Ons zoontje is een lief en vrolijk kereltje. Maar zodra hij begint te rotzooien begint ook het bijten. Hij rolt zich over je heen en bijt in je buik, je arm nouja overal waar hij net bij kan. Maar ik heb het idee dat hij denkt dat het bij het spel hoort. Iemand tips om het af te leren?
uhm... zeggen dat het niet mag? zeggen dat het pijn doet? auw roepen en sip kijken meteen stoppen met spelen Vrienden van ons hebben het kindje (zachtjes) terug gebeten, toen was het voor hem wel duidelijk. heb verder echt geen idee hoor maar dit kwam bij me op suc6!
Zeggen dat het niet mag zoals je dat bij andere dingen zegt. En misschien daarna leren wat wel mag? zachtjes doen? Aaien?
phoe esmée doet dit nu ook! gister 3x achter elkaar! ik zeg 2x nee en de 3e x zet ik haar ergens neer zonder aandacht en speelgoed.. dit vind ze even niet erg maar daarna gaat ze huilen / mopperen etc. ik denk dat dit wel werkt, want vandaag heeft ze het nog niet gedaan, mja de dag isn og niet om1 X
Hier gaat het ook dagen goed en dan ineens komt het weer opzetten. Het is meestal dat zijn zus de dupe is. Ze heeft al 2 grote bijt plekken op haar buik. We zeggen ook telkens dat hij niet mag bijten en zetten hem dan even aan de kant. Afleiden gaat bijna niet aangezien hij het zo snel doet je hebt het nog niet in de gaten (zijn zus in ieder geval niet). Ook al andere dingen gegeven en gezegd hier kun je op bijten. Nou ja moete we dan even doorheen, hopelijk een niet al te lang durende fase .