Hallo allemaal, Ik heb zulke goede verhalen gehoord over (modern) inbakeren van vriendinnen, dat ik hier ook mee wil beginnen als de kleine er is. Ik heb twee puckababy's piep gekocht via Marktplaats. Maar is dat eigenlijk 'overdreven' als je nog niet weet hoe je kind slaapt? Dacht zelf, in de baarmoeder is ze ook geheel omsloten, dus het kan toch geen kwaad of wel? Mag je gelijk vanaf dag 1 inbakeren? Ik hoor graag jullie ervaringen! Liefs, Botervliegje
ik weet eigenlijk niet of je er gelijk mee mag beginnen. Hier bakker ik in als Mik heel erg druk is met zijn armen. Hij slaat zichzelf steeds en met voeding geven is dit niet heel erg handig. Ik wikkel hem in een hydrofielluier, hij word er heel rustig van. Ook leg ik hem dan zo in zijn wieg. Tot nu toe gaat nog goed met hydrofielluier maar als hij sterker word zal dit ook niet meer gaan. Bakker hem trouwens niet standaard, omdat ik het niet altijd nodig vind.
Waarom wil je een kindje al bij voorbaat inbakeren? Inbakeren gaat meestal op advies als het echt nodig is en niet al bij voorbaat. Snap ook niet goed waarom je dat zou willen?
ik zou je kindje ook echt niet gaan inbakeren als het niet nodig is. wie weet slaapt het zonder ingebakerd te zijn ook wel goed, en dan raakt je kindje er gewend aan ons zoontje was echt heel onrustig en sliep anders echt totaal niet, maar bij 6 maanden (ongeveer) moet je het weer afbouwen ivm draaien en dat was bij ons echt wel een probleem hoor, dus ik zou je kindje er echt niet gewend aan laten raken als het niet nodig is! groetjes