Inbraakbeveiliging vraag: hond

Discussion in 'De lounge' started by Cathelijne1986, May 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Helpt zeker!
    Wij hebben ook een grote zwarte hond, zal geen vlieg kwaad doen tenzij je kwaad in de zin hebt.
    Hier is vrij veel ingebroken in de straat, behalve bij de huizen met honden;)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Even over dat bordje met artikelnummer...

Niet om te willen opscheppen ofzo, maar ik heb 2 katten die waken voor mij. Wanneer er een vreemde binnen komt en ons dreigt iets aan te doen gaan ze helemaal los. Ook stoeien of spelen is iets om in de gaten te houden, want mijn meiden zijn echt waaks. Telt dat dan ook?

Mijn ex was soms erg hardhandig/gewelddadig en wanneer het zo ver kwam, sprong de ene in zijn nek en beet zich vast in zijn hoofd(huid) en de ander ging met haar nagels in hem hangen. En zo waaks zijn ze gebleven. Dus wanneer er wat is, komen deze twee dames die normaal gesproken de rust zelve zijn in actie en hebben ineens zoveel temperament dat je zou zweren dat ze Latijns-Amerikaans zijn.

Moet ik ook zo'n bordje ophangen of geldt dat alleen voor honden? Ik bedoel; probeer maar eens aan te tonen dat mijn lieve schattige ubersnoezepoezen je letsel toe brengen. Wie gelooft dat nou? :D;)

3. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Inbrekers houden niet van risico, en een hond is een risico.
    Geen garantie natuurlijk :)
    Net zoals wanneer jouw huis de moeilijkste sloten van de straat heeft dat ze eerder een deur verder gaan waar het makkelijker gaat. Sneller is minder risico...

Maar als ze echt in je huis willen zijn komen ze toch wel binnen, er is altijd aan elk huis wel een zwakke plek. Je moet gewoon met je huis zo onaantrekkelijk mogelijk proberen te zijn voor inbrekers en alle beetjes helpen.

Als ze in mijn huis komen inbreken ga ik meehelpen zoeken, want ik heb echt helemaal niks waardevols en mocht het er wel zijn dan zou ik het graag ook willen vinden :D

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Haha! Wij hebben ook niks waardevols. Enige dat ik wil voorkomen is dat mijn kinderen (met beperking, ze zijn nogal gevoelig) zich niet meer prettig voelen in ons huis.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Een hoekhuis, met ook nog eens goede vluchtroutes is een groot risico. Een hond kán helpen, maar toevallig hier vorige week poging tot inbraak bij het hoekhuis... Hond lag heerlijk te pitten :)

6. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,806
    784
    113
    Wij hadden vroeger ook een hond (en een hoekhuis met perfecte vlucht gelegenheden voor inbrekers) en laat er nu net ingebroken zijn op de nacht dat wij terug kwamen van vakantie, maar de hond nog in het pension was! Voordat de hond er was is er ook eens ingebroken, maar tijdens (dat de hond thuis was :)) nooit. Dus ik denk zeker dat het helpt!

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Denk wel dat het iets meespeelt, maar als ze echt willen inbreken doen ze dat toch wel.

Wij hebben in ons huis in Nederland een alarmsysteem met camera's. Als het alarm afgaat worden er automatisch foto's gemaakt op alle camera's en die worden direct doorgestuurd naar de politie/alarmcentrale.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nou ja het gaat erom dat ons huis ook teveel moeite voor inbrekers zal zijn. Voor de spullen hoeven ze het echt niet te doen.
    Stel dat onze hond ligt te slapen hebben we altijd het systeem nog.. Met huisdieren bewegingsmelder. Hopelijk werkt dat een beetje.

ik wilde eigenlijk leibomen langs de schutting plaatsen maar die zijn ook te makkelijk om in te klimmen zeker?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een hond die ligt te slapen wordt echt wel wakker hoor.
    Als die van mij diep slaapt wordt hij zelfs wakker als ik een speld op de grond laat vallen.

10. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL

11. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    In mijn woonplaats is al heel vaak ingebroken bij mensen met honden, de mensen zelf werden niet wakker en of de hond ook niet, of die maakte het niets uit.
    Maar misschien dat inbrekers wel een tijdje toekijken of een hond aanslaat als iemand in de voor of achtertuin komt? Er zullen genoeg inbrekers zijn die een huis met hond overslaan maar hier is een groep Bulgaren actief en die zijn vermoedelijk bij de huizen met honden naar binnen geweest.

12. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wij hebben geen alarm, onze hond gromt al als er een muisje onder het huis doorloopt. Daarnaast veel oplettende oudjes achter de vitrages in de straat. Hebben wel een beveligingsbedrijf (kosteloos) langs laten komen om advies te geven, toen we het huis kochten, en die hebben nog wat verbeteringen aangebracht (buitenlamp met bewegingsensor en extra raambeveiliging).

13. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Ik zou zeggen dat een hond wel een goede beveiliging is, vooral tegen de gelegenheidsinbreker.

Verder werken whatsappgroepen (of de app nextdoor, en zo zijn er vast meer varianten) van een buurt of straat ook preventief, heb ik begrepen. Hier waren laatst inbraken in de buurt en doordat mensen (via whatsapp en de app nextdoor) heel alert waren, zijn de inbrekers snel gepakt.

Share This Page