Inbraak beveiliging

Discussie in 'De lounge' gestart door Vaasje, 14 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Niemand in de wijk verder een camera die wat heeft gezien?

    Lijkt me zo erg als ze inbreken. Mensen die aan je spullen zitten. Wij hebben de poort nog standaard op slot. Als mijn man boven aan het werk is en ik ga evennweg doe ik ook de achterdeur op sloot.

    Zodra het donker is doen we meestal ook de deuren alvast op slot. De buren hebben bij ons een camera dus als er wat raars is kunnen we daar ook nog even kijken.
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    was meer om aan te geven wat wij hebben. In dit geval maakt het niet zoveel uit inderdaad. En vooral ook om te ‘verhullen’ als je weekend weg/ vakantie bent. Alleen dat zal dieven niet tegen houden.
    Ik denk dat het een totaalpakket is. Alles schrikt wat extra af. Als jouw huis beter beveiligd is dan dat van de buren, dan zullen ze in de meeste gevallen eerder daarheen gaan. Tenzij ze echt iets specifieks op het oog hebben
     
  3. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij zijn in de zomer van 2009 verhuisd naar een andere woonplaats en binnen een half jaar is er bij ons ingebroken. Gelukkig toen we niet thuis waren maar het heeft me jaren gekost om me weer veilig te voelen in mijn eigen huis. Het idee dat ze overal aan hebben gezeten en in onze slaapkamers zijn geweest. Gelukkig hadden ze geen spullen van waarde meegenomen.

    Wij hebben nu een alarmsysteem. Geeft mij toch een beter gevoel. 's Nachts staat hij er ook op (alleen beneden).
     
  4. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nee, ze zijn wel in alle tuinen geweest aan onze kant van de straat. Aan onze kant wonen voornamelijk oudere mensen. En een jong stel maar die hadden wel een camera alleen deed het dus sinds 8oktober niet meer.

    Politie denkt ook niet dat ze opzoek waren naar (en hier had ik nog een heel stuk getypt dat was in ene weg zo te zien haha) groot spul. Voornamelijk kleine dingen die makkelijk mee gingen zoals telefoons, laptops, tablet, sieraden en losgeld.

    Nja dat hebben ze bij ons dus precies meegenomen :(
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Dat is jammer maar het blijft heel erg naar!!
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja dat gevoel heb ik nu dus ook! Ik ben moe maar durf niet eens te gaan slapen, ondanks dat de kans klein is dat ze vanavond weer komen.

    Alles zit inmiddels al sinds iedereen thuis is op slot gordijnen dicht etc en nog voel ik me niet fijn.
     
  7. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oef dat is schrikken!

    Wij hebben rondom camera's van Ring. Vooral degene aan de zijkant pakt eigenlijk het volledige stuk waar ze langs moeten naar achteren.
    Ook nachtzicht is uitstekend.

    Omdat ik meerdere camera's heb,hebben we een abonnement van €11 per maand.

    Verder geen inbraakbeveiliging behalve zeer goede sloten op de voordeur en verder bij de kunststof kozijnen zouden ze hier echt wel veel werk moeten verrichten binnen te komen.

    Tevens ook fijn dat ondanks we een rustige wijk hebben, we in ons stukje 7 camera's hebben met meerdere woningen en actieve buurtpreventie.
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.593
    113
    Vrouw
    Een Ajax alarm systeem
    Geen abbo oid nodig en het maakt een herrie dat wil je niet weten
     
  9. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België
    Verisure alarm hier, met abonnement voor de meldkamer... Ook rookdetectoren dus ook bij rook ergens begint de sirene...

    Ik ben heel blij hiermee!
     
    Marsupilami vindt dit leuk.
  10. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Inderdaad zoals hierboven vermeld. Alleen deurbel camera is niet voldoende. Neemt soms ook minuten niet op als het te donker is.

    Wij hebben een nest deurbel geeft mij een veilig gevoel omdat ik altijd een melding krijg als er iemand voor de deur staat.
    Wij hebben camera’s.
    En een alarmsysteem gekoppeld aan een alarmcentrale.

    Alhoewel, ik er in geloof dat als ze willen komen ze toch wel komen. Sterkte!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  11. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Oh gadver in je huis lijkt mij sowieso al vreselijk, maar dan ook nog eens op de babykamer, dat is helemaal horror.
    Wij kunnen onze deurbel exact afstemmen, dus precies welke zone hij filmt, bij wat voor soort beweging (hij filmt in ons geval dus geen huisdieren maar alleen mensen), hoe lang, bij beweging of alleen aanbellen, etc. Dus je zou hem makkelijk ook achter kunnen gebruiken.
    Voordeel van de onze is dat je geen abonnement hebt, maar dat hij het opslaat op je home base.
    Hij werkt ook met Google home, als ik nu bijvoorbeeld vraag om de voordeur te laten zien, dan verschijnen de live camerabeelden op mijn hub.
     
