Hi, Wij hebben sinds vandaag een schoonmaakster voor 2 uur per week. Ik vroeg me af of jullie een soort schema hebben wat jullie de schoonmaakster laten doen? Ik ben benieuwd naar hoeveel uur hij/zij bij je werkt. Of het per week of per 2 weken is oid. En wat je die persoon dan allemaal laat doen? Ik weet dat het afhankelijk is van de grootte van je huis en hoe vies het is natuurlijk. Maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dit aanpakken! Misschien kan ik er nog een les uit halen. Dankjewel!
Onze schoonmaakster komt 4 uur per week (achter elkaar). Zij doet: - alles stofzuigen - dweilen - kleine groene afvalbak schoonmaken - wc's - aanrecht - douche, wastafels, bad, spiegel etc - oppervlakken stoffen - handjes en vingers van ramen binnen halen - keukenkastjes buitenkant
Ik ben het een tijdje geweest. Ik deed stof afnemen stofzuigen, dweilen en het toilet helemaal elke week. En dan om en om de badkamer vloer alleen en dan de ramen boven de deuren en de deuren zelf met kozijnen en vensterbanken. En de week erna de hele badkamer en de keuken en balkon. Ramen buiten en binnen hoefde ik niet te doen. Zo kwam ik overal maar wel om en om. Misschien een idee.
Onze komt om de week 3 uur badkamer en wc’s schoonmaken Alles stofzuigen en dweilen Buitenkant keuken Alles stoffen en spiegels En dan nog extra’s: ene week ramen binnen beneden andere keer boven, wat keukenkastjes, wat lades, deuren afnemen overigens doet ze ook veel ongevraagde dingen zoals plinten en schoenenrek leeghalen en afnemen etc.
Ene week 3 andere week 4 uur. Alles wat hierboven genoemd wordt, daarbij nog was vouwen en in de kasten leggen (echt zo fijn, drie manden vol was uit de droger ruimt ze op, inclusief een groot wasrek met kleding) strijken, bedden verschonen om de week. Dolblij als ze weer geweest is. Ik doe zelf alleen de was in wasmachine en droger en af en toe de wc tussendoor nog. Vaak doet ze nog extra dingen, zoals inbouwkoffiezetapparaat goed schoonmaken, keukenkasten van binnen. En verder heeft ze een fetisj voor babykleertjes denk ik, kast van jongste ziet eruit om door een ringetje te halen, dat lukt me zelf niet
Ik heb vooraf aangegeven wat ik belangrijk vind, dat is elke week de bedden verschonen en het sanitair. Ze komt elke week 3 uur en dan is het hele huis weer piekfijn in orde. Ze pakt zelf dingen op dat is erg fijn.
Hier 4u pw. Ene week doet ze beneden, andere week boven. Hoe grondig is flexibel zoals de ramen zemen. Dat
4 uur per week Ze doet alles afstoffen, stofzuigen en dweilen Badkamer, wc en keuken poetsen ( incl tegels en deuren). Soms keer pakt ze de keukenkastjes binnenin mee, andere keer de badkamer kasten binnen in of de deuren. Ons huis is trouwens 165m2
Bij 2 uur per week kun je echt niet alles laten doen. Zal alles stoffen/stofzuigen/dwijlen zijn, trap afnemen. En dan bijv nog wc’s. De ene week de keuken wat extra de andere week de badkamer. Maar 2 uur is best snel om. En zorg dat je alles goed opgeruimd hebt. Zodat ze makkelijk overal bij kan. Onze schoonmaakster had altijd een hekel aan alle accessoires die we hebben staan. Want dat moet allemaal afgestoft worden
Onze schoonmaakster komt 1x in de 2 weken 3 uurtjes. Ze doet in ieder geval boven en beneden afstoffen, boven en beneden zuigen en boven en beneden dweilen. Verder altijd de wc en badkamer schoonmaken. Meestal heeft ze nog wat tijd over en kiest ze zelf iets extra's om te doen. Wij zijn ontzettend blij met onze schoonmaakster!
Bij ons komt ze elke week 3 uurtjes. Ze doet eigenlijk alles in het hele huis (168m2). Stofzuigen, dweilen, stof afnemen, doekje overal overheen, twee badkamers en nog een apart toilet. En dan verschoont ze om de week nog alle bedden. De andere week neemt ze dan iets anders groters mee. Als ik niet op tijd ben ruimt ze zelfs onze vaatwasser nog uit. Maar in principe zorg ik ervoor dat dat wel gebeurd is. En we zorgen natuurlijk dat alles gewoon opgeruimd is. En ze is ook nog eens heel leuk en gezellig. De kids zijn dol op d'r en mogen altijd meehelpen van haar als we thuis zijn. Als ze een keer niet kan stuurt ze d'r zoon dus we zitten ook nooit zonder. Wij vinden d'r goud waard.
Overigens heeft ze in de zomervakantie de kelder gedaan die al 4/5 jaar niet was gedaan dus je kan je voorstellen hoe dat eruit zag En in de vakanties komt ze 1 hele dag waarin ze heel het (leefgedeelte van het) huis doet, wij zijn dan weg Ik heb wel gewoon een studente die het als bijbaan doet (ook oppassen).
Hier 4u pw. Ze doet alles en ze ruimt op als ik geen tijd heb gehad om alles op te ruimen s ochtends (het is nooit een bende hoor maar een paar losliggende legos kan ze opruimen bijvoorbeeld). Alleen de vaatwasser en de afwas doet ze niet.