hoi meiden, vanmiddag bij het bureau denkt de arts dat mijn meisje (net 6 maanden) hyperflexibiliteit heeft. Heel veel info heeft ze verder niet gegevan, ik moest een fysio bellen om er naar te laten kijken. op het internet kan ik niet heel veel vinden onder baby's. Weet iemand van jullie hier meer van?
Dat betekent dat je dochter (een beetje) hypermobiel is. Misschien vind je meer info via deze term? Hypermobiliteit betekent dat de kapsels en banden de gewrichten minder goed ondersteunen waardoor de spieren deze ondersteuning over moeten nemen. Sterke spieren zijn dus erg belangrijk om stevigheid te geven en overbelasting te voorkomen. Ik heb het zelf en mijn dochter heeft het ook. Het CB heeft haar niet naar de fysio gestuurd overigens. Maar je hebt het in verschillende gradaties.
Mijn dochter heeft er een vorm van, maar dit is vastgesteld door een kinderarts en niet door de fysio. Ik ben doorgestuurd naar een kinderarts, dat lijkt mij meer voor de hand liggend. Mijn dochter had trouwens veel last van elleboog uit de kom.
vergeet erbij te melden dat de kinderarts vertelde dat de fysio pas op latere leeftijd wat ermee kan doen. jaar of 4/5 is mij verteld, maar bij mijn dochter lijkt het langzaam sterker te worden.
klopt helemaal. ik ben zelf ook hypermobiel en mijn dochtertje waarschijnlijk ook. fysio is zeker aan te raden kan ik je vertellen. ik heb dat vroegah nooit gehad en betaal daar nu flink voor helaas. vroegah was het allemaal maar onzin en geloofden ze er niet in, dus erg fijn dat ze het nu bij je dochter hebben gezien en dat je het mooi optijd weet geen zorgen dus! gewoon lekker veel laten sporten later en fysio, en dan komt t helemaal goed
Ik ben ook hypermobiel en heb hierdoor zelfs een studie moeten afbreken. Het zit bij mij heel erg in mn polsen, vingers en enkels. De rest van mijn lichaam ook, maar in mindere mate. Er is mij verteld dat er, in mijn geval, niks anders aan te doen is dan verouderen want dan wordt alles stroever. Ik weet niet waar je dochter het meest hypermobiel is, maar ik kan je wel vertellen dat (afhankelijk van de gradatie) er in het dagelijks leven niet zo heel veel last van hoeft te zijn. Zelf heb ik er alleen last van als ik op mn handen leun op hakken loop en dus tijdens mn opleiding mondzorgkunde...