Inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Zodra je baby in de box of op een speelkleed gaat draaien of rollen, is het afbouw-tijd. De meeste baby's draaien tussen 4 en 5 maanden op hun zij en een paar weken later draaien ze vanuit rugligging op hun buik. Hele vlotte baby's kunnen met 3 maanden al draaien en rollen. Doet je ingebakerde baby pogingen om in bed naar zijn buik te draaien, dan niet afbouwen, maar direct stoppen met inbakeren. (bron: inbakeren.nl) sorry voor de reclame!

2. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    het cb heeft ons in het begin ook een inbaker doek gegeven,
    sjees wat een onding was dat. Hij lag er echt helemaal strak in gepakt in, en krijssen niet meer normaal.

heb het ook maar 1 dag geprobeerd, want ik kon het gewoon niet aanzien of aanhoren.

ik heb toen op internet verder rond gekeken, en kwam toen bij een puckababy uit. En moet echt zeggen, geweldig..

hij kan niet meer maaien met zun armpjes maar kan benen en armen vrij bewegen in een "zak", het werk echt super fijn, en makkelijk in gebruik. Ze zijn zo opzicht wel prijzig, omdat je het maar kort kan gebruiken, maar wat is prijzig als je daar allemaal je rust mee krijgt.

3. kwebbel86

Ik heb toch 2 inbakerdoeken gekocht. Ze heeft nu alleen nog maar een huiluurtje of 's morgens of 's middags. Maar het gaat heerlijk! Gisteravond 3x 4 uur geslapen!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

En baker je dan elke keer als ze naar bed gaat in?

Ik snap nog altijd niet zo goed waarom jullie zouden moeten inbakeren alleen als ze in de middag niet zou slapen. Is van een afstand hoor, maar een CB dat adviseert een twee weken oude baby te laten huilen, zou mij geen advies meer mogen geven...

5. kwebbel86

Dat laten huilen doe ik absoluut niet! Hoogstens enkele minuten als ik niet direct kan arriveren. Het bleek dat ze steeds meer en onrustiger met haar armpjes begon te maaien. Sinds ik nu inbaker gaat het een stuk beter en is ze stukken rustiger! Ik had er een hard hoofd in maar nu ik zie dat ze lekker slaapt en ook een stuk wakkerder is bij de voedingen heb ik het er wel voor over.... Ik snap wat je bedoelt hoor, huiluurtjes horen er echt absoluut bij maar als een baby niet kan slapen doordat ze zichzelf in de weg ligt, dan moet ik wat anders proberen.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sommige baby's hebben inderdaad veel aan inbakeren. Fijn te horen dat het beter gaat en dat je meisje beter in haar vel zit! En goed dat je niet laat huilen hoor, dat kookwekkeradvies is al zo oud...

7. Louka2011

Louka2011 Lid

11 aug 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook ingebakerd, in zo'n strakke doek. Eerste weken heeft hij heel veel gehuild, en was veel wakker. Sinds inbakeren sliep hij veel beter en vaster. Ziet er echt zielig uit, maar hij had het echt nodig. Hij was een hele beweeglijke baby.
    En ik heb me gehouden aan de rust en regelmaatregels, die het cb aangaf. Dus vaste structuur, niet te veel ( soms geen, soms eentje per dag) uitstapjes, en altijd slapen in zijn eigen bed.
    Heel eerlijk, ik laat hem wel huilen, want als ik dat niet doe, dan zou hij nooit slapen waarschijnlijk. Mijn zoontje heeft het nodig om even te huilen als hij gaat slapen, hoort bij zijn routine.
    Inslapen is nu nog steeds lastig, het duurt meestal 10 min voordat hij slaapt, behalve na de laatste voeding. Dan slaapt hij meteen, zonder te huilen.

Het inbakeren hebben we van de ene op de andere dag gestopt, en zijn overgegaan op een slaapzakje. Dat ging heel goed.

Maar de onzekerheid ken ik, en je kind horen hulen is echt niet fijn.

8. kwebbel86

@Louka: heb je zo'n inbakerslaapzakje gebruikt of een gewone slaapzak?

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier ook een jochie wat heerlijk ingebakerd ligt hebben het pas 1 nacht weer zonder geprobeerd en hij slaat zichzelf echt wakker.
    En ja hier laten we hem ook 10 minuten huilen. En ik moet zeggen dat doet hij altijd... voor het slapen gaat hij huilen of hij nu in de box ligt, bij ons ligt of in zijn wiegje, dit is zijn manier van slapen gaan. Ik wacht inderdaad 10 minuten is hij dan nog niet stil of in slaap ga ik of mijn man naar hem toe en wrijven we met onze duim van de neusbrug recht naar boven naar de haargrens en is hij heel snel rustig. (geloof me werkt super!!!)

Zouden wij hem niet inbakeren slaat hij zichzelf wakker, ligt hij uren te huilen en is hij overdags niet te genieten.

