De gemiddelde studentenwoning is erg slecht beveiligd en hebben vaak meerdere laptops, smartphones, koptelefoons, spelcomputers staan. Makkelijk geld verdienen .
Bij ons in de straat is een maand geleden ingebroken, terwijl die mensen lagen te slapen, wij hebben daarom nu nog meer extra sloten geplaatst. Bij mijn vriendin is er al een paar keer ingebroken ze waren niet thuis, ze hebben hun hele huis de laatste keer overhoop gehaald. Kan er zo boos om worden blijf,met je poten van andermans spullen af!!
Die gasten worden steeds brutaler lijkt het wel.. gewoon bij mensen in de slaapkamer en al komen...brrr moet er niet aan denken. En ik ben ook altijd bang dat er iemand binnenkomt die mijn kleine meisje meeneemt al weet ik dat ze dat niet zo snel zullen doen haha Mijn man verzekerd me er steeds van dat ons huis erg goed beveiligd is maar doordat je het nu zo veel hoort wordt je toch wel bang. Maar ik heb het ook alleen als manlief 's nachts moet werken hoor.
Vroeger hebben ze bij mijn thuis ook ingebroken. Ik weet er weinig van tot ik beneden kwam. Alles een zooi en de deur stond open. Onze kat kwam eigenlijk nooit boven en die begon bij me moeder te mauwen. Me moeder heeft hard op gezegd midden in de nacht kut kat ga slapen. Waarschijnlijk zijn de dieven daar van geschrokken en weg gegaan , er was niks weg. Vorige maand op verjaardag hoorden ik dat er een vrouw was ingebroken. Ze zat te vertellen dat ze alleen bepaalde kastjes open had gemaakt. Bepaalde dingen weg waren. Naar boven zijn gelopen in de ondergoed laa hebben gezeten heel vaag. Ze is nu doods bang en woont alleen sneu hoor.. Dat is ook de reden dat ik bang ben alleen thuis ik hou er gewoon niet van
Helaas heel veel ervaring met inbraak... 1e keer tijdens verbouwing van ons huis voor ons trouwen 2e keer toen we net getrouwd waren ons hele huis leeg geroofd 3e en 4e keer de complete inhoud van mijn mans werkbus gejat 5e keer ingebroken in huis tijdens vakantie 6e keer complete werkbus met inhoud gejat... En dan nog 3 pogingen tot diefstal in mijn mans werkbus. Ons weten ze dus elke keer te vinden......
Wat verschrikkelijk Sannebc. Hier gelukkig zelf geen ervaring met inbraak. Terwijl ik echt een kluns ben en vaak de ramen boven wagenwijd open laat staan, of de deur niet goed dicht doe.. Hier in de straat is wel al 2x ingebroken. Beide keren gewoon overdag. De laatste keer was vorige maand, die man had echt alle tijd en is rustig van boven naar beneden gegaan om spullen te zoeken. Heeft zelfs nog rustig wat gegeten en is toen (in hun auto) weggegaan. Gelukkig is dat laatste wel gezien en is hij heel snel weer gepakt, maar brrrr je zal toch thuiskomen (of al zijn) als zo'n idioot binnen is/komt.
Toen ik thuis woonde wel meegemaakt dat ze snachts hebben ingebroken terwijl wij lagen te slapen. Ze waren alleen beneden geweest maar mijn vader zijn wekker ging af om half 5 waarschijnlijk zijn ze daar van geschrokken en weg gerend, want ze hadden alleen wat geld en mijn moeder haar tas lag nog in de tuin. Zelf nog nooit hier meegemaakt gelukkig
Maar onze hondjes liggen bij de voordeur en 1 van hun slaat altijd aan als er iemand langs loopt in het donker en bij de voordeur hangt een lamp wie aanspringt als je het pad inloopt. En op de ramen en achterdeur zitten die klinken met slotjes erop en op het klapraam zit zo'n stang in het midden. Wil alleen in de achtertuin ook nog ff zo'n lamp die aan springt zodra er iemand de tuin zal inkomen. Er zijn hier alleen een x 2 lege kratten bier gestolen uit de achtertuin maar toen hadden we nog geen schutting staan nu wel en die zit ook op slot
Zelf gelukkig ook nooit meegemaakt.. Weet wel uit ervaring v vrienden dat het ze echt niet uitmaakt of je thuis bent hoor.. Bij hun was het zo dat ze ook boven zijn geweest. Ze hebben altijd de slaapkamerdeur dicht vanwege de katten en die stond dus 's ochtends op een kier.. Alles weg, telefoons, laptop, e.d.. En t erge was.. Na 3 weken zijn ze teruggekomen.. Hadden ze net alles vervangen met verzekering enzo, weer alles weg.. Toen hoop extra beveiliging aangebracht, hebben ze nog x in de schuur ingebroken.. Maar daar viel niks te halen, dus daar hebben ze het toen bij gelaten.. Ben absoluut niet bang in huis oid, maar het idee dat iemand om het hoekje heeft gekeken in je slaapkamer terwijl je ligt te slapen.. Brr.. Ben blij dat dat mij nog nooit is overkomen..
Zelf gelukkig niet! Maar mijn vriendinnetje wel. (Ook actief hier). Vorig jaar waren man en ik bij hun een weekend logeren. Wij zaten met z'n drie op de bank, haar man was werken en toen hoorden we dat er iemand aan de klink van de deur zat (s avonds laat). Gelukkig zat alles potdicht, maar mijn man ging kijken en zag wel dat er iemand aan had gezeten, de sleutel bewoog namelijk. Hij is toen nog gaan kijken rondom de woning maar niks meer gezien. En wij, wij waren zoooooo bang!!!! Misschien dat ze haar andere twee verhalen hier zelf nog schrijft.