Inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gemini1983, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini1983

8 nov 2013
    28
    0
    0
    Ons zoontje van 4,5 week slaapt erg onrustig, trappelt vaak zijn dekentje af en wappert veel met zijn handjes als hij in zijn wieg wordt gelegd en wordt ingestopt. Overdag in de kinderwagen heeft hij kleertjes aan en stoppen we hem niet in en vaak valt hij dan wel in slaap. Vaak kan hij niet slapen door krampjes die hem erg lang uit zijn slaap kunnen houden. Ook reageert hij tegenwoordig sterk op geluid.
    We zijn hem gaan inbakeren om deze onrust te verminderen en prikkels te reduceren. Hij verzet zich altijd nog zeker 15 minuten voordat hij gaat slapen, maar soms ook veel langer. Hij kreunt en worstelt met zijn beentjes en armpjes. Krijgt zo zijn lakentje los en zijn armpjes ook soms (gebruiken de Swaddle me). Hij is dan op een gegeven moment helemaal overprikkeld want hij kan nog steeds veel bewegen en wij komen regelmatig bij hem kijken omdat hij begint te huilen van frustratie.

Vanavond ligt hij hierdoor zeker twee uur na de voeding wakker, terwijl hij hartstikke moe is. Uiteindelijk trekken we dan toch maar de inbakerzak uit, omdat die niet meer goed zit en niet lijkt te werken. Slaapzakje aan, maar ook dan wappert hij zichzelf wakker. Dus nu ligt hij bij ons op schoot en slaapt.. Maar dat is natuurlijk niet helemaal wat we willen.

Moeten we nog blijven inbakeren? En hoe kunnen we hem goed inbakeren zodat hij ook echt rust krijgt? Is het de bedoeling dat hij zo lang blijft protesteren, terwijl hij zo moe is? We bakeren hem nu zo'n anderhalf tot twee week in..

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ander systeem uitproberen: Pacco bijvoorbeeld
    Google er maar even op.
    Hier was bijv de Puckababy veel te los, hij lag zo weer overdwars te kronkelen. Pacco werkte hier goed.
    Succes!

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

De paccp doeken zijn wat strakker. In een puckababy hebben de handjes ook wat meer ruimte. Mocht je de pacco gebruiken, wel 2 weken volhouden. Werd mij verteld op het cb.

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had ook de pacco en die kreeg mijn dochtertje niet los. Maar misschien is het de laatste weken te warm om in te bakeren?

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik moest ook even doorzetten met de Pacco, maar het wierp uiteindelijk zijn vruchten af.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar hij is 4,5 week? Dan zou ik hem lekker bij jullie laten slapen, hij gaat vanzelf in zij. Kamertje slapen 's avonds, is nog zo klein.

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Soms helpt dat echt niet! Mijn dochter sloeg, toen ze 2 weken was, de bril van mijn hoofd af. Zo erg maaide ze met haar armen. En bij mij slapen was er ook niet bij. Ook niet 's avonds of even een vlug slaapje bij mij op de arm. In de draagzak wilde ze rondkijken. Ze was erg moe en onrustig. Ik moest ook echt even volhouden met inbakeren, ze protesteerde ook heel erg, ondanks de moeheid maar toen ze zich 'overgaf' sliep ze zo 3 uur achter elkaar! Terwijl ze de eerste weken alleen maar hazeslaapjes deed van een half uurtje. Twee weken lang, dag en nacht. Nou dan ben je gesloopt! Dan probeer je alles...

AChteraf had ze verborgen reflux, vele malen spruw (is behandeld vele malen!) en veel en veel krampen die niet weg te masseren waren. Inbakeren, comfort voeding, medicijnen voor spruw en Cinababy tegen de krampen deed wonderen! Binnen 48 uur had ik een ander kind! Ik heb wel de problemen één voor één aangepakt zodat ik wist of het werkte of niet.

Deel Deze Pagina