  12. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    640
    93
    Vrouw
    Vroeger kwam de politie langs en gaf advies over hoe je je huis veiliger kunt maken. Speciale sloten, buitenverlichting met lichtsensor etc. Misschien is dat nog steeds zo?
     
  13. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Politie is gisteren geweest om aangifte op te nemen. That's it.
     
  14. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Bij onze buren en overbuurman (3x zelfs in paar maanden) is nog niet zo lang geleden ingebroken. Omdat we duidelijke aanwijzingen hadden dat dit mogelijk gedaan is door iemand die precies op onze woningen uit kijkt, hebben we alarmsysteem aangeschaft. Wij hebben gekozen voor Etiger. Een draadloos systeem. Er zit geen abonnement aan vast. Enige kosten die ik er nu nog aan heb is 1x per jaar de simkaart opwaarderen. In huis hebben we bewegingssensoren en buiten hangt een sirene en lamp. We kunnen alles via app in en uitschakelen en ook via afstandsbediening of code. En er kunnen ook zien wie inschakelt (bijv schoonmoeder als we op vakantie zijn). Ondanks dat er bij ons dus gelukkig niet is ingebroken, willen we het hopelijk voor zijn. Wij en de buurman laten ook regelmatig het alarm loeien als test. Om de buurt een beetje af te schrikken. Wij zijn erg tevreden, t is een betaalbaar en makkelijk systeem. Hebben zelf nog wat uitbreiding gekocht wat ook makkelijk te verkrijgen is.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier net voor ons nieuwe huis verisure aangevraagd. Voordeel is dat zij direct in contact staan met de meldkamer.

    alle ander alarm mogelijkheden hebben dat niet. En dieven weten dat, dus die denken vooral het is wat herrie maar ik kan wel m’n slag slaan als ik snel ben want de politie komt toch niet asap.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Een inbraak voorkomen doe je niet, je kan alleen de kans op een inbraak verkleinen.

    Het belangrijkste is eigenlijk dat je bouwkundig probeert de inbreker buiten te houden. Dus goed hang en sluitwerk , en dubbele beglazing. Skg 2 of 3 sterren dus. Bij je ramen ook écht de knopjes indrukken en de sleuteltjes ergens anders neerleggen, want een inbreker heeft ze zo open. Ik lees dat je al SKG sloten hebt, super. Het op slot draaien, ja, dat weet je zelf ook.. dat is écht belangrijk.

    (Schrik) verlichting is ook een hele belangrijke rond om je woning.
    Camera's aan de buitenzijde van je woning zal een selectie van de gelegenheidsdieven afschrikken. Dan nemen ze toch liever de woning van de buren zonder camera's. Helaas heb je ook hele bijdehandjes die gewoon een capuchon opzetten en doorlopen. Maar goed, alle beetjes die de kans op een inbraak verminderen, kunnen helpen.

    Áls de inbreker dan tóch binnen komt, wat je natuurlijk niet hoopt, dan wil je dat de schade zo beperkt mogelijk is. Daarom adviseren we
    Waardevolle kleine goederen, in een kluis op te bergen, welke ook verankerd staat. Ik hoor vaak dat er sieraden gestolen worden bij woning inbraken. Deze sieraden hebben vaak meer emotionele waarde dan waarde in geld, maar dit maakt de inbreker niets uit.

