Gewoon heerlijk met Verse worteltjes en aardappel(puree) en dan lekkere viskruiden erop voor het bakken.. Simpel maar lekker
Even iets waar je niet om vraagt maar ik toch even zeg: Niet teveel van deze vis eten. Wordt op een manier gekweekt die slecht is voor het milieu en is ook niet helemaal zo gezond voor ons.
Ik zou dan eigenlijk niks meer eten.... en al helemaal niet waar een woordje TE voor staat. Als je TE veel water drinkt kun je ook dood gaan....
Mij werd pangasius en tilapia ook afgeraden door de mesoloog. Zij adviseerde wilde zalm, maar helaas ga ik toch voor de kweekzalm, die vind ik toch lekkerder. Wilde zalm is alleen in de diepvries te koop uit Alaska. Maar lekker recept met vis: In de folie doen die ingevet is met olijfolie, knoflook evt. wat verschillende groeten erbij, bijv bosui en tomaat en dan in de oven. Kan ook met schelvis of kabeljauw
Een paar maanden terug ben ik hier dus ook achter gekomen, en daar baal ik ook van. Het is een lekker visje die zich makkelijk laat bereiden en niet teveel kost. Hoorde dat het echt 1 van de ongezondste vissoorten is idd, door de manier van kweek waarbij er veel gif in de vis komt/zit.
Sinds ik dat toen gelezen heb eten we het hier niet meer was wel lekkere vis maarja er zijn nog zat andere gezonde (lekkerdere)soorten gelukkig
Mij werd pangasius en tilapia ook afgeraden door de mesoloog. Zij adviseerde wilde zalm, maar helaas ga ik toch voor de kweekzalm, die vind ik toch lekkerder. Wilde zalm is alleen in de diepvries te koop uit Alaska. Maar lekker recept met vis: In de folie doen die ingevet is met olijfolie, knoflook evt. wat verschillende groeten erbij, bijv bosui en tomaat en dan in de oven. Kan ook met schelvis of kabeljauw dat in de oven doe ik vaak met kabeljauw...lekker om een beetje kipkruiden erop te strooien!
Ik dop hem in wat bloem met viskruiden en ff bakken in olie. Ht is de enige vis die ik lust dus ga hem niet laten liggen
even in een ingevet aluminiumfolietje in de oven 15 min op 180-200 wat groenten (ik doen meestal Italiaanse roerbak groente) schijfje citroen peper zout perselie dille of in koekenpan ei bloem mengen met bovenstaande kruiden + evt een beetje paprikapoeder visje door het ei halen door de bloem mengsel halen even bakken in de pan +/- 5 min
Super lekkere vis! Eet hem ook graag! Ik had dit als tapa gemaakt maar kan vast ook wel met groot stuk vis. Viskruiden erop, inwikkelen in ontbijtspek en dan of bakken in de oven of pan
Brrrrr, ik zou een ander visje kiezen: Pangasius is niet zo'n verantwoorde vis als het lijkt - AD.nl Al die Antibiotica en andere verontreiniging zit dus IN die vis, en dat eet je dan op, Brrrrr *gruwel* Kijk liever op de viswijzer naar een gezond visje.
Pangasius filet is het lekkerst als je er juist niet veel mee doet, dus gewoon wat viskruiden er op en dan lekker bakken in de pan, wat heerlijke wokgroenten bij en voila, lekker vissie En over dat het niet goed voor je is, tja dan kan je helemaal niets meer eten tegenwoordig.