Inbreng kind schoolkeuze middelbare school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 23 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Wij hebben onze voorkeur uitgesproken. Dochter heeft meegelopen op beide scholen en al na de eerste les was het voor haar duidelijk waar ze naar toe wou.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Voor ons is het nog niet helemaal aan de orde (groep 7), maar we hebben het er al wel over. Het hangt er ook een beetje vanaf waar we gaan wonen naar welke scholen we moeten gaan kijken.
    Voor ons is het belangrijkst dat ze het er naar haar zin heeft. Tweede punt is dat ze goede begeleiding en een goed dyslexie protocol hebben.
    Ik denk dat wij de voors- en tegens op papier zetten en dat ze daaruit dan een keuze maakt.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Nou dochter heeft haar beslissing gemaakt en gaat naar dezelfde school als zoon. Zijn wij wel blij mee. De school waar ze graag heen wilde vond ze zo ontzettend tegenvallen tijdens de online open dag en wij zelf trouwens ook... enorme koude kak.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Fijn dat de keuze gemaakt is. En wat jammer van de online open dag al lijkt het mij sowieso lastig om op basis daarvan te moeten beslissen. Hier staat de open dag eind januari ingepland maar of deze doorgaat is het natuurlijk ook nog onzeker.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Hier hebben ze alle open dagen al afgelast, maar zijn er nog wel mogelijkheden voor groep 8 leerlingen om in groepjes van max 30 personen een keer mee te lopen gelukkig. Ik heb haar toch nog voor beide scholen ingeschreven, zodat ze zeker weet waar ze voor kiest straks.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier zijn de open dagen nu ook online.
    Gelukkig zijn we in groep 7 al even vluchtig bij 2 open dagen geweest en heeft hij op beide scholen proeflesjes gevolgd.
    Die online open dagen komen nog.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier zijn de scholen al gekozen (nu groep 7 en groep 5) oudste moet naar een praktijk school waar ze LWO hebben, en daar is er maar 1 van. En jongste heeft tegen die tijd geen keus meer, want alle 3 de andere middelbare scholen gaan hier samen in 1 campus volgend jaar. Anders zou ze buiten de stad moeten en dat is onhandig en ziet ze nu al niet zitten terwijl ze pas 8 is :roflmao:

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier zijn de open dagen alleen voor de kinderen, ouders mogen niet mee. Ze krijgen dan in kleine groepjes de school te zien. Meedraai middagen zijn al op 2 scholen geweest en de laatste is begin februari hopelijk. De school waar de voorkeur van mijn zoon ligt en waar de halve klas naar toe gaat heeft dus begin febr. de meedraai middag. Het maakt ons niet uit wat hij wil, alle 3 de scholen zijn prima.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Zoon mag dit jaar kiezen. Ik ben eerst online gaan kijken, en kwam uit bij een groene school in Emmen. Dit is helemaal in zijn straatje. Hij wil bioloog worden en gek van dieren en milieu. Maar hij heeft ook ASS en een gebruiksaanwijzing , dus ik ben eerst eens gaan bellen, verhaal gedaan, vragen gesteld.
    Daarna zijn we naar de infoavond geweest (toen mocht het nog) en na een online webinar thuis met zoon kon hij in december mee doen met een doe-dag. Hij was dol-enthousiast. Dus ws gaat hij daar heen. Wel dik 20 km fietsen, maar dat heeft hij er voor over. En ach, de bus rijdt ook, al moet hij nog wel leren hoe dat werkt. Ik wil nog wel met hem naar de school hier in het dorp, maar ik denk niet dat dat hem wordt. Hoor ik weinig goeds over.

Deel Deze Pagina