Hoi, mijn dochter van 9 mnd krijgt sinds 2 mnd een broodje. Ze vond t altijd heerlijk maar sinds een week of 2 spuugt ze de stukjes steeds steeds uit. Reuze interessant natuurlijk, maar ze krijgt op deze manier wel heel weinig binnen, aangezien ze ook erg weinig fruit eet en melk drinkt ze max 500 cc per etmaal ( nog steeds vnml s nachts. Wie herkent dit, wat betreft t brood?
Laura is wel een stukje ouder, maar die wil tegenwoordig de korstjes niet meer. Als ze proeft dat ze een stukje met korstje heeft dan gaat hij direct uit haar mond. Ik stop hem dan altijd gelijk weer terug.. hier wordt geen brood uigespuugd en ze zal hem opeten .
Misschien haar zelf laten eten en niet meer voeren met kleine stukjes? Dat was hier op een gegeven moment het hele punt, meneer wou het zelf doen..
Ja, dat was bij Floor ook zo. Die wilde het zelf doen. Ik legde een paar stukjes voor haar neer en dan stak ze het in haar mond. Wat ook goed werkt, zijn kadetjes. Een half kadetje, die helften door midden snijden, besmeren met iets, op elkaar drukken en lekker afhappen. Nu eet ze veel beter (ze is wel al 1). Succes!!