Voor de dames met waakhonden, let goed op: Ik heb een (waak) hond: Huisdieren, met name honden, worden door criminelen nogal eens gedrogeerd. Iedere hond slaat wel eens aan, ook als er niets aan de hand is. Zodoende wordt er door uw buren, maar ook door u zelf geen acht op geslagen. Criminelen bedienen zich van (door hen gecreëerde) openingen om rommel in de vorm van slaapmiddelen of vergif naar binnen te werpen om vervolgens na een kwartiertje terug te komen.
Met deze soort glas moeten ze 2x slaan, dit is ook geen oplossing. Dan zou je voor kogelwerend glas moeten gaan maar hier moet je dan wel ivm het gewicht je kozijnen op moeten aanpassen. Een ontzettende dure hobby
En? Ben je de nacht een beetje doorgekomen? Ik zou ook doodsbang zijn! Gelukkig heb ik een nieuwbouwhuis waar bijna niet in te breken valt, driepuntsluitingen op alle deuren, beneden geen ramen die open kunnen, dubbel glas met gas ertussen, mijn buurvrouw werd eens bekogeld met een hele zware vaas in haar huis, die ging tegen het raam aan en het ene raam had barsten, maar het buitenste gedeelte was nog heel, brievenbus zit ver van de de deurklink en een stuk beneden de deurklink, en we hebben een hele grote Duitse witte herder! Het beest is zo mak als een lammetje, heeft het karakter van een zachtaardige labrador, maar ik sta niet in voor wat hij doet bij ongenodigde gasten! Mijn hond heeft ook een andere blaf als er iemand voor de deur staat dan als er iemand gewoon langs komt lopen of even post komt brengen! Sterker nog, ik heb de deurbel uitstaan, en weet meteen wanneer er iemand aan de deur staat en of da een bekende is of niet! Heerlijke alarmsysteem! En ondanks al deze maatregelen ben ik doodsbenauwd als ik alleen thuis ben!
Je kunt ze zelfs bij Blokker en misschien zelfs wel de Action kopen, ze kosten niets, maken een klereherrie en ze kunnen ook aan de deur Wel zorgen dat je binnen zoveel seconden (10 geloof ik) binnen ben anders heb je elke keer zodra je de deur open doet de buurt op de kop staan hahaha. Je kunt hem ook alleen 's avonds aanzetten.
Gelukkig heb ik nog wel een beetje kunnen slapen. Niks gehoord of gezien. Mben vandaag nog wel een paar uurtjes van huis dus hoop dat als ik terugkom er niet weer een takje staat.
gelukkig heb je wat kunnen slapen, ik begrijp je angst wel brr misschien een alarm laten installeren? wij hebben alarm bij beide deuren en in de woonkamer nog een bewegingssensor, hier word de politie niet verwittigd mocht hij afgaan maar wel de heel straat
Ik dus ook! Dat ze hem een mes tussen zijn ribben steken als ze binnenkomen ofzo... het is dus te hopen dat hij ze dan eerder grijpt dan zij hem! Wij hebben een keer geoefend met zo een bijtarm! Gewoon in de tuin met de buurman die er 1 kon lenen! Toen de buurman, die hij heel goed kenr en waar hij stapelgek op is, hem omhad en mijn man zei vast, greep hij hem meteen, toen mijn man hem omhad en ik zei vast, twijfelde hij, pakte heel zachtjes die arm en liet toen toch weer los! Dus ik ben echt benieuwd wat hij doet met inbrekers... hopelijk kom ik er nooit achter!
mijn hond eet niets wat hij van iemand anders dan van mij of mijn schoonmoeder krijgt. Mijn man kan zelfs nog rustig voor zijn snufferd staan met zijn lievelingseten, maar hij eet er geen hap van, dus een inbreker mag zijn best proberen te doen (al denk ik dat die niet eens in zijn buurt kan komen, hond is waaks, lees: er kan geen vreemde in zijn buurt komen want hij bijt gegarandeerd, en aangezien het een rottweiler/herder is, kom je er niet met een koekje )
Wat een commotie om een takje . Wie weet zijn kinderen aan het spelen geweest. Boel op slot en mobiel bij de hand.
