Hallo ik heb een vraagje over luiers,mijn zoontje is nu 4 maanden en weegt 5650 gram, hij heeft tot aan vorige week maat 1 luiers aan gehad van pampers, maar nu begonnen met 2, als hij gepoept heeft komt het langs de randjes na buiten?? Randjes zitten goed na buiten gevouwen, en luiers zijn absoluut niet te klein, de plakkers overlappen al heel erg over elkaar, ook zitten de randjes niet strak om zijn billetjes, zouden ze nog te groot zijn? heeft iemand dit ook gehad? Met maat 1 nooit gehad namelijk groetjes
Maat 1 is 2 tot 5 kg, maat 2 is 3 tot 6 kg. Aangezien je zoontje richting de 6 kg gaat, kan het best zijn dat maat 3 beter past? Sowieso knap dat hij nog in maat 1 paste! Je kunt ook een ander merk proberen, die hebben vaak een andere pasvorm.
Maat 3 is veel te groot, daar verdrinkt hij echt in dan komt de luier tot aan z'n borstjes dus dat lijkt mij niet de oplossing. Mijn zoontje is vrij smal en een klein kontje, want bij maat 2 overlappen de pakkertjes al zover over elkaar heen, kan eigenlijk niet verder, en maat 3 is nog groter,
Ik heb het zelfde. Gebruik tussendoor kruidvat 2, die vallen net iets mooier. Ik begon ook met kruidvat extra smal, toen kruidvat 1 toen pampers 1, toen kruidvat 2 en nu pampers 2.
Mijn zoontje is ook smal met een klein kontje. Heeft heeeel lang in maatje 2 gezet. Waarom ben je over gegaan op 2? Zat 1 niet meer goed? Als bij 2 die plakkers zo enorm over elkaar heen zitten dan lijkt het erop dat die nog te groot voor hem is. Dat gewicht op de verpakking is meer een richtlijn. Niet elk kind is gelijk. Jou kind kan wel 5 kilo zijn maar hele dikke boven benen hebben bijvoorbeeld. Dan moet je voor die boven benen toch een groter luier hebben. Ik zou eerst terug gaan naar maat je 1. Mijn zoontje is nu 11 maanden en hij heeft nu active fit 3. eerst new born gehad tot 3 maar omdat hij veel beweegt naar active fit gegaan.