    Qua alarm systeem kan je zoveel kanten op. Je kan een alarmsysteem aanschaffen via een verisure, of een elektrotechnisch beveiligingsbedrijf. Op dit alarm systeem kun je deur en raamcontacten en bewegingsmelders laten installeren. Je kunt ook tril detectoren laten installeren die al alarm geven wanneer men probeer een raam of deur te forceren. Je kan het echt zo gek maken als je zelf wilt. Doormelding kan alleen via een app naar je eigen smartphone, of inderdaad naar een meldkamer.
    Even als aanvulling op de opmerking over meldkamers in het bericht van @Siepie85 hierboven.
    Áls een meldkamer, onafhankelijk welke, 2 alarmen ontvangt uit verschillende zones binnen een bepaalde tijd, dan bellen ze meteen de politie. De politie ziet dit als een geverifieerd alarm (heterdaad), en zal met prioriteit komen. Als er maar 1 alarm is, mag de politie hier niet op reageren. Ongeacht of dit een inbraak- of overval alarm is. Een alarm moet namelijk altijd geverifieerd worden, vanwege het hoge aantal valse meldingen die de politie ontving in het verleden.
    Een geverifieerd alarm kan ook tot stand komen door 1 alarm melding, aangevuld met een camera beeld welke doorgestuurd wordt naar de meldkamer. Dan is er weer een geverifieerd alarm dus mag de meldkamer met prioriteit reageren.
    Wij hebben klanten waar 24 uur per dag de meldkamer kan meekijken op de camera beelden. Als er dan een alarm of inbraak melding komt, dan mag de meldkamer direct de politie inschakelen. Vooral voor de overval meldingen wel prettig, want anders moet je dus 2 overval meldingen maken.. Nou.. dat gebeurd natuurlijk nooit.

    Mijn advies: vraag advies bij een beveiligingsbedrijf uit de buurt / een verisure. Zij kunnen je het beste adviseren op basis van jouw woning, leefomgeving, en wensen.
     
    Zuul, juf1987 en Siepie85 vinden dit leuk.
  17. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België
    Ja klopt, wat voorganger schrijft...

    Bij ons treden de camera's in werking bij een alarm en dan kunnen ze dus meekijken. Zien ze dan iets verdacht bellen ze de politie, maar ik kan bv ook hulp vragen van ambulance of brandweer via de app of klavier van alarm...

    Hier is het al paar keer afgegaan omdat we onze kat vergaten buiten of boven te zetten... Dan krijgen we melding dat het alarm afging (zonder dat er een deur of raam is geopend want hebben daar sensoren dus dat is al een eerste check of er iemand echt inbreekt) en dat ze op de beelden een huisdier zagen en daarom het alarm hebben uitgeschakeld.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Oei das schrikken dan!
    Wij hebben een alarmsysteem in zowel ons huis als in de 2 aangrenzende garages. Hebben een abonnement bij Beveiligd Nederland met daarbij een abonnement bij de meldkamer. Betalen € 39,95 per maand voor een contract van 5 jaar. Alle apparatuur was gratis.

    Hebben op alle deuren een sensor zitten, beneden, boven en garages een bewegingsmelder en in de woonkamer een glasbreek sensor. Verder in zowel woonkamer als tuin een camera.

    Heb me nog nooit een moment onveilig gevoeld met het alarm en zou niet meer anders willen.
     
  19. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Bij ons in de straat hebben wij ook heel vaak last van inbraken. Hout vasthouden bij ons nog nooit binnen geweest. Buren hebben allemaal geïnvesteerd in alarmsystemen maar zelf dat weerhoudt ze niet. Wij hebben een hond gekocht. Beestje doet goed haar werk dus mag nog vele jaren blijven.
     
  20. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Wat naar zeg! Hier in die zin een ervaringsdeskundige dat ik een keer alleen thuis was toen twee inbrekers met een koevoet aan de serre deur aan het rammelen waren. Ik ben als een gek door de voordeur (die gok durfde ik te nemen vanwege de afstand tussen de serre en voordeur) naar buiten gerend (voelde me buiten veiliger dan binnen) en de buurman gehaald. Samen een rondje gedaan door de tuin en de hond verraadde twee inbrekers die in een struik in onze tuin zaten te schuilen. Zij waren te snel voor de hond en/of de buurman.

    Jaren ben ik bang geweest om alleen thuis te zijn. Mijn eerste woningen waren appartementen (geen probleem). Ons eerste huis samen had een plat dak, maar wel met rolluiken. Onze huidige woning is op verschillende manieren beveiligd. Wij hebben bewust gekozen voor een lokale aanbieder (de eigenaar heeft al jaren één personeelslid in dienst), ik weet letterlijk waar hij woont en vind het fijn dat onze gegevens niet bij een heel groot bedrijf met tig werknemers bekend zijn.
    Daarnaast hebben zowel onze directe overburen als hun buren camera's op de oprit en de camera van de overburen pakt een stukje mee van onze oprit (zijn regels voor I know, maar hij heeft het gevraagd). Hoe dan ook, mocht er ooit bij ons iets gebeuren, kan ik altijd zijn camerabeelden ook opvragen.

    Lang verhaal kort: mij geven bepaalde maatregelen zeker een gevoel van veiligheid. Wens je sterkte en vind het verschrikkelijk voor je om te lezen dat de telefoon van je overleden vader is gestolen.
     

Deel Deze Pagina