Sinds Kynan ruim 5,5 maand is zijn we begonnen met groenten. Eerst maakte ik alles heel fijn. Een lepel of 10, 15 gingen er wel in maar daarna was hij het zat en wilde de lepel niet meer, hield zijn lippen stijf op elkaar. Daarna toch nog maar eens gekeken naar de voordelen van Rapley-methode (stukken groenten aanbieden). Dat vind hij leuk. Tuurlijk, alles wat je kunt vastpakken is interessant... Hij duwt het eten ook wel richting zijn mond maar hij krijgt dus echt niets binnen. Alles belandt, nadat hij het in honderd stukken heeft geplet, in zn kleren, op de grond en de kinderstoel. Het wordt zó'n klerezooi... Ik begrijp dat smeren erbij hoort maar dit is wel heel erg... Ik ben dan ook benieuwd naar hoe jullie het in het begin deden? En evt. ook waarom? Ervaringen? Aten jullie kindjes in het begin ook bijna niets? Ik weet dat ik nog maar net bezig ben, maar het loopt gewoon niet lekker...
De eerste weken maakte ik alles heel fijn met de staafmixer. Nu laat ik er wat stukjes in. Een lepel of 15 in het begin is niet slecht toch? Dan zitten ze ook wel vol. Ik bekijk gewoon per dag wat ze wil en vul het aan met melk. De ene dag eet ze meer dan de andere dag. Langzaam bouw ik het uit met produkten en hoeveelheden. Lust hij wel pap? Dat kun je ook proberen van een lepel.
Hoi Erica, Hij eet misschien 30 gram ofzo? Wat mij verteld is vervangt een groentenpap van ong. 200 gram ( ) 1 borstvoeding. Voordat hij daar ooit aan zit . Wat bedoel je met pap? Groetjes
Fijngemaakt met de staafmixer. Het duurde wel een aantal weken voordat ze ging eten hoor, eerst elke dag een paar lepeltjes, komt vanzelf goed.
15 lepels, ik ben al blij als Isa er 4/5 eet Ach ze gaan het echt wel leren hoor. En ik blijf ook nog gewoon BV/volledige flessen melk geven. Ze geeft zelf wel aan als ze minder melk en meer groenten wil. Met pap wordt, bijv bamix/brinta bedoeld. (dus melk met van die droge granen erdoor zodat je pap krijgt )
Niels is ook pas met 7 maanden goed gaan eten. Daarvoor ook een lepel of 6 en dan staads wat meer. Ik gaf gewoon zijn fles meteen erna. Pas toen hij meer ging eten is die fles vervallen.
In het begin wilde Noa ook nog niet zo heel veel. 15 lepeltjes is echt al heel veel voor het begin. Hier waren het 3 lepeltjes ongeveer. Het bouwt zich vanzelf op, ze geven het vanzelf aan. Ik bleef Noa ook nog gewoon haar flesjes geven en dat wordt met den duur vanzelf minder. Nu eet ze in drie maanden tijd gewoon met de pot mee. Als ik aan tafel ga, eet Noa gezellig met me mee....zo ontzettend leuk
Female idd wat spijkervrouwtje zegt. Als hij wel pap lust kun je dat ook met bv aanmaken. Wellicht is de stap dan kleiner en leert hij dat hij ook van iets van een lepel een vol buikje kan krijgen. Maar zoals de anderen al zeggen ze gaan vanzelf meer eten hoor! Tessa at echt ook geen 200 gram meteen, dat hield ook wel op bij 30-40. Dat werd vanzelf meer.
Wij deden een combinatie van stukken en geprakt. De naam Rapley kende ik toen nog niet, maar de kinderen weigerden alles wat fijngeprut was. En nu nog steeds.
Hier ook een combinatie. Mijn man vond het toch fijner om gepureerd te geven (of potjes), dus als hij haar eten moest geven kreeg ze gepureerd. Nu eet ze gewoon met de pot mee en dus alleen geprakt als we stampot eten
Hier alles Rapley (zie album) en dat gaat prima! In het begin kreeg ze idd niet zoveel binnen maar na een maand nam ze al echt happen. Alleen nu zit ze in een fase dat ze bijna niets meer zelf vast wilt houden, wij hebben het dus vast en ze hapt het zelf tussen onze vingers vandaan. Wel nog steeds hele stukken en ze hapt en kauwt goed, ze pakt het alleen niet zelf. Een lepel eindigt standaard op de vloer als ik daar mee aankom. Ik vind het heel erg leuk, en zij geniet er ook echt van!
Hmm kun je niet gewoon voeden zoals je kind dat lekker vind.. maar ondertussen wel a la rapley allerlei stukken aanbieden? gewoon tussen de maaltijden door in feite?