hoeveel uren slaap overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi,

Ons kleintje is 3 maanden oud, ik vraag me af hoeveel uur andere baby's slapen overdag. Na de ochtend voeding van 7 uur slaapt hij nog een uurtje en na de voeding van 11 uur slaapt hij ook een uurtje, na de voeding van 3 uur, soms een half uur maar niet veel langer. Ik denk dat hij gemiddeld 2 a 3 uur slaapt smiddags... is dit niet te weinig?

2. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    ieder kind is versschillend, mijn dochter slaapt nu ineens weer heel erg veel terwijl ze toch al 7 maanden is...

Ze sliep met 3 maanden ongeveer 3 uur in de ochtend en 3 uur in de middag.

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Die van ons slaapt overdag ook bijna niet. Ze krijgt sóchtends om 7 uur haar eerste fles en slaapt dan nog tot de volgende fles ongeveer. Maar daarna slaapt ze bijna niet meer. Ze zit dan beneden, geeuwt wel en dus doen wij haar naar bed maar slapen.........ho maar. Weet ook niet of het normaal is. Denk dat we het maar moeten accepteren.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Zolang je kindje het verder goed doet en tevreden is, is er niks aan de hand. Ons zoontje slaapt ongeveer net zoveel als jouw kindje.

5. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena is nog geen 2 maanden maar slaapt van 's middags tot haar laatste fles niet meer.'s nachts slaapt ze goed en voormiddag ook maar vanaf haar fles van bijvoorbeeld 13u tot de fles van ong.23u niet!Enorm vermoeiend :(
    En in haar bedje wilt ze dan ook niet,niks slapen dus...en zo gaat het al 2 weken nu!

6. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Het in bed leggen van Lucas valt echt niet mee, tenminste overdag, ik moet hem altijd goed in de dekens pakken en moet toch wel een aantal keren terug voor de fiep er in te stoppen, als ik geluk heb valt ie in slaap en anders tja... moet ik hem overdag vermaken. Ik hoop echt dat ie wat beter gaat slapen.. ik zie namelijk dat ie wel moe is, hij wrijft met zijn handjes door de ogen en geeuwt.

@ alkievalkie: ik denk dat we hetzelfde met onze kleintjes hebben, ze zijn wel moe, maar willen gewoon niet slapen...

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie is rond iedere voeding ongeveer 1 uurtje op. ze ligt dus 18 uur per dag op bedje. Ze is dan niet altijd aan het slapen, soms speelt ze lekker met haar knuffels en is ze geluidjes aan het maken. Ik krijg steeds een stralende glimlach als ik binnenkomt dus volgens mij is ze wel tevreden. Ze huilt alleen als ze honger heeft eigenlijk. Ze huilt niet meer als we haar in bedje leggen (na ruim 6 weken rust en regelmaat). van 23:00 tot 7:30 slaapt ze zowiezo door, ons slaapkopje....

groetjes Lisette

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee slaapt de laatste dagen ook weinig, ze is wel moe overdag slaapt dan even maar wordt na een uurtje weer wakker. Ze moet dan vaak nog een uur of 2 tot de volgende fles. Ze wordt dan weer moe en jengelt tot de volgende fles, ook erg vermoeiend. Maar ja..

9. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

mijn zoontje slaapt misschien een uurtje per dag hooguit 2, de eerste paar maanden sliep hij wel wat meer maar daarna is het zo geworden, maar vind het wel heel fijn dat hij vanaf zijn 4/5 weken snachts zo goed doorslaapt.

10. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Mika slaapt overdag meestal 3 slaapjes van een half uurtje meer niet. Soms is hij dan ook niet moe en dan geeft het niet want dan vermaakt hij zichzelf wel. Maar als hij wel moe is gaat hij ook niet slapen, heel vermoeiend. Leg hem nog wel altijd in bed al wil hij niet , blijven proberen hè! Soms hebben we een goede dag en slaapt hij zomaar ineens twee uur achtereen 's middags maar dat komt niet heel vaak voor.

