Zoals de titel al zegt is mijn zoontje verkouden. Hij is erg huilerig en hangerig. In de nacht wordt hij constant helemaal overstuur wakker. Ik heb al zoutoplossing in vorm van een neusspray voor hem. Heeft iemand nog andere tips om het voor hem iets aangenamer te maken. Alles tips zijn welkom
Hoofdeind van het bedje iets omhoog zetten ( dmv een boek of handdoek) een natte handdoek over de verwarming hangen ( of een bakje water) een halve ui onder zijn bedje zetten.
Een doorgesneden ui op het kamertje leggen. Meurt enorm als je de volgende ochtend gaat kijken, maar helpt supergoed! Luuf gebruik ik ook altijd en heb van etos badschuim met ecalyptus. Dat stoomt het en beetje los zeg maar als ze in bad zitten. het is er volgens mij ook van zwitsal. beterschap!
Wij gebruiken altijd homeopatische Nisykind tabletjes van VSM. In het begin kun je elk uur een tabletje geven tot een maximum van 6 tabletjes en daarna volstaat 3 x daags een tabletje. Ik vind het altijd goed werken. Wij geven het altijd in combinatie met Caltrivat tabletjes van VSM die de weerstand van je kindje opkrikt.
Vigo is ook verkouden, als we hem mee nemen onder de douche dan zie je zo al het snot uit zien neusje lopen. Douchen helpt dus ook !
Het is al genoemd maar: De ui . Ik zweer bij de ui op de slaapkamer, ik doe het al jaren en de kleintjes slapen dan goed door wanneer ze verkouden zijn. Echt een gouden tip hoor!
Ik had pas e huisarts ens gebeld omdat ons mannetje ook zo verkouden was en die zei dat hij dan best een zetpilletje mag hebben om hem de nacht door te helpen.
Luuf en een ui! mijn zoontje snottert al 2 weken inmiddels en gaat nu ook nog erg hoesten... daar gebruik ik bisolvon voor speciaal voor kinderen. En krijgt zoutoplossing in zijn neusje als hij echt helemaal dicht zit. voor de rest loop ik de hele dag met zakdoeken achter hem aan om snottebellen op te vangen haha.