wij hebben de pacco toen de puckababy gebruitk en toe de snoozz!!!!!!! beviel uitstekend! en ik heb de puckababy en de snoozz nu te koop staan dus als je het niet allemaal nieuw wilt kopen kan je me een pb sturen ik hoef er niet veel voor te hebben! gr jaja
Hoi Dames, Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb inmiddels een pacco inbakerdoek in huis. Ik vroeg me alleen af of jullie je kindje alleen 's nachts inbakeren of dag en nacht. Ik heb haar nu ook ingebakerd. Het is een makkelijk te gebruiken doek en ze spartelde heel even tegen met het naar beneden doen van haar armpjes maar ligt nu heerlijk te slapen. Groetjes,
Iris hebben we in t begin ook ingebakerd; voor de duidelijkheid / ritueel ed wordt aangeraden bij elk slaapje in te bakeren.
Sorry heb ff weinig tijd maar kijk ff naar de woombie. www.woombie.nl Wij en vooral Roan heeft hier veel plezier van gehad. Succes
Moesten jullie kleintjes ook aan het inbakeren wennen? Ik heb het idee dat ze het nog niet erg prettig vind, ligt een beetje te wurmen in haar bedje.
Hier sliep onze dochter in het begin alle slaapjes in de Pacco. Later ben ik dit weer slaapje voor slaapje af gaan bouwen (toen ze 5 mnd was). Echt lang heeft onze dochter niet hoeven wennen. Denk een paar dagen.
Ik ben zelf niet onverdeeld 'voorstander' van inbakeren, maar ben door het slecht kunnen inslapen en steeds wakker maaien 's avonds overstag gegaan om het toch te gaan doen. We hebben haar voor het eerst in de bakerzak gedaan toen ze 6 weken was, en de bv goed op gang was (voor kritiek op inbakeren in combinatie met bv, zie het boek van Stefan Kleintjes). En heerlijk! Ze slaapt 's avonds beter en 's nachts na de voeding ook. Wij hebben juist voor de Puckababy gekozen omdat we niet wilde dat ze helemaal strak ingebakerd was. Ik ben dan bang dat ik haar hongersignalen mis 's nachts. Dat vind ik met de Puckababy al moeilijker, want ze wordt dan onrustig maar niet altijd echt wakker op haar 'normale' voedingstijden. Wat ik dan doe is het ritsje open doen en verder laten liggen, kijken of ze zelf wakker wordt. Dit zijn gewoon even mijn overwegingen, het is per baby denk ik ook verschillend of het goed doet of niet.
Ik baker haar alleen 's avonds in - ze wordt rond het etensuur ontroostbaar moe zeg maar, en dan gaat mijn man haar wiegen terwijl ze in dat zakje ligt. Ze is een stuk sneller in slaap en blijft ook beter in slaap.
Wij hebben bij beiden de Swaddle Me gebruikt. Tot een maand geleden denk ik. Bjarne overstrekte zich, sliep amper en was erg gespannen. Toen zijn we gaan bakeren en sliep hij tussen de voedingen, had hij minder last van krampjes en was hij binnen korte tijd van het overstrekken af. Mette sliep ook onrustig (in) en toen zij niet meer op haar buik wilde slapen hebben we haar ook ingebakerd, en dat ging heel goed. Ik heb voor de Swaddle Me gekozen omdat Mette zich met die puckababy toch onrustig bleef bewegen. (Ik had allebei geleend)
Wij bakerden 's nachts trouwens niet in. Nooit gedaan, wel een slaapzak tegen het blootwoelen. Het 'afbakeren' hebben we eigenlijk in 1 keer gedaan. Gewoon gestopt.