hoi meiden. tara woog bij haar geboorte 2880 gr en was toen 49 cm groot. nu is ze bijne 4 maanden en weegt ze 4640 gren is ze 57 cm groot. nu zijn wij beiden niet groot . ook heeft ze periodes dat ze wat slechter drinkt. ze zit iets onder de lijn. ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die ook zo""n klein kindje hebben,ben gewoon nieuwschierig. ze is trouwens 6 daagjes na de uitgerekende datum geboren. gr linda
Hier hebben we ook een kleine van 4,5 maand. Ze woog vorige week 6020gram en was 61,5cm groot. Ze zat precies in de middenlijn. Bij de geboorte woog ze 3090gram en was ze 48cm groot. Volgens mij is het het belangrijkst dat er een stijgende lijn in de groei zit en niet zozeer dat ze precies de lijn van het CB volgt. Zolang ze daar maar tussen de onder- en de bovenlijn zit. Ik maakte me eerst zorgen, omdat Jasmijn geen grote drinker is, maar ze volgt hij eigen lijn en dat vind ik prima. Je hebt gewoon denk ik een lief klein fijn poppetje :-D groetjes Kirsten
Dewi is precies met 4 maanden 1 kilo zwaarder. Lengte weet ik nog niet krijg ik donderdag te horen. Gr. Kat
Hmm anne is komende vrijdag precies 4 maanden en weegt op het moment 4710gr de lengte.. die was bij de 3mnd checkup 58cm... maar ik moet even wachten tot de 30ste voor ze weer willen meten. dat kan kennelijk niet op het weeguurtje. overigens zijn paps en mams dus beide 175cm lang dus niet echt ukjes en vorige maand is ze afgevallen ipv aangekomen.. maarja het blijft een ukje vorige week nog eimadn in het winkelcentrum "oh wat een kleintje.. hoe oud? 3 weken?" "eh.. doe maar 3 maanden.. "
hio die van mij zit ook onder het gemiddelde hoor, ze is nu bijna 2 maane weegt 3730 en is maar 52 cm. zolang er n stijgende lijn in zit ist goed. haar laagste gewisht was 2300 dus ze is al flink gegroeid!
Marit was met de geboorte 48 cm lang en woog 3985..een klein pröpke dus .. 2 weken geleden woog ze 6120 en was ze 61 cm lang...Wat dus resulteerde in een volgens het cb niet goed gegroeide baby...Ik ben toen eens ff flink kwaad geworden en gevraagd of ze hun ogen eens goed wilden opendoen..Was dit een dunne, niet goed genoeg gevoedde baby volgens hun? http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4ECO8VW.jpg Nou nee dus...Kreeg vervolgens het verhaal dat ze "keken"naar gemiddelden..Ja duuh..Kijk eens naar het kind denk ik dan...#$%%%^*
Demi is nu al wat ouder als jullie kleintjes , maar is ook nog wel echt een ukkie hoor. Bij de geboorte was ze 2550 gram en 48 cm. Nu is ze nog geen 8 kilo, ik weet niet hoe lang ze nu is. We moet de 31e weer naar het cb.
hoi meiden. bedankt voor jullie antwoord! gister bij het cb liepen ze idd alweer te zeiken dat ze iets onder de lijn zit,maar ja ik kan moeilijk de fles naar binen proppen toch. word af en toe schijt ziek van het cb. voor een tijdje terug ging tara in 1x slecht drinken dus echt 40 a 30 cc .dat ging dus niet de goede kant op.bij het cb zeiden ze":ze zal wel verzadigd zijn.jaja maar vervolgens heb ik toen mooi een nachtje in het ziekenhuis kunnen doorbrengen met mn mooie meid ter observatie. ze maken je soms zo onzeker daar. liefs linda
toch typisch dat als jij vindt dat ze slecht eet... er niets aan de hand is en als zij vinden dat ze slecht eet... jij zegt dat ze gewoon dr fles drinkt. wat je kan proberen is later het restantje nog te geven natuurlijk maar idd.. je kan dr niet dwingen te drinken.
