werk thuiszorg

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ik werk in de thuiszorg en heb weekend dienst .
    Er is iets met mijn auto dus kan niet eigen auto gebruiken . Auto doet het nu niet ..

In contract en cao staat niet dat ik over eigen auto moet beschikken

Kunnen ze verplichten om auto te huren /lenen /zoeken /kopen ofzo ?

Ze reageren niet dat mijn auto het niet doet ? Overigs hebben ze bedrijfs auto’s

Is dat altijd risico voor bedrijf ? Ik bedoel er kan altijd wat gebeuren met je auto toch ? Aanrijding bijvoorbeeld of wat dan ook ?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan je niet gewoon een bedrijfsauto reserveren dan?
    Dat kan bij ons wel.

3. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Bij mijn organisatie datzelfde als @Panter
    Kun je niet f bellen met degene die over die auto's gaat?

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Kun je niet gewoon op de fiets gaan dan?
    Er zijn zoveel mensen afhankelijk van hun auto om op hun werk te komen, iedereen moet het zelf oplossen als je een auto probleem hebt toch?

5. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Nee dat gaat niet.. meestal 5 min rijden naar client ( als het goed is soms wel is verder 10/15/20minuten ) in de planning krijg je maar 2/3 minuten de tijd om er te komen ..
    het is de thuiszorg hè strakken planning

Mijn auto is mijn werk

6. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Maar auto van het werk regelen is niet mogelijk dus?

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ze hebben 1 leen auto , maar als die al weg is ..

Heb contact opgenomen met kantoor .. neem aan dat ik zo wel wat hoor ..
    Was meer mij vraag wat als er geen auto is ..

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dan moet je of een auto lenen/huren of je dienst ruilen met een collega lijkt me.

9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Naar mijn weten hoe het bij ons is ben je verantwoordelijk voor je eigen vervoer.

Maar hebben geen bedrijfsauto.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dit dus. auto regelen, op de fiets of dienst ruilen. je zadelt hiermee een ander met jouw probleem op.
    en zo duur is een auto huren niet hoor.
    je kan altijd een ongeluk/aanrijding krijgen maar dan is en leen of huur auto al snel geregeld. hier auto total loss gereden. goed verzekerd en de eerste dagen een leenauto. daarna een huurauto totdat ik een andere auto gekocht had. gelukkig allemaal vergoed door de verzekering van de tegenpartij maar zo niet dsn had ik het zelf betaald. ik ga niet mn collega's opzadelen met extra diensten.

en werk je alleen of met een collega?
    anders collega vragen de clienten verder weg te doen zodat je kan fietsen?
    hier staat het tegenwoordig in contract dat je in bezit moet zijn van een auto.
    heb een collega in ander team die geen auto meer heeft maar wel oproepbaar was voor meerdere teams. voor noodgevallen. die huurde dan een auto.

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Lenen kan niet had normaal wel gekund maar niet dit weekend en huren ga ik sowieso niet doen ..
    Ik bedoel ik leg al geld bij om te werken..

En ik werk altijd en extra ook nog..
    maar was meer van kunnen ze dat echt verplichten ?
    Nou ik vind mijn werk geweldig leuk enz ik werk meer dan mijn contract uren .. ik neem geregeld diensten over maar ik betaal meer dan ik vergoed krijg .. dus ik ga echt geen auto huren omdat ik
    Moet werken.. dat gaat mij een brug te ver natuurlijk..

Wij hebben trouwens wel bedrijfs auto’s en rijd het overgrote deel gewoon met bedrijfs auto ..
    mijn vorige thuiszorg kreeg je zoveel meer vergoed en had ik een andere auto .. op lpg dus dat scheelde echt ..

Ik werk trouwens alleen tenminste er zijn veel routes en op elke route staat 1 zorg mederwerkster ..

Ik vind thuiszorg leuk maar toch denk ik er aan om te stoppen .. en ik snap wel dat er amper personeel te krijgen is in de thuiszorg, het is best slecht geregeld en ik werk om ook geld te verdienen en niet om bij te leggen ..

Zoals al gezegd is fiets geen optie daar heb je gewoon geen tijd voor .. ik moet 6 diensten werken 3x dubbele diensten tot maandag .
    Vind ik zwaar genoeg 3 dagen achter elkaar en dan dubbel vroeg beginnen laat eindigen

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik lees vooral veel klagen en klachten in je berichten.
    Er is geen werk auto beschikbaar, huren wil/kun je niet.
    Dan is optie 3 dienst ruilen.

