Wij wonen aan het eind van een doodlopend weggetje waar het al een gebeurtenis is wanneer er eens 'een vreemde' langs loopt ( gebeurt namelijk niet vaak)... Daarnaast hebben we een tweetal zeer alerte buren (waaronder een fanatiek koppel jagers met het nodige wapenarsenaal in huis)... Ik slaap dus doorgaans redelijk goed 'snachts, en ga ook met een gerust hart op vakantie...
Zo denk ik dus ook over mijn huis. Ik woon in een klein dorp waar praktisch nooit ingebroken wordt. Niks waardevols te vinden hier. Er staan ook veel mooiere huizen in de buurt. Dus ik acht de kans klein dat ze dan uitgerekend bij ons komen.
Ik woon in een starterswoningkje, voor net-nog-geen-baan-bezittende-ex-studenten-die-net-zijn-afgestudeerd-of-net-niet Hier tegenover zijn de eengezinswoningen. Je zou echt heel erg gek zijn om hier in te komen breken.
Hier gaat ook alles goed opslot. Zo ook de ramen waar een slot op zit. En ik heb een keer gehoord dat je de sleutels uit de sloten van het raam moet halen om dit effectief te laten werken, dus dat doe ik dan ook altijd maar als we op vakantie gaan. Ook de lichten op een tijdschakelaar. Iemand die de gordijnen open en dicht doet, plantjes water geeft en post uit de bus haalt. En inderdaad tegen niet teveel mensen zeggen dat je op vakantie gaat. En van dat stokje tegen de voordeur aan had ik ook gehoord.
Waarom neem je niet van die lamellen met een foto van jullie erop gedrukt zodat het lijkt dat jullie altijd thuis zijn? Whahaha sorry flauw! Wij hadden alle rolluiken dicht gedaan (hebben we alleen voor bij het raam, op alle slaapkamers en bij het douche raam) achter hebben we niks maar goed we hebben twee nieuwsgierige buren aan beide kanten die horen alles dus inbreken had er waarschijnlijk toch niet ingezeten.. Bij ons kwam ook iedere dag mijn zus langs om de konijnen eten te geven en plantje water enz!
Wij hebben bij mijn schoonouders toen hun 4 weken naar Thailand waren ook samen met schoonzus dagelijks de gordijnen open en dicht gedaan. Wat borden en bestek op tafel gelegd. Post weg gelegd enzo. Tv aan en uit gezet. Net of er mensen aanwezig waren.
Niets op Facebook/Twitter zetten. Schoonouders letten op het huis. Lampen op tijdschakelaars. Buren inlichten dat we weg zijn.
Er woont altijd iemand bij ons als we op vakantie gaan, deed ik bij mijn ouders en m'n zusje doet het nu bij ons.
Alles goed afsluiten en het alarm erop. Mijn ouders gaan mee op vakantie, dus schoonouders komen regelmatig even leven in huis brengen ha ha. Verder houden de buren een oogje mee in het zeil.
hier in belgie hebben we een dienst bij de politie waarbij je aangeeft dat je op vakantie vertrekt en dan komt de wijkagent dagelijks eens kijken of alles ok is
Zou ik ook weer niet zo snel doen want je weet nooit of ze allemaal wel zo betrouwbaar zijn die daar werken. Wij doen nooit iets speciaals.De auto blijft op de oprit staan.Mijn schoonouders komen zo nu en dan de planten water geven en de post van de mat halen. Verder is het gewoon op goed geluk en hopen dat een inbraak je bespaard zal blijven. Dat van die harde schijf en laptop vind ik wel een goede om die elders onder te brengen. Nu gaat de laptop hier meestal wel mee maar misschien blijft die dit jaar thuis. Idd niet op FB zetten dat je weggaat en ook niet op twitter. Je staat er toch van te kijken hoeveel naieve mensen het er gewoon op zetten.
Niet echt veel. Waardevolle spullen op een plek achter slot, ramen en deuren uiteraard dicht en er komt dagelijks iemand de post uit de brievenbus etc. halen (en ook de gordijnen verschuiven zodat het er niet erg onbewoond uitziet).
Ik doe niks, mijn moeder geeft om de dag water opent eventueel belangrijke post en verder niks. Laptop e.d. nemen we mee op vakantie. Mocht er in gebroken worden tsjah vind het niet zo erg zolang ik er zelf niet ben, ben goed verzekerd. En afgesproken dat mijn moeder een inbraak regelt met de verzekering ipv wij ergens op vakantie.
Dat hebben wij dus ook zo geregeld. Ik zeg ook altijd: "bij inbraak mag je bellen wat er weg is. Als het huis is afgebrand hoef je alleen te smsen dat we een weekje bij moeten boeken. "