ook direct prima.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb de Snug&Tug doek gebruikt, een kant en klare inbakerdoek.
    Dit werd mij aangeraden omdat mijn zoontje een sterke baby is en zich overal uitwurmt.
    Inmiddels is het hier niet meer nodig.

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hadden de puckababy, maar zijn toch weer overgestapt op een laken.

Ik denk dat je 2 opties hebt:
    1) Je baby maait zichzelf wakker => dan hoeft het inbakeren niet heel strak maar vooral ter voorkoming van het omhoog gooien van de armpjes.
    2) Je baby heeft geborgenheid nodig en wellicht moeite met inslapen => dan is mijns inziens een strakkere manier van inbakeren nuttig, dus met doeken of in ieder geval iets wat wat strakker zit dan een puckababy.

Onze Ties maaide namelijk niet echt met zijn armpjes, maar moest vooral rust hebben en het gevoel dat hij 'vast' zat zeg maar, net als in de baarmoeder. Wij hadden een puckababy gekocht, maar daar konden die armpjes toch nog 'los' in bewegen en dat gaf Ties niet de rust die hij nodig had.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!!!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook de snug&tug gebruikt. Ties is ook weg sterk en heeft (nog steeds) veel geborgenheid nodig. vooral voor dat laatste is de snug&tug erg geschikt.
    hij slaapt nu inmiddels in zijn slaapzak, maar wel met zijn armen erin, ipv in de mouwen, dus hij heeft het nog steeds een beetje nodig.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Meisje0123, jij hebt ook een Ties! wat grappig!!! wat een leuke naam zeg! :D

en voor wat je beschrijft zou de snug&tug heel handig zijn geweest ;)

14. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    In eerste instantie de puckababy gekocht, maar weer heel snel de deur uit gedaan, omdat het voor onze dochter niet werkte (te los nog). Overgestapt naar de Pacco en daar heel veel plezier van gehad. Hier werkte het strakke inbakeren dus het beste (maar het verschilt uiteraard per baby)

15. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Wij zijn begonnen met de puckababy. Had ergens gelezen als er een heupafwijking mogelijk was (stuit of erfelijke heupdysplasie) je de kindjes niet strak mag inbakeren. De puckababy werkte voor ons super.
    Ze slaapt er nu weer eventjes in omdat ze haar waterpokken niet mag openkrabben.

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte 2 losse inbakerdoeken en kon dat of strak of los om doen bij mijn dochter.
    Heb dus geen andere hoeven uit te proberen.
    Heb haar trouwens wel strak ingebakerd want daar had ze het meeste baat bij maar voordat ik ging stoppen ben ik haar dus losser gaan inbakeren en toen bij 4 en half maand helemaal ermee gestopt.

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom mag/kun je beter niet op eigen houtje gaan inbakeren.
    Strak inbakeren mag maar er moet ruimte genoeg bij de heupjes zitten, zolang je er met je handen nog tussen kan.
    (dit was wel een handige check met losse doeken, weet niet hoe dat met andere inbakerproducten gaat)

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    wij hebben ingebakerd met losse doeken. Ze had én maaiarmen én de geborgenheid nodig. Gewoon een oud flanellen laken en op de juiste maat gemaakt.
    Heeft t cb wel al naar de heupjes gekeken? en laat je goed voorlichten mbt inbakeren he!

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Jaaaaaa en heeeeel toevallig woon in ook nog in de buurt van Eindhoven (in die plaats waar ook de Kempervennen zit)!!
    Leuke naam he! Eigenlijk gewoon de allerleukste jongensnaam die er is;).

20. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben de Pacco gebruikt sinds Jesper 3,5 week oud was. Hielp direct super! De Puckababy was niets voor hem, te los... Toen hij 4,5 maand oud was zijn we langzaam gaan afbouwen: slaapje voor slaapje. Eerst overdag, als laatst de nachten. Nu is hij net Doornroosje...

Groetjes, MissX

Deel Deze Pagina