hallo dames, mijn dochter van inmiddels 9 weken oud slaapt al een aantal weken nauwelijks tot niet tussen de fles van 18.00 en de laatste fles van 22.00 uur. meestal gaan we dan even lopen met de kinderwagen , dan dut ze wel af en toe in. als het slecht weer is en we blijven thuis is het voornamelijk mopperen en huilen , tot de fles van 22 en dan gaat ze lekker slapen. ik herken dit nog goed van m'n zoontje uit die tijd alleen weet ik niet meer wanneer deze uurtjes verdwijnen, wanneer ze dus gewoon netjes gaan slapen in de avond. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!
Hoi, Milan had dit ook altijd. savonds werd hij wat pieperig en huilerig. Toen hij wat fruit en groente ging eten met 19 weken werd het minder. Maar hij is nu 7 maanden en nog steeds vaak een klaag uurtje.
Hoe laat zijn de voedingen? Ik geef geen avondfles, dus 19.00/20.00 is de laatste fles. Ik laat 2/2,5 uur tussen middagfles en vroege avondfles. Hier slaapt ze ook nauwelijks rond etenstijd. Heel onhandig. Zou ze niet gewoon eerder naar bed willen? Wat gebeurt er als je om 21.00 al de fles geeft? Misschien is het een soort clusteren voor de nacht?
Ook niet als je haar draagt? Hier precies hetzelfde alleen slaapt hij wel in mn armen na wat heen en weer wiegen terwijl hij moppert totdat hij jengelend in slaap valt. Dan lig ik met de laptop of telefoon op de bank en na zo'n 40min wanneer ik merk dat hij diep slaapt dan leg ik hem in zn wiegje en slaapt hij gerust nog een uur verder. Kan ik even gaan douchen of iets. Het is inderdaad echt elke avond tussen 18u en 22 dus denk dat het bij vele babytjes is rond dit termijn.
Bij ons was dit ook zo. Tot ze een week of 12 was. Toen ging ze 's avonds in bed slapen, ritueeltje vooraf. Ze kwam wel nog voor een voeding rond 23:00. Tot die tijd sliep ze bij ons op de bank of in de box, te onrustig was ze.
Herkenbaar, hier precies hetzelfde bij onze dochter van 8,5 week. Huilen, mopperen en 'zeuren' tussen 18u en 21u. Het wordt al minder, in het begin was het ontroostbaar huilen in deze uurtjes Hopelijk is het snel voorbij!