inbrengen blaaskatheter

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamma2007, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    kan iemand mij vertellen hoe ze een blaaskatheter inbrengen voor de keizersnede?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij mij is het ook gebeurd zoals Kwebbeltje beschrijft.
    Maar ik wilde niet.. daardoor werd het er niet prettiger op...
    Ontspannen is het keywoord in dit geval!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb ook eentje gehad.

Niks van gevoeld. Misschien een klein beetje dat je iets voelt binnenkomen, maar onprettig heb ik het zeker niet ervaren.

Ik wilde wel, en misschien is dat wel het beste. Geheel ontspannen.

4. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Bij mij hebben ze hem na de ruggenprik gezet, ik heb er niets van gevoeld.

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb zelf ook een catheter gehad, dan wel om andere redenen, maar het eruit halen vind ik rotter dan het inbrengen. Vraag me niet waarom...maar het inbrengen voelde ik bijna niet en het uithalen wel

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook na het zetten van de ruggeprik, heb daar zelf om gevraagd. Het eruit halen brand een beetje maar het valt reuze mee vind ik hoor... heb het nu 2x gehad (2x keizersnede)

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb het gehad, maar was al tijdens de persweeen (ze waren het vergeten tussendoor :() en ik was nog zo in trance van de pethidine prik dat ik me er helemaal niets van kan herinneren...

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb er ook eentje gehad maar ook niets van gevoeld,des te ontspannen je bent des te minder last je hebt.Gewoon over je heen laten komen,heb je het minste last van.

Liefs,Claudia

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Voelde alleen een beetje vreemd bij het inbrengen en daarna (toen het werd opgepompt). Na een paar minuten was ik er wel aan gewend en heb er verder geen last van gehad. Het er uithalen was zo gepiept en heb ik niets van gevoeld.

10. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb er na mijn bevalling 5 gehad (door wat gepruts van de verpleging). Ik zag er heel erg tegenop bij de eerste, maar het veel heel erg mee. Ik heb er eigenlijk weinig van gevoeld.

11. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Vertrouwen op de verpleger die het doet is belangrijk, maar ja, 't is wel te hopen dat diegene die het doet er ook wat ervaring mee heeft, dan is 't zo gepiept. Ik heb op een somatische afdeling stage gelopen in een verpleeghuis. Daar had bijna iedereen een catheter en het inbrengen viel de meeste mensen reuze mee, als je maar ontspannen bent.

12. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    ik heb tijdens mijn bevalling 2 keer een katheter ingebracht gekregen.
    ik vond het niet echt prettig, maar ook niet echt erg ofzo. het gaf even een vervelend gevoel.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb er ook is eentje gehad en het inbrengen vond ik even onaangenaam en het brande een beetje maar dit is over zodra het erin zit eigenlijk. moest zo nodig plassen dat ik blij was dat de druk van me blaas afging dat het me allemaal niet meer intereseerde

14. Ik heb er ook een gehad en ik heb er niks van gevoeld. Heb keizersnede gehad en de volgende dag werd de catheter pas verwijderd. Je voelt er niks van. Ook niet als ie eruit gaat.

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook een catheter gehad, en ik heb het inbrengen daarvan bijna niet gevoeld. Tuurlijk voel je wel iets, maar van pijn kan ik absoluut niet spreken. Ik heb de catheter ook 1 dag in gehad (de volgende dag na de keizersnee verwijderd) en dit kriebelde bij mij zelfs een beetje :)

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb er ook een aantal gehad, is idd een vaag gevoel, met in als uithalen.Maar vond het op zich best mee vallen.
    Kon nl niet plassen vanwege zeer pijnlijke aambeien.

17. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

ze hebben mij na de bavalling gecateteriseerd, omdat mijn baarmoeder niet wilde krimpen. Ik had dus veel bloedverlies. Van het inbrengen en het eruithalen heb ik niets gevoeld. Wist niet eens dat ze het hadden ingebracht.

18. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig van gevoeld. Toen dat ding er net in zat leek het net alsof ik heel erg nodig moest plassen, en omdat mijn vliezen al gebroken waren leek het net alsof ik het hele bad nat aan het plassen was. :D

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Toen ik met vroegtijdige weeën in het ziekenhuis lag kreeg ik voor het eerst een catheter in en toen vond ik het echt vreselijk.
    Deed ontzettend pijn (was ook heel gespannen) en zag er enorm tegenop om er weer een te krijgen.

Bij de bevalling toen de persweeën begonnen kreeg ik weer een catheter en toen merkte ik er nauwelijks iets van.

20. christina

christina Niet meer actief

ik heb ook na de bevalling een catheter gehad, wegens een overrekte blaas. ik kon 450 ml zelf plassen en er bleef 650 ml achter, te veel dus. Dus bijna 2 weken een catheter ingehad. Eerst in het ZH een vaste catheter voor 2 dagen en daarna voor thuis een verblijfscatheter met een zakje op het been, en voor 's nachts een nachtzak. Toen de catherter eruit mocht heb ik nog een aantal dagen zelf moeten catheteriseren. Een catheter inbrengen en verwijderen heb ik niks van gevoeld. Het zelfcatheriseren vond ik in eerste instantie wel een eng idee, maar na in het ZH een DVD gezien te hebben heb ik het zelf geprobeerd en viel allemaal heel erg mee, een kind kan de was doen. Na 2,5 weken was mijn blaas weer ok en kon ik weer goed zelf plassen en bleef er ook niet meer dan 100 ml achter. Wel daarna nog een fikse blaasontsteking gehad en die heb ik wel gevoeld. Dat gedoe met de overrekte blaas vond ik het minst leuke van de hele bevalling, ik dacht echt dit komt nooit meer goed en ik zit mn hele leven vast aan een catheter, maar gelukkig is het helemaal goed gekomen.

Deel Deze Pagina