samenlevingstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo allemaal,

morgen om 10.30 heb ik een samenlevingstest. Wij zitten aan het begin van de MMM. (bloedonderzoeken gehad, sperma getest, inwendige echo).
    Wat moet ik me voorstellen bij een samenlevingstest? (doet het pijn, duurt het lang, krijg je gelijk de uitslag) Ook ben ik benieuwd hoe lang er van te voren gemeenschap moet zijn. Ik heb zoveel wisselende verhalen gehoor.

Hoe gaat het na een sl test verder? Heeft iedereen een HSG en/of laporoscopie gehad ( hoop het niet want heb daar geen zin in, ivm ervaring in het verleden).

Zouden jullie je ervaringen met mij willen delen?

Alvast bedankt.

Monique

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Moontje,

Heel veel succes morgen. Wat ik raar vind is dat je niet precies weet wanneer je sex moet hebben. Hebben ze je dat niet verteld in het ziekenhuis?

Ik wil je super veel succes wensen. Ik heb zelf geen samenlevingstest gehad, maar weet van anderen hier dat het niet pijnlijk is. Ze schrapen zeg maar een beetje van je slijmvlies weg (pijnloos) en bekijken dat dan onder de microscoop. Hoe de verdere behandelingen gaan lopen zal van een aantal dingen afhangen. Ten eerste van het ziekenhuis (ik heb namelijk nooit een laparoscopie, HSG of samenlevingstest gehad omdat ze dat in ons ziekenhuis niet nodig vonden), daarna van wat ze bij jou en je partner constateren.

Heel veel succes!

Liefs,
    Josien

3. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Samenlevingstest: binnen een minuut klaar en je voelt er echt niets van!

Over het vervolgtraject: is voor iedereen anders. Hangt er vanaf of en wat ze in de vooronderzoeken hebben geconstateerd.

Succes!

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Inderdaad, wat Kuipersl al zegt: het is zo gedaan en je voelt er helemaal niets van. Het is inderdaad de bedoeling dat je gemeenschap hebt, want dat test is erop gericht om te zien of het zaad van jouw man in jou overleefd. Ik vond het erg leuk dat ik ook door de microscoop mocht kijken en kon zien hoe de zaadjes aan het zwemmen waren :-D. Ongeveer een week erna krijg je de uitslag.

Ik heb ook die test gehad en nadien een HSG, maar dat is per persoon verschillend.

Succes!

5. Ik kreeg toen gelijk de uitslag, hoop jij ook!
    Succes

Deel Deze Pagina