Inbrekers..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindah, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Zonet liep ik met hond en kind buiten. Hadden een stukje gelopen en was nog paar passen van mijn huis verwijderd. Komt er een auto aan, die stopt. Was politieagent of ik hier in de buurt woonde. Ik wees aan waar ik woon en de agent vraagt of ik de auto op de parkeerplaats ken en heb gezien wie hem er heeft neergezet. Gezegd dat ik de auto niet ken en ook niet wie hem heeft neergezet. Gezegd dat ik mijn even kan bellen of hij in de ochtend iets heeft gezien.. Agent geeft aan dat de auto ong een uurtje geleden hier neer is gezet door.. inbrekers!! De agent zou even vragen in de buurt..

Toch even man gebeld maar ook niets gezien. Toch wel een beetje kriebels nu.. Wonen in een rustig dorp en nette wijk maar in 2011 is ook al eens ingebroken..
    Heb het kenteken genoteerd.

Vanavond alles goed controleren en hopen dat ik kan slapen..
    Wat kan ik nog meer doen voor de veiligheid? Hebben een grote hond, schrikt wel af qua uiterlijk maar doet niets.. Blaft ook niet..
    Heb al gedacht om allemaal Duplo blokjes over de grond te gooien vlak voordat we naar bed gaan. Dan horen we ze miss wel.. Jullie nog ideeën?

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    hmm.. hoe weet die agent dat die auto door inbrekers daarneer gezet heeft?... beetje raar verhaal

3. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Omdat de inbrekers gesignaleerd zijn.. Weten ook dat het drie mannen zijn..

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Lampje aanhouden.
    Bij ons is het geprobeerd maar toen het licht aan ging zijn ze er van door gegaan maar ons slaapkamer raam was al open.
    Blijft een naar idee

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Zou het niet gewoon verdachte omstandigheden kunnen zijn? Drie onbekende mannen die een auto neerzetten komt op mij niet gelijk over als inbrekers. Misschien wilden ze die mannen gewoon controleren. Maak jezelf niet te gek!

6. KimK

KimK Niet meer actief

Was het wel een echte agent ofzo?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vroeg ik me idd ook al af.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb nu een alarm. er is pas bij ons ingebroken. laptop weg, camera weg en mijn handtas met mijn duitse paspoort waardoor ik dus niet eens meer naar het buitenland kan binnen europa -.-'.... en wij lagen met zijn 3en heerlijk te slapen.... bah
    alarm was maar 4 euro (bij blokker) maar werkt prima en maakt een rotherrie!is nog harder dan de rookmelder.
    had volgens de politie ook goeie sloten, maarja... als je de deur niet op slot draait en alleen dichttrekt zijn ze zo binnen.
    onze oude deur kon je met je arm door de brievenbus en met een telefoon/pizzadoos of wat dan ook de deur open doen. heb ik al vaak moeten doen omdat ik mezelf wel eens per ongeluk buiten sloot.

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Gelukkig een goede update: auto is ondertussen opgetakeld. Vrouw uit de buurt( hun wonen in het buitengebied, wij net niet) dat er bij hun ook de poging tot inbraak is gedaan. De recherche is nu bij hen. Daarvoor geprobeerd in te breken bij twee huizen bij hen vandaan. De eigenaresse hoorde de paarden hinniken en is gaan kijken. Toen ze het erf uit liep, zag ze drie mannen. Zij heeft de politie gebeld en daarna hebben ze nog die poging gedaan. Uiteindelijk opgepakt en ze zijn bekend bij de politie. Wist deze vrouw mij te vertellen. Had haast, recherche bij haar thuis maar moest de kinderen ophalen van school.

Agent gaf nog wel aan dat het dezelfde groep is die al vaker in het buitengebied heeft ingebroken. Nu volgt dus sporenonderzoek bij de huizen zodat ze wat langer vast kunnen houden.

Bedankt voor de tip van het lampje!

Ik wil me niet gek laten maken en gebeurd ook niet zomaar maar wist zeker dat dit echt was. En nu we een kindje hebben vind ik het een nog enger idee dat er iemand in je huis is

10. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

He bah wat vervelend,
    Wij hebben een alarm op ons huis zitten, met een beweging detector
    En laten ook sowieso altijd een lampje aan

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tijdschakelaar op je lampen helpt ook als je op vakantie bent. controleer of je sloten goed zijn, laat nooit je sleutels in je deur zitten en vraag als je op vakantie bent of de buren een oogje in het zeil houden. heb ook anti-inbraak raambeveiliging. de knip kan er alleen af dmv een knop indrukken.

12. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Miss is dat ook nog wel een idee zo'n alarm! En lees al dat ze niet heel duur hoeven te zijn!

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    en al slaan ze het goedkope spul eraf. (wat makkelijk gaat) dat ding maakt zoveel lawaai, dat hoor je echt wel ;)

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Algemeen bekend is idd dat ze bij verlichting liever een deurtje verder gaan. Dit geldt voor je binnen-en buitenverlichting. Bij ons is vorig jaar ingebroken. Wij hebben nu op de plek waar ze over de poort kunnen klimmen een soort van schijnwerper met bewegingssensor. Als er maar iemand z'n hoofd over de poort steekt om te kijken, schiet deze al aan. Hij is tot ver bij de overburen te zien :D.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Niet in elk geval is dat even handig. Bij familie van mij heb je de lamp achter het huis die fijn schijnt. Niemand heeft er zicht op dus heeft de inbreker juist een lampje om de deur beter open te kunnen morrelen :D

16. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

7 maanden geleden ook binnen gezeten (garage)
    Gelukkig schrok mijn birthday suit goed af..
    Natuurlijk kon ik er niet achteraan rennen. Net bevallen dan gaat dat niet even snel. (Al dacht ik van wel😎)

17. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Whahaha! Jij klinkt als een heel stoer wijf!:D

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Was dat een agent in uniform en heeft hij zich geidentificeerd? Hij praat zichzelf wel een beetje tegen, vind je ook niet?

19. Allesofniets

Danku.
    Stiekem ben ik een schijterd eerste klas hoor! (Na een spannende film durf ik niets alleen meer:D)
    Maar mijn man ging niet naar beneden toen ik weer geluid hoorde! Dus ik kwaad naar beneden:)

Woede en adrenaline doen veel.. (Kind beschermen?)

20. Allesofniets

Idd beetje raar..

Klinkt mij als een 'helper' die even wil weten wie wat gezien heeft..

Deel Deze Pagina