Inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jettje, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij zijn gaan inbakeren met de TinyNanny bakerdoek. Voordeel vond ik dat je bij het uitbakeren 1 armpje los kunt leggen. Emiel heeft het er goed op gedaan. Hij was op een gegeven moment binnen een week helemaal uitgebakerd. Het heeft ons zeer veel rust gebracht en als ik dit had geweten was ik al eerder begonnen.

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi Jettje,

Zelf heb ik de paccodoek (www.pacco.nl) gebruikt voor mijn dochter. Het werkte perfect voor haar. Ik heb haar op aanraden van het CB ingebakerd. Er zijn bepaalde contra-indicaties voor inbakeren, waarvan je wel op de hoogte moet zijn voordat je ermee begint. Deze kun je teruglezen op www.inbakeren.nl en staan ook in de handleiding van de paccodoek.
    Het is wel belangrijk dat je op de goede manier inbakert. Als je dit niet doet kunnen de doeken losraken en kan je kindje er in verstrikt raken. Behalve dat is het ook belangrijk dat je het goede materiaal gebruikt. Ze kunnen het anders al snel te warm krijgen. Met de paccodoek kun je bijna niets verkeerd doen (wel goed de handleiding lezen) en het is een dunne flanellen doek.
    Mijn dochter heeft vier weken ingebakerd gelegen. Voor haar was dit genoeg. Ik baker haar nu sinds 1,5 week niet meer in, en ze ligt niet meer zo te maaien met die armpjes als voorheen. Zal denk ik komen omdat ze ze nu beter onder controle heeft. Ik heb trouwens niet afgebouwd. Ik ben in één keer gestopt. Ik heb haar een slaapzakje aangedaan, en haar met een dun dekentje en een laken heel strak ingestopt. Maar ja, de ene baby kan er wel tegen als je niet afbouwt en de ander niet. Dat zul je met jouw kindje zelf moeten ondervinden.
    Succes ermee!

Groetjes

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    O ja, dat half uur laten huilen heb ik niet gedaan. Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen. Ik ben iedere keer na vijf minuutjes naar boven gegaan om te troosten en haar speentje te geven. Ik heb haar wel in bed laten liggen. Op een gegeven moment ging het steeds beter. Nu huilt ze alleen nog maar eventjes als ze haar slaapzakje aan krijgt, zo van ik moet naar bed en ik ben ook wel moe maar ik wil niet!. Maar zodra ik de kamer uit ben is ze al stil.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja zo gaat dat hier ook :)

als ik dr inbaker gaat het volumeknopje nog even goed open.. maar ze slaapt nog voordat ik beneden ben.

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Precies, laat je eigen dus goed informeren. Op sommige momenten mag je ook niet inbakeren (Na inentingen, bij koorts bijvoorbeeld). Ik raad je dus aan echt even meer informatie hierover te vragen, bij bijvoorbeeld het cb.

Oeps, zie nu dat PoezieQ hetzelfde heeft geschreven.

Als je een SwaddleMe wilt, ik heb er nog 1 in de aanbieding. ;)

Deel Deze Pagina