Hier woog Nikolaj bij de geboorte: 2740 kg en was 46 cm Hij weegt nu 4880 kg en is 56 cm Groetjes Edelweisje
Jasmijn krijgt al vanaf 3 maanden nog maar 4 flessen van 180cc + 6 scheppen (mocht ook al niet van het CB). Meer krijg ik er gewoon niet in bij haar. En ze drinkt echt het minimale aan wat ze mag drinken. Nu "moet" ze volgens het CB tussen de 800 en 1000cc drinken. Ik mag blij zijn als ze 750cc drinkt. Ach ik maakte me er in het bgin nog zorgen over, maar zolang ik die stijgende lijn wel zie en ik een vrolijke brabbelende meid op mijn schoot heb vind ik het goed. Ik laat me nu dus echt niet meer onzeker maken door het CB! Oja ik geef Jasmijn sinds 2 weken ook een fruithapje :-D
Kaitlyn was met haar geboorte 44 cm en 2440 gram ze was 6 dagen te laat Ze is nu 56,6 cm en 5250 gram CB had ook gezeurd dat ze te klein was en te weing gegroeid maar 1 cm in enn maand.Ik kan haar moeilijk uitrekken.Ik ben zelf ook maar 1.50m
Mja hier begon het gezeur al VOOR de geboorte... heb op het laatst ineens nog 2 groeiechoos gehad ergens wel leuk.. want volgens het ziekenhuis groeide ze prima.. dus was het vooral even zwaaien naar onze kleine spruit. heb vanochtend zelf even met dr op de weegschaal gestaan: 4,9kg en vrijdag weer officieel wegen bij het cb.. das toch wat nauwkeuriger he
hier ook een kleintje. onze boef is nu 60cm en weegt 6250. was volgens het cb de afgelopen weken te weinig gegroeid, maar behoefde geen actie. onze boef zit zeg maar onderin de curve, zeker qua lengte, maar tja paps en mams zijn beide ookmaar 167cm dus dan kan je denk ik ook niet verwachten dat hij bovenin de curve zit. zorgen maken doe ik dus ook niet of hij moet echt veelsteklein gaan worden maar dat valt nu nog wel mee. joyce
Onze uk is ook 'te klein', ze was 50 cm en 3220 gram bij haar geboorte, ze is nog geen 4 mnd zoals die van jullie, maar ze wordt nu al 'bestempeld' als klein (en mama is 176 en papa 193 cm) op het CB. Het is gewoon nooit goed geloof ik
het is idd nooit goed hoor, jesper is namelijk 'te'groot. Zo irritant. Alsof je wat aan de lengte kunt veranderen, of ze nu klein of groot is. Als ze nou eens gingen kijken naar hoe de kindjes het doen. Of ze gewoon lekker vrolijk zijn, wel voldoende groeien en niet aldoor zo zeuren over de gemiddelden.
ja irritant he! tara heeft vandaag wel weer wat beter gedronken en ik heb er warempel zomaar 180cc ingekregen vanavond.{zal wel bij een uitzondering blijven ,maar toch} liefs linda
esmay was bij de geboorte 2500 gram en 47cm en was 4 weken te vroeg. nu weegt zd 6120 en 63 cm ze groeit net onder de groene lijn maar ze zeggen er niets over op het cb. ze is de laaste tijd flink gegroeid in de lengte. esmay krijgt: 7.00 180cc water 6 schepjes voeding 11.00 hapje fruit 13.00160 water en 5 schepjes voeding 16,30 hapje groente 18.00 160 cc water en 5 schepjes voeding 22.00 180 water en 6 schepjes voeding en 4 rijstebloem. esmay laat ook vaak wat staan ze is niet z`n drinker we voegen ook wat extra water toe zodat ze wat beter kan poepen en voldoende vocht binnen krijgt.