Inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook weken de pacco gebruikt. Erg fijn voor kindjes die behoefte hebben aan strak inbakeren.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Pacco bevalt erg goed!

3. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Wij gebruiken de swaddle me. Vind het prima werken. Moet hem wel echt goed om doen, anders werkt hij zijn armen er via de onderkant uit. Maar als ik hem goed omdoe gaat het prima. Heb het idee dat mijn zoontje het wel prettig vindt. De beentjes zitten wel gewoon 'lossig' maar bij het bovenlichaampje is het strak.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je ontneemt je kind de mogelijkheid met je te communiceren, ikvind dat dat afstand schept. Kinderen zijn biologisch voorgeprogrammeerd om de eerste maanden na de geboorte continue bij de moeder te zijn. Apart leggen is niet wat ze evolutionair ingebouwd gekregen hebben.

5. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door inbakeren ontneem ik mijn kindje absoluut niet de mogelijkheid om met mij te communiceren. Dat vind ik nogal een rare redenatie. Er zijn meerderen mogelijkheden om je kindje een geborgen gevoel te geven. De oplossing voor het wegnemen van onrust bij je kindje hoeft niet altijd alleen maar het bij je dragen van je kindje te zijn.

In je vorige post zette je het neer als feit, daar moet je denk ik wel mee oppassen. Nu zet je het neer als jou mening, dat kan voor jou meewegen in de keuze voor wel of niet inbakeren. Ik denk dat de moeders die uiteindelijk voor de optie inbakeren gaan niet deze mening hebben.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het hier met dirksmama eens. Door in te bakeren voelt een onrustig kindje zich veiliger en geborgen wat ervoor kan zorgen dat hij beter en vaster slaapt (wat ook heel goed is).

Maar ook kan hij omdat hij zo strak ligt moeilijk andere signalen aangeven, dat is een feit. Hij kan bijv. niet op zijn vuistjes beginnen te sabbelen als teken van honger (huilen is een laatste teken van honger, eigenlijk al te laat). Dat je juist die hongersignalen heel goed in de gaten moet houden bij kindjes die ingebakerd zijn, geeft toch aan dat ze niet zo 'communicatief' kunnen zijn als niet-ingebakerde kindjes.

Iedereen moet zelf de keuze maken voor inbakeren of niet, maar een kindje dat een keer een huiluurtje heeft of die lekker op de arm in slaap valt maar gaan inbakeren vind ik nogal overdreven.

7. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Mijn middelste (nu 7) heb ik vanaf 5 weken ingebakerd met de Pacco doeken. Er ging een wereld open. Wat heeft ze er heerlijk in geslapen.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Op het CB moet ze met 3 maanden uitgebakerd zijn omdat ze dan gaan draaien. Ik heb ook wel gelezen pas met 5 maanden, maar ik neem aan dat dit met elk kind verschillend is...

@Biene: wanneer ben jij af gaan bouwen?

Deel Deze Pagina