Aparte humor heb jij. Gelukkig denk ik niet zo. Geen haar op mijn hoofd die zoiets kan bedenken, om bewust iemand bang te gaan maken.
Ja dat van die buitenlamp kan waar zijn, toch wordt het wel altijd gezegd, maar ik kan jouw uitleg ook wel snappen eigenlijk. Ik zou als ik dit zo hoor de brievenbus dicht plakken met ductape.
Je hebt ook een systeem die zet je op je raam/deur. En als dan de deur open gaat (terwijl je het apparaat aan hebt gezet natuurlijk ) dan gaan de magneetjes van elkaar af en dan maakt hij een vrij hard alarm geluid
Nou Joyce,met jou komt ze wel kalm de nacht door Eng idee hoor brrr Wel stom want zo'n takje kan toch ook omwaaien?
Zorgen dat je wat herriedingen op wat traptredes legt en wat goede wapens boven naast je bed leggen... dus wat flessen omdraaien met knikkers erin op de trap o.i.d. dat kunnen ze er ook niet zonder herrie afhalen gewoon voor je eigen gemoedsrust want ik geloof niet dat zo'n truc gedaan wordt om in te breken als er iemand thuis is...
je kunt ook plastic bakjes gebruiken met knikkers eronder.. en dan de onderste 4 tredes volleggen haha. ik heb een heeele grote hond dus ben gelukkig nooit bang, maar als ik jou was zou ik het zo doen denk ik...
Ja klopt, die liggen hier nog in de la..... Toch eens even opzoeken binnenkort, want die maken me een rotherrie!!
En waar inbrekers ook een hekel aan hebben is tuinen met flink wat grind bij voor en achterdeur, dat maakt nl altijd geluid, hoe zacht de inbreker ook doet, tip van mijn broer de politieagent.
Als dat ze nog niet afschrikt weet ik het ook niet Goede tip ook van dat grind. En niet vergeten de verpakte 'cadeautjes' he (mes, honkbalknuppel enz)
Sorry Maar ik ben gewoon nauwelijks bang te krijgen. Ik vind het gewoon apart dat wanneer manlief weg is, vrouwen ineens denken aan inbrekers en dergelijke. Oké, er stond een takje tegen de deur en in dit geval zou het inderdaad om een inbrekerstruuc kunnen gaan - maar hij is mislukt, want het takje is weg en ze is thuis. Dus einde oefening. Mijn vriend durft zijn bed overigens niet eens uit als er hier wordt ingebroken. Ik moet er dan uit om te gaan kijken.
Weet je ook hoe zo iets heet of waar je dat kan kopen? Maakt het dan ook zo'n herrie als je het 's morgens zelf eraf haalt of kan je dat er dan afhalen op een manier zodat het geen herrie maakt.
Wij hebben dat ook doe magneetjss maar dan gekoppeld aan ons alarmsysteem. Een klere herrie komt eraf! Die takjes zijn al een aantal weken in omloop! Heeft uitgebreid op internet gestaan met waarschuwingen. Wil je niet bang maken maar ze deden ook iets ermee bij de huizen die geen hond hadden. Wie het vertelde weer ik niet meer maar daar waren ze glasvezel aan het leggen en een week nadat ze weg waren ineens iedereen zonder hond ingebroken.
Jakkes ik zou er ook de kriebels van krijgen. Goede tips al die herrie dingen. Misschien nog een lint met belletjes tussen de deur klemmen (tussendeur naar de trap). Als de deur open gaat valt het lint op de grond.
Je bevestigt het aan je raam door middel van schroefjes? Er zit een schakelaar op die je op aan/uit kan zetten. Mijn ouders hebben dat bij de doe het zelf (gamma, praxis) gehaald. Het heet gewoon Raam alarm foto hieronder:
Ik zet ook altijd iets van glas of blik op de deurklink(en). Zodra die dan maar beweegt (omdat een deur opengaat) valt het er af en moet het heel veel kabaal geven. Zelf barricadeer ik ook wel eens de slaapkamerdeur maar dat is denk ik niet zo handig in jouw geval.
Ze boren een klein gaatje naast het sleutelgat. Dan met een soort gereedschapje draaien ze de sleutel om. Zo is er bij vrienden van mij ingebroken vorig jaar. Schijnt een Roemeense truc te zijn. Wij hebben een alarmsysteem. Altijd een fijn idee.
Pfffff brrrrrrrr Wij hebben 4 diensthonden... En als ik thuis alleen ben (wat vaaaaaak voorkomt doordat we nachtdiensten hebben) is er altijd 1 hond thuis... dus ik wens ze succes met inbreken... Maar zou ook NIET gerust zijn... Sterkte vanacht!!!1
Ik heb mijn antwoord al gevonden : Dubbel glas levert bij het inslaan wel iets meer lawaai op dan enkel glas, maar veel inbrekers laten zich daar niet door weerhouden. De enige echte oplossingen - buiten traliewerk - zijn erg duur: gelaagd glas, dat ook nadat het is stukgeslagen, een taai geheel blijft vormen en polycarbonaat, een slagvaste, glasheldere kunststof http://www.overglas.nl/toepassingen/inbraakwerend-glas/
Wel een beetje jammer hoe jij reageert Joycey. Dat jij nooit bang bent, vind ik heel fijn voor je, bang zijn is namelijk niet leuk en dan maakt 't niet uit of het in jouw ogen terecht of onterecht is. Mocht je echt zo in elkaar steken dat je mensen zou kunnen stangen door takjes tegen hun deur te zetten, dan hoop ik dat ze jou in de kraag grijpen. Ome agent kan vast ook heel erg hard lachen om jouw geintjes...