Het belangrijkste is: laat je niet gek maken, probeer realistisch te blijven. Misschien hebben kinderen wel de stok geplaatst. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als er in je buurt (regelmatig) wordt ingebroken: ik was laatst 3 weken alleen thuis met de kids terwijl er een maand daarvoor bij de buren een poging was gedaan tot inbraak... Als je alleen bent, voel je je ineens vele malen kwetsbaarder. Ik heb de eerste 3 nachten bijna niet geslapen, hoorde ieder geluid, lag als het ware de boeven 's nachts op te wachten, ervan overtuigd dat ons huis ook aan de beurt zou komen. Na 3 dagen kon ik de knop omzetten. Kijk wat je kan doen om je huis 'minder aantrekkelijk te maken'. Boeven houden niet van zaken die ze in hun werkzaamheden kunnen belemmeren. Er zijn wel websites met goede tips, maar probeer er niet in door te schieten. Je kunt bij wijze van afschrikmiddel van die 'dummy' bewakingscamera's kopen, die zien er precies het zelfde uit als werkende, met een knipperende lampjes alleen er ze nemen niks op. Ik weet dat de Makro ze heeft, en ze kosten nog geen 15,- . Maakt jouw huis misschien net even iets minder aantrekkelijk dan dan van de buren... Een goede sensorlamp kan, die aanspringt als iets of iemand rond je huis scharrelt... nadeel is dat ze ook reageren op katten, etc. Dus als jij nog in de angst leeft dat jij bent 'uitgekozen' voor een inbraak-bezoekje, schrik je je natuurlijk elke keer weer het apezuur als die lamp aan springt. i.t.t. Joycey: licht maakt dat ze eerder gezien worden, dus altijd minder aantrekkelijk voor ze dan dat ze in het donker hun gang kunnen gaan. Of nodig het team van de inbraakpreventie van de politie eens uit, zij kunnen ook hele goede tips geven. En als ze zijn geweest en je hang- en sluitwerk is goed, en je huis naar hun maatstaven inbraak-veilig is, dan krijg je een sticker die je bij je deur kan plakken, waarmee je weer een signaal kan afgeven. Succes, ik weet hoe je je voelt. Ben ook normaal geen bange poepert, maar in je eentje met de zorg voor kleine kindjes voel je je, zoals ik al zei, zo kwetsbaar, dat dit soort ideeen je ineens heel bang maken.
Ik denk dat je je hond dan beter kan leren om bij een vreemde stil te zijn en in een hoekje te kruipen. een inbreker zal juist een hond wat aan doen als het een bedreiging is voor hem of wanneer hij wordt aangevallen.
Nou ik heb toch liever dat de hond aanslaat als er aan de deur gerommeld wordt... En "professionele" waakhonden laten een inbreker wel binnen maar niet meer buiten. De tips van Pluutje zijn het best denk ik. En dat inbraakteam heeft ook veel goede tips om je huis onaantrekkelijk te maken. Ze pakken meestal het huis waar ze de minste moeite voor hoeven te doen. Tenzij ze weten dat er bijv veel dure spullen in huis zijn. Als je bijv regelmatig laptops voor het raam hebt liggen wordt de kans groter.. Inbraakstrips maken de kans kleiner. Als ze wille komen ze ALTIJD binnen. De truc is om te zorgen dat ze liever bij iemand anders binnen gaan. Klinkt heel asociaal op zich... Maar het is vooral een kwestie van gezond verstand. En meeste inbrekers hebben liefst dat er niemand thuis is. Is dat niet het geval.. Dan hadden ze die takjestruc ook niet hoeven toepassen Maar het is vakantietijd... Em genoeg mensen gaan tegenwoordig in mei op vakantie... Dus een goed moment voor zulke trucen.
Het kunnen toch ook kinderen zijn geweest die een takje rechtop tegen een deur hebben gezet? Ik weet dat ik dat nog wel eens deed als kind (geen flauw benul wat ik daar leuk aan vond ).
Ik ben ook totaal niet bang aangelegd. Ik ben van 6 uur avond tot 6 uur ochtend alleen. Slaap als een roosje hihi. Maar kan me enigszins wel voorstellen dat een ander daar bang van kan worden zeker met alles wat je de laatste tijd hoort/leest/ziet in de media. Bij mij kunnen ze alleen via de voordeur naar binnen en die klemt dus daar word ik wakker van dan moeten ze nog een trap op tegen de tijd dat ze boven zijn heb ik al lang en breed 112 gebeld haha.
Onze Engelse bull zal zich niet druk maken...zolang hij maar mag doorslapen is alles goed Onze Westie begint slecht te horen dus daar zullen ze ook geen last van hebben. Ze mogen alles meenemen zolang ze maar van mijn gezin en beestjes afblijven...onvervangbaar.
Als ze binnen willen komen, komen ze toch wel binnen. En het gaat ze om spullen, dus zolang je niks binnen hand bereik hebt liggen beneden wat ze geld oplevert... En anders ben je er voor verzekerd toch? Buiten dat het veel romslomp betekend. Telefoon bij de hand, deur op slot en lekker slapen. Ik ga zeker geen fort maken van mijn eigen huis! Gelukkig is niet elke inbreker een potentiele moordenaar!