berg wat doen jullie daaraan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    mijn zoontje heeft berg op zijn hoofdje , ik doe al olie in het badje enn soms komt er dan wat af als ik hem droog maar het blijft vaak zitten. wat doen jullie eraan dat het weg gaat?

xxx

2. Niet meer actief

Hoi Hoi, mijn zoontje heeft ook berg, wij doen elke dag 2 a 3 x olie van natusan op zijn hoofdje en soms kun je het een beetje ervan afhalen... mijn tante heeft het laatst zonder dat ik het wist meteen kaartje gedaan :confused: maar er was een heeeeeeeeeel groot gedeelte toen weg... ik wil dat niet meer natuurlijk maar goed Joaquin had het heel erg en nu bijna niet meer.... het gaat vanzelf weer weg

3. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    je hebt van zwitsal speciale pads tegen berg daar zit olie in, ze zijn best duur hoor! maar het helpt ook met gewone olie

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij doen er niets tegen. Gaat vanzelf ook wel weer over en heb nou niet echt het idee dat ons kereltje er zelf last van heeft.

5. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    en daar gaat het mee weg of moet je het eraf halen daarna?
    Vroeger deden ze het vaak met een kaartje ja heb ik wel eens van gehoord.

xxx

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik had die pads ook gehaald bij onze eerste maar oeh wat stonken die dingen
    ik heb ze niet meer gebruikt en het is na een tijd vanzelf weg gegaan

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waarom doe je dat niet dan met een kaartje? Doen wij wel hoor, kregen dat advies zelfs van het CB.
    's Avonds een beetje insmeren met olie en de volgende dag schrapen maar ;)

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook met een kaartje gedaan. Eerst na een badje lekker wat met olie ingesmeerd en daarna voorzichtig met een kaartje er vanaf halen.

9. Niet meer actief

uhh ik ben een schijterd ivm de fontanel maar kan dus wel gewoon ? Gewoon een spelkaart of een ansichtkaartje? Kan het morgen wel eens proberen dan.. en dan gewoon elke keer een beetje ofzo?

10. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ja, je kunt gewoon een speelkaart of iets dergelijks gebruiken hoor. En de oorzaak van berg is, volgens mij, het hoofdje afspoelen met badwater (i.p.v. schoon water). Dus misschien helpt het ook als je zijn hoofdje met schoon water na spoelt.
    Allebei m'n kids hebben het nooit gehad en ik heb ook nooit 'vies' badwater gebruikt om het hoofdje af te spoelen. Ook denk ik weleens dat het aan haarlotion kan liggen. Heb ik overigens ook nooit gebruikt. Dus ik hoop voor je dat het snel weggaat.'
    x Linda

11. Niet meer actief

Hmzz ik weet niet waardoor het komt.. heb altijd alleen water gebruikt verder niks erin... en hij kreeg het toch, nah ja zal het morgen zelf eens proberen dan ;)

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier werkt olijfolie erop doen en de dag erna eraf schrapen met een kaart of kammetje prima!

13. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ik smeer demi's hoofdje elke dag in met gewone olie van de zwitsal en dan later op de dag gewoon met het haarborsteltje zachtjes borstelen en ze is er bijna vanaf...

liefs

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    na het wassen baby haarlotion erop doen. dit ruikt niet alleen lekker maar voorkomt ook berg

15. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Nou bij Sarah dacht ik ook zo, maar het ging niet weg hoor. En je kan het beter doen als ze wat minder haar hebben, da's makkelijker. Uiteindelijk heb ik toch maar van die Zwitsal Pads gekocht en toen was het zo weg!

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee hoor. want wij gebruikten haarlotion en hij had vreselijk last van berg. sinds een tip van iemand om de haarlotion niet meer te gebruiken wordt het elke dag minder. we doen elke keer voor het slapen gaan wat oli of van die antibergpads erop. langzaam aan gaat het nu eindelijk beter.

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik heb het met zoete olie ingesmeerd en dan met een kaart weggeraspt. Komt af en toe wel weer een beetje terug maar met de zoete olie ging het heel snel! Die pads bevatten vaak een parfum waarop de huid juist weer kan gaan reageren door mer berg aan te gaan maken..en zoete olie is supergoedkoop (kun je bij de apotheek halen)

18. Niet meer actief

Nou heb het gedaan met olie en toen met zon zacht borsteltje werkt als een tierelier ;) dus dat gaan we elke dag maar een beetje doen en voila meneer is ervanaf :)

19. heb voor iris de eigenmerk pads gebruikt van etos
    maar je hebt ze ook van zwitsal

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Mijn dochter heeft als baby enorme last gehad van berg en mijn zoontje nu ook. Ik heb al vanalles geprobeerd. Babyolie erop en eruit kammen, die pads van zwitsal heb ik ook gehad. Maar wat ik ook probeerde: het bleef 1 dag weg en de volgende dag was het net zo erg weer terug. Ik ben er gewoon mee gestopt er iets aan te doen. Nu doe ik af en toe met een zacht kammetje de berg eruit kammen. Er zit nog een beetje in maar al veel minder vergeleken met eerst.
    Dus mijn tip is: Gewoon laten, al die wondermiddeltjes... kammen! :D

Deel Deze Pagina