Oona, Juul75, Tweedeopkomst en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Wat jammer dat je niet op de fiets kan het zo heerlijk. Ik werk ook in de thuiszorg en doe alles op de fiets ( behalve heen rijden dat doe ik met de auto) pak daarna de werkfiets. Verste clienten zijn toch minstens 10 min fietsen, wij hebben daar gelukkig gewoon de tijd voor. Je zal toch wat moeten ;) dus of op de fiets of een auto regelen/lenen.

14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Overleg het gewoon even rustig op je werk. Je kunt die cliënten moeilijk laten zitten omdat je auto het niet doet. Desnoods op kosten van het werk (in overleg) een auto huren als fietsen echt geen optie is.

15. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Dan moeten jullie meer reistijd inplannen.
    Ik doe ook alles op de fiets.
    Soms is het idd erg krap tussen de cliënten. 3 min ipv de 10 min wat je fietst, maar dat probeer ik dan in te halen.

Misschien kunnen ze elektrische fietsen regelen? Daar zijn ze bij ons eindelijk mee bezig.

Verder herken ik je verhaal wel. Het word er niet leuker op he..

16. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Collega vragen of zij met eigen auto kan komen zodat jij de dienstauto kunt pakken? Word hier wel onderling gedaan.
    Of van dienst ruilen zodat je een loop/fiets route hebt?
    Hier word de tijd tussen cliënten berekend naar afstand. Dus tussen de ene client heb je 3 minuten en de andere client 15 minuten.
    En nee, mijn werkgever vergoed echt geen auto huur. Als je kiest voor de thuiszorg dan weet je dat je een auto nodig hebt tenzij je specifiek bent aangenomen in een bepaalde wijk die je kunt fietsen.
    Wel vreemd dat je geld bij moet doen qua reiskosten. Ik krijg toch echt wel een goede vergoeding! 29cent per kilometer met de auto.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik doe ook alles op de fiets en je bent vaak sneller dan met de auto. Overal tussendoor, niet hoeven parkeren, geen eenrichting wegen. Heerlijk. Wij kunnen ruim de tijd nemen dus dat scheelt.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ga ook met de auto naar mn werk. Krijg 29 cent per km.
    Op mn werk pak ik de fiets. Wij krijgen weinig reistijd. 1 min tussen clienten. Maar dat maakt niet uit. Je loopt het altijd wel ergens in en dan wachten de clienten maar gewoon. Kan niet heksen.
    Wij hebben ook geen vaste tjjden dat we bij clienten moeten zijn. Mensen weten gewoon dat als we zeggen dat er 10 uur iemand komt, er een tijdsmarge aan vast zit van half uur tot uur. Er kan altijd wat gebeuren waardoor iets uitloopt. Met de fiets ben ik ook veel sneller. Schiet zo tussendoor, niet parkeren enz.
    Ja als ik mn auto bij al die diensten gebruik dan kan ik geld bij leggen. Die korte stukken slopen je auto gewoon en slurpt benzine.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik wil niet lullig doen maar er zijn genoeg bedrijven waar je helemaal geen reisvergoeding krijgt of maar een deel. Dan kan je het zelf uitzoeken en een deel zelf bijleggen. Een werkgever verwacht gewoon dat je zelf vervoer regeld. Dan kom je maar met de bus, lopend of iemand brengt je maar je kan het gewoon NIET maken om niet te gaan werken omdat je geen auto hebt...
    Niet maar je collega s en niet naar de clienten of je baas. Ja ze kunnen het verplichten. Niet een auto maar wel dqt je dus maar zelf uitzoekt hoe je er komt. Logisch toch?

Ik heb wekelijks 7 diensten waarvan o.a. 1 lange avonddienst en 2 dubbele diensten met ochtend en avonddienst.
    Alled op de fiets. Echt prima te doen. Even doorzetten en je krijgt er een goede conditie van. En voordeel: je auto slijt een stuk minder.
    Al mn collega s fietsen gewoon. Een woont in de omgeving en komen met de fiets en 4 collega s wonen verder weg en hebbem op kantoor een fiets

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh en offtopic: na een late avonddienst mag je geen vroege ochtenddienst doen. Er.moet zoveel uur rusttijd tussen de diensten zitten. Dus daar zou ik even achteraan gaan.

Deel Deze Pagina