Wij kregen zojuist met de post het nieuwe voorstel voor de hypotheekrente. Zoooo das ff schriken. Het voorstel was 6 jaar vast voor 5,95% rente. Dat kotm neer op 1130 euro per maand (bruto). Das is ruim 300 euro meer dan dat we nu betalen (4.3% rente) Ik heb gelijk een afspraak met onze adviseur gemaakt, kijken wat er voor een andere mogelijkheden zijn. Overstappen kan niet want dan wordt je opnieuw getoetst met je inkomen en ik ben veeel minder gaan werken (40 uur naar 24 uur). Dus we moeten bij deze bank blijven. Zo houden de banken de mensen gewoon in de tang zeg, bah. Heeft er iemand ervaring met een plafondrente en hoe bevalt dat?
Vervelend he. Wij hadden het vorig jaar ook. we gingen ook naar 6%. Het heeft ons bijna 1 jaar gekocht om dit allemaal rond te krijgen we zitten nu bij een andere bank want de ING werkte echt niet mee. Lastig dat jullie niet kunnen overstappen! Ik hoop dat jullie adviseur een goede oplossing heeft
Een jaar! Das niet niks en al die tijd natuurlijk wel de 'dure' hypotheekrente betalen? Wij zitten bij de regiobank, hopelijk zijn zij wat 'makkelijker' dan.
Linda2 wij hebben het ook zo meegemaakt. Wij zitten bij Florius en betaalden eerst 3,95% en nu zijn we naar 5,4% gegaan. Omdat ons inkomen gedaald is kunnen we ook niet overstappen.
nee we hebben toen 3%betaald. we hebben nu geen andere vorm alleen wel nhg en dat hadden we voorheen niet. dit geintje kost ook geld trouwens want onze hypo is 5000 euro omhoog gegaan door boetes, afsluitprovisie enz
Pfoei, das schrikken. ik geloof dat ik ook helemaal in de stress zou schieten met die percentageverhogingen. Wij hebben wat dat betreft geluk gehad. Toen 2 jaar geleden onze hypotheek vrijkwam, kregen we echt een heel goed voorstel van onze bank. We zijn naar de hypotheker geweest om te kijken of het allemaal voordeliger kon, maar uiteindeljk zijn we toch bij de huidige verstrekker gebleven. Maar wij zijn wel naar een rente vaste periode van telkens 1 jaar gegaan. Afgelopen september dus weer verlengd met weer een jaar en we zijn weer minder gaan betalen. Maar nu kregen we wel de mogelijkheid om te kiezen. Hebben jullie dat ook?