Wij hebben dit wel gedaan omdat hij hele erge darmkrampen heeft en door het maaien van de armen en overstrekken van zijn lichaam hield hij zichzelf uren wakker en bleef van de ene voeding krijsen tot een halfuur voor de andere voeding en viel dan uitgeput in slaap nu komt hij aan zijn 3 uur slaap tussen de voedingen als hij niet wakker is.... snachts slaapt hij een stuk rustiger en word vanaf 19:00 uur ingebakerd en in zijn wieg gelegd tot de volgende ochtend wanneer hij wakker is...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier hielden we ze gewoon in de armen of draagdoek tot ze diep liepen, en we legden ze op de zij. Dan gebben ze ook geen 'last' van maaiende armen.
    Met inbakeren schep je afstand, ik vind dat je dat niet moet willen met een jonge baby.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Waar bakeren jullie mee in?
    Wij zijn er vorige week mee begonnen en om te testen met een hydrofiel.
    Ik moet zeggen, ik vind 't goed werken. Dochterlief slaapt nu wel 3 a 4 uurtjes achter elkaar en valt veel makkelijker in slaap.
    Nu wil ik dus iets kopen om goed mee in te bakeren. Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Pacco? Aden en Anais? Puckababy? Die laatste is wel een beetje anders, toch?

Alvast bedankt!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Waarom niet gewoon je baby lekker bij je in de armen houden nu ze nog zo klein is? Dat is waar ze hoort joh, niet in doeken alleen in een bedje.

Ze leert echt wel zelf in slaap vallen, maar dat hoeft toch nog niet met 2 weken??

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat betreft het zelf in slaap 'moeten' leren vallen.

Mijn dochter heeft dat eigenlijk nooit gekund en heeft nog altijd veel ritueel nodig voor het slapen gaan. Ze valt nu sinds een jaar oid wel echt zelf in slaap.

T kan heel goed zelf in slaap vallen, vanaf baby af aan, maar nu al een paar maanden niet. Hij is duidelijk angstiger en heeft ons gewoon nodig.

S kon redelijk zelf in slaap vallen, nu wisselend.

Mijn insteek is: ik volg de behoefte van mijn kind. En laat me daarbij niet leiden door angsten of dreigementen als 'anders leren ze nooit zelf in slaap vallen'. Ik geniet intens van de momenten dat mn grote kleine knul T in mn armen in slaap valt, o zo veilig en warm. En dan voordat ie in slaap valt zn armpjes om me heen slaat en zegt: 'mama ik vind jou alleen maar lief'.

Hoe slecht kan dat nou zijn ;)

(en wat betreft de oppas, die kan toch ook wel eventjes met haar zitten? Zoals jij het beschrijft heeft je kindje niet lang nodig. Lijkt een beetje op T en S. M was echt een ander verhaal, daar zat je wel een half uur mee te wiegen en dat voor een minuut of 30-60.)

Volg je moeder gevoel en zodra mensen beginnen met 'je moet' ... altijd kritisch zijn :)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een voor de duidelijkheid...mijn ouders hielden me vast, maar echt ik kan al tientallen jaren helemaal zelf in slaap vallen! :)

15. kwebbel86

Nee natuurlijk niet, maar als ze door haar eigen gemaai niet in slaap valt en je vervolgens 3 uur lang probeert in slaap te laten vallen en het weer niet lukt omdat ze wederom met haar armpjes ligt te maaien, en na die 3 uur weer honger heeft en dan begint het ritueel weer van voor af aan! Dat vind ik ook zielig! Ze heeft haar slaap hard nodig!

Ik ben niet bang voor dreigementen van: dan leert ze nooit zelf in slaap vallen, ik heb al ns eerder gemeld dat het CB verwacht dat ik haar 10 minuten laat huilen maar dat doe ik dus niet! Hoogstens een paar minuten als ik niet direct er bij kan zijn.

@SportySteenbok: ik heb een Pacco.

16. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En die bevalt je goed?
    Dat is ook degene waar ik aa zit te denken.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S hebben we wel ingebakerd, hij vond dat erg prettig al had hij wel wat huilen/jengelen nodig voordat hij in slaap viel (bij ons viel hij dus niet in slaap, van aaien werd hij woedend). Ik had zo'n grote hydrofiel van Aden en Anais geloof ik en een puckababy (geloof ik). S wurmde zich daar bij het wakker worden wel altijd uit trouwens.

Maar nogmaals: als ze lekker bij jou in slaap valt en daarna goed verder slaapt dan zie ik echt geen probleem.

18. Koon

Koon Niet meer actief

Wij gebruikten de puckababy.

Ons zoontje was gelijk wakker als we hem neerlegden en dat was een gebed zonder eind.
    Maar als dat niet zo was, had ik denk ik niet voor inbakeren gekozen.

19. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    @SportySteenbok, ik heb voor mijn zoontje eerst een hydrofile luier gebruikt, en later na een packababy.

ik vind deze echt super makkelijk in gebruik, en hebben ook nog een beetje bewegingsruimte, met armpjes en beentjes, maar ze kunnen niet meer maaien met hun armpjes.
    De anderen merken zeggen me niks, dus kan daar ook niks over zeggen.. :)

20. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar basseer jij op dat inbakeren afstand schept??

Doordat Liam goed sliep tijdens het inbakeren was hij veel blijer en rustiger!

Deel Deze Pagina