Zoontje van 16 maanden, nog steeds geen tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daggie1984, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    Hallo dames!

Ik heb een zoon van 16 maanden (morgen) en hij heeft nog steeds geen tanden...

vroeg me af of er nog meer mama's waren met baby's/kindjes waarbij het zo lang duurde!

Groetjes!

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Geen ervaring.
    Wel laat, je zou altijd met het CB kunnen bellen?
    Nichtje van me is ook 16 maand en heeft er ook nog maar 4 , haar zusjes was ook erg laat!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmm nee geen ervaringen mee. wat zegt het cb hierover dan?
    mja zou me er niet al te druk over maken hoor...wat een kindje vandaag niet kan og heeft..heeft of kan hij morgen plotseling wel.

maddi kreeg ook in 1 keer 4 tandjes. en daarna weer 2. en nu is er een "stop"

4. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    het cb zegt eigenlijk niks erover, alleen dat er eens een kindje was geweest, dat pas met 18maanden eerste tand kreeg...

5. Meara

Meara Niet meer actief

Ze komen vanzelf wel. Zullen er misschien wel meer tegelijk of heel snel achter elkaar zijn.
    Mijn dochter was heel vroeg 4 maanden en had er 2 en nu is ze 14 maanden en moet nog 4 kiesjes en twee hoektandjes. Dat is dus de andere kant.

6. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Mijn dochter van 13 maanden heeft ook nog geen tandjes.

Het is erfelijk bepaald. Mijn vriend kreeg zijn 1e tandje met 16 maanden.

Hij heeft overigens een super sterk gebit. Ze zeggen wel eens dat hoe later de tanden komen, hoe sterker. In zijn geval is dat ook zo.

Hoorde wel van zijn moeder dat het tandvlees met 16 maanden zo stevig was, dat het doorkomen vervelender kan zijn.

Bij mijn dochter zie je je bijna alle tanden al zitten, één en al bult. Maar doorkomen, ho maar.

7. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik zou me er ook geen zorgen over maken een kind doet alles pas wanneer hij er aan toe is. mijn zoontje is 15 maand en krijgt nu in een keer al zijn kiezen en hoektanden, zijn eerste tandjes kreeg hij met 9 maand. maar hij loopt bijvoorbeeld nog niet en dat duurt denk ik ook nog wel ff. en idd hoe later ze komen, hoe sterker ze zijn die tandjes :)

8. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    thanks dames voor jullie reacties....

je ziet ze wel gewoon allemaal zitten, in het tandvlees.. maar je voelt boven op niks.. nog niet eens een boebel...

we wachten gewoon af.. :)

9. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Justin had al vroeg zijn eerste tandje, was 3 maanden.
    Nu is hij bijna 14 maanden en heeft 4 boven tanden en 2 ondertanden. De laatste kwam door in feb en tot nu toe dus een hele poos al niets meer.
    Zie ook wel vanalles zitten maar door komen ho maar.

Zou me er niet al te druk om maken, je kunt er toch zelf niets aan veranderen.

Een nichtje van mij kreeg haar eerste tandje pas met 19 maanden maar met 21 maanden was alles in 1x door, ook de kiezen.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn oudste kreeg zijn 1e tandje met 14 maanden.. de middelste met maand of 6, de jongste is nu ook nog steeds tandeloos.
    bij mijn oudste kwamen ze ook ineens allemaal door.. binnen 3 weken had hij vrijwel al zijn tandjes.. hij is ook veel later begonnen met wisselen.. maar zijn gebit is oersterk.

ik geloof dat het pas een aandachtspunt word.. met 2 jaar

11. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    En hoe fijn is het dat je gewoon zonder gedoe je kindje 's nachts een slokje drinken kunt geven als ze daar behoefte aan hebben zonder dat je eigenlijk die tandjes dan weer moet poetsen, hihihi!!

12. Leila W

Leila W Lid

23 mrt 2009
    26
    0
    0
    Mijn dochtertje kreeg met 8 maanden haar eerste tandje en sinds 2 weken krijgt ze 5 tegelijk!

13. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @mickys ja dat is dan wel een voordeel! haha
    en laatst viel hij op zijn gezicht, was zijn lip flink aan het bloede.. een geluk dat hij nog geen tandjes had, anders waren ze er doorheen ;)

Deel Deze Pagina