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Hier hetzelfde. Mijn zoontje van ruim 3 maanden slaapt overdag hooguit 2 uurtjes.
    Hij is verder niet vervelend overdag.
    `s Avonds na zijn bad, rond half 8, slaapt hij van 20.00 uur- 23.00 uur. Om 23.00 uur moeten wij hem wakker maken voor de laatste voeding. Daarna slaapt hij van 23.30 uur tot 07.30 uur aan één stuk door.

12. onze youri slaapt ook de laatste tyden niet veel,meestal als hij smorgens rond 5uur a half 6 komt slaapt hij vaak nog 4 a5 uurtjes dan krijgt hij zijn volgende fles weer en is vaak tot aan de volgende fles wakker of hij slaapt ff n half uurtje en is dan weer wakker,ik leg hm dan lekker in de box,en daar ligt hij wat rond te kijken en te gapen enzz,hij is er tevreden mee.
    haha
    ik en mn vriend sliepen vroeger schijnbaar ook niet veel,en mn vriend ging voor t jaar al smiddags niet meer naar bedje toe!dus dat beloofd misschien nog wat!

groetjes krulliewullie

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier hetzelfde verhaal ongeveer als lisette.
    Ik had eerst ook een heel wakker kindje..toen ben ik rust en regelmaat toe gaan passen en toen veranderde ze ineens in een slaapkopje..ongelofelijk!
    Yara is rond iedere voeding ongeveer een uur en een kwartier wakker, daarna, als ze moe wordt, leg ik ze in haar bedje. Dan blijft ze meestal slapen tot het tijd is voor haar volgende fles. (ik weet het, dat is best wel sjiek, al mis ik haar soms wel als ze zoveel slaapt!) Laatste voeding krijgt ze rond 2400 en dan komt ze tussen 700 en 800 voor haar volgende fles.
    Yara ligt soms ook wakker in de wieg hoor, lekker bellen blazen en oefenen met geluidjes maken waarmee ze weer indruk kan maken op haar papa en mama...

14. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hier ook hetzelfde verhaal als Juud en lisette. Colin was in het begin veel wakker (vooral de avonden) en nu...nu is hij 's morgens 2 uurtjes wakker en voor de rest een uurtje tijdens en vlak na het voeden. Ik vind het soms wel eens jammer dat ie zoveel slaapt (ook al is het natuurlijk zoals juud zegt ook wel sjiek...) Kijk gewoon uit naar de volgende voeding :)

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hihi natas, dat heb ik ook, echt zo van: joehoeee, we mogen weer! En als ze slaapt moet ik van mezelf ook wat nuttigs doen, allemaal stomme dingen natuurlijk zoals wasjes draaien, strijken enzovoort...

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen slaapt gemiddeld ook maar zo'n 2 a 3 uurtjes op de hele dag. En dan niet achter elkaar hoor. Nee, steeds een half uurtje of een uurtje. Meer wil ie niet...

17. christina

christina Niet meer actief

Ook ik heb inmiddels een slaapkoppie. Mijn dochter sliep eerst ook heel weinig overdag, terwijl ze het hard nodig heeft. 's nachts slaapt ze al weken door. Nu ben ik net als Juud regelmaat en rust gaan toepassen en heb ik een slaapkoppie dat maximaal 5 kwartier wakker kan blijven overdag en dan weer slaapt tot aan de volgende voeding. Ze doet overdag 2 a 3 slaapjes van 2 a 3 uur. Vind het wel stil zo, maar het is voor haar het beste. Ben nu een week bezig en heb een vrolijk kind in haar wakkere uurtjes. Ook de fles drinkt ze goed leeg. Ik heb geleerd ook al lijkt het dat ze niet moe zijn, ze zijn het wel, ze hebben het hard nodig! Ik zit me soms even te bedenken wat kan ik nu weer gaan doen.

Deel Deze Pagina