het lopen van je kleine meis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jmm, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    heb een vraagje over het lopen, de kleine van mij loopt wat naar binnen met haar voetjes, ben al 2 keer naar kinderarts geweest , die zei komt wel weer goed, en anders met fyshio nou daar zit ik niet op te wachten , ja tochg, maar heb het gevoel dat dat zo blijft , heb een operatie gehad (keizersnee) en misschien ik denk aan haar heupjes, ga zelf maar naar binnen lopen dat voel je vannuit je heupen, ben bang dat haar heupjes niet goed groeien , ze is nu 1jaar en 5 maanden , wie herkent dit dat je kind ook naar binnen loopt ?
    Ben erg ongerust , erover kijk er elke keer naar als ze loopt en dan zie ik het , gatfer , heb nog steeds geen rust ermee,

wie kan me helpen ??
    gr j

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geloof dat veel kindjes dit doen die net lopen. 1 van mijn jongens doet dit ook. En als je kinderarts zegt dat dit niet erg is dan zou ik me ook zeker geen zorgen maken. Deze vraag is hier eerder gesteld en aan de reacties te lezen indat topic zag je dit bij best wel veel kindjes.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik kan je niet helpen maar wel mijn ding vertellen

mijn dochter heeft een heupafwijking en loopt ook heel erg naar binnen
    het is net of haar voet plat op de grond staat en dan wijst haar enkel naar de grond.
    ik moet dus vrijdag de 13e terug naar de orthopeed toe.
    mijn dochter heeft in een tracktie gelegen en gips en tot 1 jaar spreidbroek
    en ik maak me dus ook wel zorgen over haar voetjes.

ik vind je opmerking over fysio een beetje rot.
    als je kind dat nou wel nodig heeft
    maakt toch helemaal niets uit.
    we leven niet in een volmaakte wereld hoor!
    en fysio is echt niet t laatste op de wereld hoor!

nou joh laat je lekker doorsturen naar een orthopeed en vanhetzelfde zitten haar heupen ook niet goed.
    maar volgens mij waren ze daar dan wel allang achter gekomen hoor!
    mijn dochter heeft in een onvolkomen stuit gelegen vandaar dat het niet goed zat.

sterkte mirella

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb begrepen dat heel veel kleine kindjes naar binnen lopen met hun voetjes. het lijkt me sterk dat er een heupafwijking is die niet geconstateerd is. ze worden toch telkens nagekeken op de heupjes ook bij het cb en ook na de keizersnee neem ik aan.

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Er is geen verband hoor tussen een keizersnede en heupafwijking. Veel kindje lopen in het begin met hun voetjes wat naar binnen.
    Als de kinderarts het vermoeden had dat er iets mis is met haar heupjes. Had hij wel foto's laten maken ipv zeggen dat het wel goed komt.
    Als ze iets aan haar heupjes had zou ze schommelend/waggelend lopen.
    Probeer het een beetje los te laten en te vertrouwen op het advies van de kinderarts.

6. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie, dat laaste laat het even los en vertrouw wat meer op de kinderarts, das mooi gezegt, ga het proberen, maak me waarschijnlijk druk op niks , en ja van de fyshio was misschien een beetje bot, maar bij mijn vriendin was het anders, omdat haar zoontje heel lang op zijn teetjes liep en dat had voorkomen kunnen worden, en moet nu alle twee voetjes in het gips daarom was ik een beetje zo over de kinderarts die zei de fyshio kan altijd nog , daar was het bij dat jongetje te laat mee, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere manieren zijn dan fyshio ,
    maar goed nou weet je een beetje waarom ik dat dacht?
    oja en tip van dan had ze schommelend en wagelend gelopen dat is ook een om te zien. daar kan je wel wat mee. !

nogmaals bedankt voor jullie reactie, dat is altijd fijn omdat je dan even kan lezen in notime hoe het bij de andere is,

gr jmm

7. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    hoi meiden,
    had een foto genomen van het lopen en haar voetje stond toch wel erg scheef, de linkre voetje en haar rechter voetje sleept ze wat mee , moet ik me druk maken of niet ?
    Bij mijn vriendin zeiden ze ook eerst o dat komt wel goed hij gaat later niet meer op zijn tenen lopen, maar dat deed ie toch wel en nou moet in het gibs met zijn 2 voeten , lekker dan, gr jmm

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
  9. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    heb het gelezen,interesssant kon er nergens wat overvinden, heeft iemand nog een tip voor filmpjes ofzo van een dreumes bijvoorbeeld op internet? gr jacque

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster

toevallig zeg, mijn dochter heeft ook luxatie gehad (tractie, gipsbroek hetzelfde verhaal) en met bijna 2 jaar was ze speidbroek vrij. nu vind ik haar met 2,5 er met haar voeten naar binnen lopen en begon me al een beetje zorgen te maken, maar nu ik jouw verhaal lees helemaal. wij moeten in dec. weer voor controle. Ben benieuwd, misschien maar eens bellen.

Groetjes joyce

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn oudste had één van haar voeten echt heel erg naar binnen gedraaid staan, omdat ze niet kroop, maar op d'r billen schoof.
    Met goede schoenen en veel laten lopen is dit vanzelf over gegaan.

Deel Deze Pagina